InfoNu.nl > Financieel > Sparen > De ING bank & de Toprekening

De ING bank & de Toprekening

De ING bank & de Toprekening De Toprekening van de ING bank geeft u een spaarrekening met een toprente en met veel flexibiliteit. De Toprekening van de ING geeft een spaarrente van 0,8 procent met alle vrijheid om uw geld op te nemen of in te leggen. Er is geen minimum saldo vereist. U kunt bij deze bank ook kiezen voor een spaardeposito of een andere spaarrekening. Profiteer van deze hoge rente bij de ING.

Toprekening ING

De Toprekening van de ING is echt een toprekening met een variabele spaarrente. U kunt eenvoudig een Toprekening openen. De eerdere voorwaarden voor deze spaarrekening zijn in 2015 vervallen:
  • Als u een hypotheek hebt bij de ING hebt.
  • Als u uw salaris op uw girorekening laat storten.
  • In andere gevallen bij een minimum inleg van 5.000 euro.

Actierente op Toprekening

Op de Toprekening ontvangt u een rente van 0,8%. Deze Toprekening is eenvoudig te beheren via Mijn ING. En dat is wel zo gemakkelijk. De rente variabel en kan dus omhoog maar ook omlaag gaan. regelmatig geeft de ING bank voor spaarrekeningen ook een actierente van drie maanden. Meestal is dat in het eerste kwartaal van een jaar, wanneer er vakantiegeld binnenkomt op uw rekening en in het laatste kwartaal van een jaar. Het is dus de moeite waard om dit soort aanbiedingen in de gaten te houden.

Geen beperkende voorwaarden voor de Toprekening

Vroeger was een belangrijke beperkende voorwaarde dat er minimaal 5.000 euro op de rekening moest staan, in 2015 bestaat deze eis niet meer. Wel is besloten om over een bedrag dat hoger is dan 1 miljoen euro geen spaarrente meet te vergoeden. Dat is een beslissing waar de meesten van ons geen last van zullen hebben. Dat er geen minimum saldo is vereist is prettig want zo hebt u alle vrijheid om te sparen wanneer u dat het beste uitkomt. Zo wordt de Toprekening inmiddels voor iedereen bereikbaar.

Rentebijschrijving, wanneer is die?

De rente wordt berekend over het per dag vastgestelde saldo over de periode 1 december tot en met 30 november van een jaar en wordt eenmalig op 1 december op de Toprekening bijgeschreven. Als u de rekening voortijdig opheft, wordt het saldo inclusief het tot dan toe opgebouwde rente bedrag op de tegenrekening bij de ING bank overgeschreven.

Spaardeposito bij de ING bank afsluiten

Een spaardeposito is een spaarrekening waarbij u uw geld wat langer vast zet. Het voordeel van deze spaarrekening is dat uw rente een vaste rente is die niet steeds weer verandert. Een nadeel in 2015 is dat deze rente over het algemeen lager is dan de rente op een variabele spaarrekening zoals de Toprekening in feite is.

Slot

U kunt ook kiezen voor de Oranjerekening of Unicef rekening van de ING bank, wat switchen alleen maar lucratiever maakt. Natuurlijk ondervindt de Toprekening van de ING bank concurrentie van andere banken. Steeds meer klanten hebben al lang door dat sparen bij MoneYou bijvoorbeeld regelmatig meer rente oplevert en zijn vertrokken of zullen vertrekken. En dat lijkt inmiddels ook de ING bank te hebben begrepen. Een alternatief is de spaarrente van MoneYou. MoneYou is een volle dochter van ABN AMRO, met een garantie tot maximaal 100.000 euro per persoon en een rente van 1,2% op de direct opneembare rekening.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
ING Bank geeft hoogste rente op ProfijtrekeningING Bank geeft hoogste rente op ProfijtrekeningProfiteer ook in 2019 van de Profijtrekening of zet deze om in de Oranje spaarrekening. De Profijtrekening van de ING is…
ING Bank biedt nu Toprente Sparen toprekeningING Bank biedt nu Toprente Sparen toprekeningSparen bij de voormalige Postbank is sparen bij de huidige ING bank. De activiteiten van de Postbank en de ING Bank zijn…
Voordeel Oranje spaarrekening ING bank: sparen voor een doelVoordeel Oranje spaarrekening ING bank: sparen voor een doelVoordeel op de nieuwe spaarrekening in 2019 van de Oranje spaarrekening van de ING bank? Wat is uw voordeel dan precies?…
De ATB internet spaarrekeningDe ATB internet spaarrekeningOp de ATB internetspaarrekening van de AT Bank krijgt u tot 1,2% rente op een spaardeposito. Daarmee is dit is een spaar…

