InfoNu.nl > Financieel > Diversen > De Rabo Scanner van de Rabobank

De Rabo Scanner van de Rabobank

De Rabo Scanner van de Rabobank De Rabobank komt met iets nieuws, namelijk de Rabo Scanner. Dit apparaat moet uiteindelijk de Random Reader volledig gaan vervangen. Met de Rabo Scanner kunt u veilig uw bankzaken regelen via het internet. De Rabo Scanner wordt vanaf oktober 2014 geïntroduceerd. De Rabo Scanner vervangt langzaam aan alle Random readers. Vanaf oktober 2014 zullen de eersten in gebruik worden genomen. Vanaf dat moment krijgen steeds meer klanten de Rabo Scanner. Naar schatting zijn eind 2015 alle Random Readers vervangen. U zult vanzelf schriftelijk bericht krijgen over de Rabo Scanner, tot die tijd kunt u gebruik blijven maken van uw Random Reader. Wanneer u een Rabo Scanner heeft ontvangen kunt u de Random Reader inleveren bij de Rabobank. De Rabo Scanner is gratis. Net zoals de bij de Random Reader het geval was kan de Rabo Scanner ook gebruikt worden voor IDeal of online betalingen met een creditcard.

Rabo Scanner versus de Random Reader

De nieuwe Rabo Scanner zal de zelfde functies hebben als de Random Reader. Toch is het een goede verandering, de Rabo scanner zorgt namelijk voor meer gebruiksgemak. Het apparaat heeft een kleine ingebouwde camera waarmee een kleurcode op de pagina gescand kan worden. Het voordeel hiervan is dat de gebruiker niet meer allerlei codes hoeft in te vullen. In tegenstelling tot de Random Reader heeft de Rabo Scanner vervangbare batterijen. Wanneer deze batterijen leeg zijn zal de Rabo Scanner dit aangeven en kunt u zelf de batterijen vervangen. De Rabo Scanner kan net zoals de Random Reader gebruikt worden in combinatie met een computer, tablet en smartphone.

Veiligheid

De scanner is veelvoudig getest en voldoet aan het veiligheidsniveau van de Rabobank. Omdat de Rabo Scanner geen verbinding met internet kan maken is hij erg veilig in gebruik. Het apparaat kan namelijk niet via het internet gehackt of besmet met malware worden. Het beveiligingssoftwarebedrijf Vasco Data Systems, die de Rabo Scanners ook ontwikkeld heeft, zorgt voor de beveiliging van de Rabo Scanner.

Let op; U zult nooit een e-mail van de Rabobank ontvangen over de Rabo Scanner. Dit gaat allemaal via de berichten-inbox op Rabo Internetbankieren en via de post. Wanneer u toch een mailtje ontvangt is deze nep, verwijder deze direct.

Hoe werkt het; stappenplan

Inloggen op internet bankieren

  1. Gegevens invullen op de website (rekeningnummer, pasnummer, etc)
  2. De bankpas in de Rabo Scanner doen
  3. Pincode invullen op de Rabo Scanner
  4. Kleurencode op het beeldscherm scannen
  5. De code die op de Rabo Scanner verschijnt invullen op de pagina

Geld overmaken

  1. Gegevens invullen op de website (rekeningnummer, bedrag, etc)
  2. De bankpas in de Rabo Scanner doen
  3. Pincode invullen op de Rabo Scanner
  5. Gegevens die op de Rabo Scanner komen te staan controleren en als alles goed is op 'ja' klikken
  7. Klik op 'onderteken'

De Rabobank

De Rabobank is een Nederlandse bank die is ontstaan als fusie tussen de Centrale Raiffeisen-Bank en de Centrale Boerenleenbank. Dit gebeurde in 1972. Inmiddels is de Rabobank een internationale bank, en vestigen ze zich onder andere in Australië en de Verenigde Staten. De Rabobank heeft verschillende dochterondernemingen, bijvoorbeeld Interpolis (verzekeringen), de Lage Landen (leasing) en Robeco (vermogensbeheer). Gezamenlijk heten zij de Rabobank Groep. De Rabobank staat bekend om zijn vertrouwelijkheid.
© 2014 - 2019 Dazzmo, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • http://rabobank.nl
  • https://www.rabobank.nl/particulieren/producten/betalen/internetbankieren/rabo_scanner/
  • http://www.dutchcowboys.nl/technology/rabo-scanner-vervangt-random-reader

Reageer op het artikel "De Rabo Scanner van de Rabobank"

Reacties

Jeannette Kesseler, 08-10-2019 23:32 #4
Kunt u mij helpen met het volgende probleem.
Ik krijg de Raboscanner niet open om er nieuwe batterijen in te doen.
Vriendelijke groet,
Jeannette Kesseler

D. van Terwisga, 23-09-2019 11:36 #3
Wat moet ik doen als de batterij van de raboscanner leeg is?

Jan Ten Brinke, 02-12-2016 09:06 #2
De batterijen in mijn Rabo Scanner zijn bijna leeg en ik moet deze vervangen. Helaas krijg ik het apparaat niet open. Graag een duidelijke en eenvoudige instructie voor het openen van de Rabo Sanner.

Henk Kampman, 28-06-2015 23:10 #1
Hoe kan ik de batterij in de scanner krijgen? Ik krijg het ding niet open.

Infoteur: Dazzmo
Gepubliceerd: 14-10-2014
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Diversen
Reacties: 4
Schrijf mee!