InfoNu.nl > Financieel > Diversen > Geld bijverdienen en of geld verdienen met je hobby

Geld bijverdienen en of geld verdienen met je hobby

Geld bijverdienen en of geld verdienen met je hobby Wat is er nu leuker om geld te verdienen met je hobby? Geld verdienen met je hobby is met behulp van het internet ook mogelijk. Je zult er in de regel niet snel rijk mee worden, maar een leuk zakcentje bijverdienen is zeer zeker heel goed mogelijk. Ook op internet worden tal van mogelijkheden aangeboden. Het gaat vaak om mogelijkheden om op een leuke en vaak eenvoudige manier geld te verdienen. Zo kun je bijvoorbeeld artikelen en teksten schrijven, maar ook is het op diverse internetsites mogelijk om je amateurfoto's aan te bieden of je gratis in te schrijven om je diensten aan te bieden. Ook de advertentieborden in de supermarkten bieden hiervoor voldoende mogelijkheden.

Schrijven van teksten en artikelen op internet

Op het internet zijn diverse websites te vinden waarvoor je artikelen kunnen schrijven. Op vele internetsites verdien je dan aan de advertenties die door Google Adsense bij je artikelen geplaatst worden. Vooral wanneer je regelmatig nieuwe artikelen plaatst, kunnen de verdiensten ongemerkt hoog oplopen. Zodra er geklikt wordt, op een advertentie naast het door jou geschreven artikel, ga je inkomsten verwerven. Een klik kan verschillende waarden hebben variërend van 0,01 tot meerdere euro's.

Passief inkomen

Het leuke van het schrijven van artikelen op internet is, dat je geld blijft verdienen. Zelfs nadat je hebt besloten om te stoppen met het schrijven van artikelen. De door jou eerder geplaatste artikelen op het internet blijven immers staan. Je bent zelf vrij om te kiezen waarover je schrijft. Artikelen met goede verdiensten zijn artikelen over:
  • afvallen,
  • hypotheken
  • financiën.
Natuurlijk kun je ook een cd of boekrecensies schrijven.
Ook kun je artikelen schrijven over je favoriete
  • sport,
  • hobby.
  • werk,
  • gezinsleven,
  • opleiding.

Sites waarop je artikelen kunt plaatsen en kunt verdienen via Google Adsense zijn:

  • www.infonu.nl
  • www.foobie.nl
  • http://plazilla.com
  • www.artikeltjes.com
  • www.leerwiki.nl

Zelf heb ik gekozen voor InfoNu, vooral omdat InfoNu een goede Google ranking heeft.

Daarnaast heb je nog enkele andere sites waarmee je, door het schrijven en plaatsen van teksten, geld kunt verdienen.
Deze hebben een andere manier van uitbetalen. De uitbetaling gaat dan vaak niet via Google Adsense.

www.infoaz.nl

Deze site betaalt per geplaatst artikel uit. Afhankelijk van de lengte van het artikel verdien je 2 tot 3,50 per geschreven artikel.

www.infocash.nl

Bij Infocash wordt je niet betaald door Google Adsense, maar door Infocash. Je kunt per artikel maximaal vijftig euro verdienen.
Je verdient geld zodra je artikel duizend keer bekeken is. De verdiensten zijn afhankelijk van het beschreven onderwerp.

Geld verdienen met fotograferen

Op het internet zijn veel gratis sites te vinden waarop jij je foto's voor de verkoop kunt plaatsen. Dit gaat via websites die stocksites worden genoemd. Als jij fotograferen als hobby hebt, kunnen deze sites voor jou misschien een leuk zakcentje opleveren.
Per site worden er verschillende regels gehanteerd, maar toch gelden er vaak wel vergelijkbare regels. Zo moeten de foto's natuurlijk van een goede kwaliteit zijn. Daarnaast mag je niet zomaar foto's plaatsen waarop duidelijk herkenbaar personen staan afgebeeld. In deze situatie moet er eerst een verklaring van geen bezwaar tegen publicatie worden getekend.

Sites waarop je foto's kunt plaatsen zijn

Hobbyfotografen
  • www.dreamstime.com
  • www.shutterstock.com

Amateurfotografen
  • www.istockphoto.com
  • www.nationalebeeldbank.nl

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Verdien geld aan je hobbyVerdien geld aan je hobbyAls je geld wilt verdienen met je hobby moet je wel in je achterhoofd houden dat de hobby leuk moet blijven. Je moet nie…
Geld verdienen met je receptenVeel mensen plaatsen heerlijke recepten op internet. Er zijn vele websites waar deze kunnen worden geplaatst. Het is ook…
Is het mogelijk om geld te verdienen met internet?Vanuit huis geld verdienen met internet is niet moeilijk. Er zijn veel beschikbare opties voor thuiswerk, waar je alleen…
Bronnen en referenties
  • www.infonu.nl
  • www.foobie.nl
  • www.artikeltjes.com
  • www.leerwiki.nl
  • www.dreamstime.com
  • www.shutterstock.com
  • Amateurfotografen
  • www.istockphoto.com
  • www.nationalebeeldbank.nl

Reageer op het artikel "Geld bijverdienen en of geld verdienen met je hobby"

Infoteur: Tekstschrijvert
Laatste update: 27-12-2013
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Diversen
Special: Geld besparen
Schrijf mee!