Reageer op het artikel "De ING bank & de Toprekening"

Reacties

Frans Zwartjes, 06-04-2009 17:44 #10
Wat is nu de rente bij een TOP rekening boven 20.000 euro? Reactie infoteur, 06-04-2009
Beste Frans Zwartjes,
De rente is 3,75%. De minimaal vereiste inleg van €20.000 op deze rekening is komen te vervallen en vervangen door minimaal €5.000.
Met vriendelijke groeten,
Zeemeeuw

Pm Boonstra, 17-09-2008 14:00 #9
Ik had een kwartaalextrarekening maar de rente werd steeds lager. In januari 2008 heb ik een Toprekening geopend met 3 maanden 4,5% rente, daarna 4%. Als je hem nu zou openen krijg je de eerste 6 maanden 4,75%, daarna 4% en dat is gemiddeld op jaarbasis 0,25% meer. Best wel een beetje zuur dat de vaste rente niet omhoog gaat maar dat de termijn langer en de introductie rente voor nieuwe spaarders hoger wordt.
- Profiteren de "oudere spaarders" ook alsnog mee van de verlengde termijn van de introductie rente?
- Moet je je voor hogere rente steeds weer aanmelden voor een ander spaarproduct bijvoorbeeld nu een spaardeposito? of gaat de basisrente van de Toprekening mee in de opwaartse lift?
Ik wordt wel een beetje moe van het switchen van spaarrekeningen bij de Postbank. Reactie infoteur, 17-09-2008
Beste P.M. Boonstra,
Helaas schakelt de Postbank nieuwe spaarders en bestaande spaarders voor de Toprekening niet volledig gelijk. Wel is voor beiden de minimuminleg verlaagd naar 5.000 euro, maar de 4,75% rente geldt alleen een half jaar voor de nieuwkomers. Zelfs de rekening tijdelijk stoppen en een paar dagen later weer opstarten heeft geen zin.
Waarschijnlijk gokt de Postbank erop dat een bestaande klant niet zo snel zal overstappen, ook al is de concurrentie momenteel groot. Het moederbedrijf ING biedt nog wel een actierente van 4,5%. Zie ook:

http://financieel.infonu.nl/geld/19247-postbank-en-ing-bank-bieden-nu-toprente-sparen.html

Bij spaardeposito’s is het geld niet direct opneembaar, maar er is wel veel keuze. Zie bijvoorbeeld:

http://financieel.infonu.nl/geld/20555-spaarbank-de-hoogste-spaarrentes-op-een-termijndeposito.html

Met vriendelijke groet,
Zeemeeuw

Smy Telgman, 28-08-2008 09:11 #8
Via een kennis heb ik gehoord dat de Postbank sinds kort weer een nieuwe spaarrekening aanbiedt met liefs 5,25% rente. Op de website is hier niets over vermeld. Hoe kom ik aan informatie? Reactie infoteur, 28-08-2008
Beste SMY Telgman,
De Postbank ontkent dit bij navraag vandaag, en ik moet zeggen dat ook ik een dergelijke rekening bij de Postbank niet ken. Wel zijn er spaardeposito's en rentecertificaten die een rente van 5% en meer geven, maar dan moet u uw geld voor langere tijd vastleggen.

