Telebankieren ING en de mogelijkheden
Elke Nederlandse bank biedt tegenwoordig de mogelijkheid om de bankzaken via het internet te regelen. De ING bank is hierin geen uitzondering en met ‘Mijn ING’ kan elke kant van de ING alle zaken online afhandelen.
Wat is de ING?
De ING is een Nederlandse bank die ontstaan is na de fusie met de ING bank en de Postbank in 2009 en is onderdeel van de ING groep. De Postbank dateert terug uit 1881 en de ING bank dateert terug uit 1927. Het hoofdkantoor van de ING staan in Amsterdam Zuidoost en heeft 250 kantoren verdeelt over geheel Nederland.
Waarvoor kan de Mijn ‘ING’ gebruikt worden?
Telebankieren van de ING kan voor verschillende doeleinden gebruikt worden van het overboeken van geld tot het regelen van een reisverzekering. Hieronder een kort overzicht van de meest gebruikte functies:
- Actueel saldo bekijken van lopende rekeningen
- Het overschrijven van geld naar een andere rekening
- Bekijken van in het verleden verrichte overschrijvingen
- Bekijken van stand hypotheek, lening, creditcard, verzekeringen en beleggingen
- Overschrijfopdrachten voor latere datum instellen
- Overschrijven verrichten naar het buitenland
Daarnaast kan men met een spaarrekening ook sparen van Rentepunten die weer besteedt kunnen worden in de online winkel van de ING waaronder andere producten als boeken gekocht kunnen worden.
Aanvragen van ING telebankieren
ING telebankieren is alleen beschikbaar voor klanten van de ING die een bankrekening of een ander product hebben. De telebankieren functie kan aangevraagd worden via het internetnet of via de klantenservice van de ING.
Inloggen ‘Mijn ING’
Het inloggen op ‘Mijn ING’ kan op twee manieren, omdat voorheen klanten van de Postbank op een verschillende manier konden inloggen dan klanten van de ING bank. Klanten kunnen inloggen met een Gebruikersnaam en een Wachtwoord. De andere methode is het inloggen via het gebruik van een Calculator. Hiervoor heeft men een Gebruikersnaam nodig en de Calculator waarop de pincode opgegeven moet worden en de COM code die via de website gegeven word. De gebruiker krijgt een Response code die weer op de website dient opgegeven te worden.
Eenmaal ingelogd op ‘Mijn ING’ krijgt men een overzicht te zien van alle bij en afschrijvingen van de lopende rekening en het actuele saldo. Rechts kan men inzicht krijgen in alle andere lopende producten als spaarrekening, beleggingsrekening, creditcard, hypotheek en verzekeringen.
Gebruik van ‘Tancodes’
‘Mijn ING’ maakt gebruik van zogenoemde Tancodes. Deze Tancodes heeft men nodig bij het verrichten van een overschrijving van geld naar een spaarrekening en/of andere rekeningen. Wanneer men een betaalopdracht verricht krijgt de klant via zijn of haar mobiele telefoon een code welke weer op de website ingevuld moet worden, voordat de betaalopdracht verwerkt word.
Andere mogelijkheden van Mijn ING.
Huishoudboekje TIM
Tim is het huishoudboekje van de ING waarbij alle transacties worden bekeken en een overzicht wordt gegeven van waaraan het geld wordt besteedt en hoeveel er elke maand binnenkomt. Zo valt te zien hoeveel er aan boodschappen is besteedt en totale verhouding van alle uitgaven in een maand.
Gegevens downloaden
Met telebankieren heeft de gebruiker de mogelijkheid om alle overzichten van transacties te downloaden naar de computer. Hiervoor kan men bepalen voor welke periode man de gegevens wil downloaden.
Creditcard
Wanneer iemand een creditcard heeft kan hij of zij met ‘Mijn ING’ de actuele stand bekijken, de transacties en hoeveel men moet betalen. Een aanvraag tot limietverhoging behoort ook tot de mogelijkheden.
Het aanvragen van doorlopend krediet
Via ‘Mijn ING’ kan een verzoek worden ingediend tot het aanvragen van Doorlopend krediet.
ING Buddy
ING Buddy is een service van de ING waarbij de klant via Windows Live (MSN) messenger eenvoudig het saldo van de rekeningen en de laatste af en bijschrijvingen kan bekijken.
Lees verder