Zie voor enkele alternatieven bijvoorbeeld het artikel:

Met vriendelijke groet,
Zeemeeuw

Jn Post, 15-08-2008 19:07 #7
Geachte infoteur. Dank voor uw reactie.
Ik heb geen conclusie getrokken maar gewoon het aanvraagformulier "Open een Toprekening" ingevuld.
Op dit formulier staat aan het eind: "ik heb de actievoorwaarden gelezen en ga er mee akkoord".
Als je deze voorwaarden leest, lees je oa dit:
* Minimale inleg? 5.000
* Reageer voor 29 augustus 2008
* Zolang de voorraad strekt (op = op)
* Uw ingelegde spaargeld dient minimaal drie maanden op uw spaarrekening te blijven staan
* Per girorekening wordt 1 cadeau verstrekt
Als je accoord gaat, moet je je inleg dus drie maanden laten staan, hetgeen niet vermeld staat in de voorwaarden van de Toprekening.
Als je niet accoord gaat, dan wordt het aanvraagformulier voor een Toprekening gewoonweg niet verzonden,
en kan je dus geen Toprekening openen.

Je kunt op dit formulier nergens kiezen voor alleen een Toprekening openen. Reactie infoteur, 15-08-2008
Beste J.N. Post,
U hebt gelijk dat het wel erg verwarrend is zo. Wie naar de pagina van de toprekening van de Postbank gaat (http://www.postbank.nl/ing/pp/page/promotion/detail/0,2847,1859_103905_857666626,00.html) ziet ook daar een link met actievoorwaarden. Daar ontbreekt, zoals ik aangaf, de extra voorwaarde die u noemt:
"Actievoorwaarden Wervings Weken Toprekening 2008:
*De actie loopt tot 29 augustus 2008.
*Minimumsaldo € 5.000.
*De eerste drie maanden 4,5% introductierente
*Girorekeningen met een buitenlands woonadres zijn uitgesloten van deelname, ook als deze een Nederlands postadres hebben.
*Met een Zakelijke Girorekening kunt u geen Toprekening openen."

Met vriendelijke groet,
Zeemeeuw

Jn Post, 15-08-2008 16:49 #6
Als je het formulier in gaat vullen om de Toprekening aan te vragen, dan moet je helemaal aan het eind
invullen dat je accoord gaat met de actievoorwaarden, en één van de actie voorwaarden is dat je je geld drie maanden moet laten staan… Als je dat niet invult kan je je niet aanmelden voor de Toprekening…
Maar in de voorwaarden van de Toprekening staat nergens iets over dat je je geld drie maanden moet laten staan…
Het geniep zit in de staart… Reactie infoteur, 15-08-2008
Beste J.N. Post,
U verwart mogelijk twee dingen:

1. meedoen aan een spaaractie voor een willekeurige internetspaarrrekening bij de Postbank, wat weer een bonus oplevert,
ad 1. de extra voorwaarde is dat u minimaal 500 euro moet storten en dat drie maanden moet laten staan,

2. het openen van de Toprekening bij de Postbank.
ad 2. hiervoor geleden geen extra voorwaarden anders dan in het artikel genoemd.

Wie 1. en 2. combineert moet inderdaad 500 euro drie maanden laten staan. Als u dat niet wilt en bijvoorbeeld de rekening eerder wilt kunnen opheffen, kiest u alleen voor optie 2 met 4,5% spaarrente

Met vriendelijke groet,
Zeemeeuw

M. Sepers, 08-07-2008 16:37 #5
De Postbank is de grote ster in 'geheime' spaarrekeningen. Alleen als een klant dreigt weg te lopen vanwege de idioot lage rente op de spaarrekening die hij heeft, komt de Postbank met iets anders. Dat gaat dan via geheime medewerkers van de Klantenservice. Zo kreeg ik ooit zo maar de volstrekt geheime Loyaalrekening aangeboden. Die begon met 4%, binnen de kortste keren bedrijfsmodelmatig afgebouwd tot 2,8%. En nu heb ik de volstrekt geheime Toprekening. Op dit moment 4%, met een lokkertje van extra 0,5% over de eerste drie maanden. Maar ik zie de standaardrenteafbouwbrieven van Hagoort al weer aankomen. We moeten allen weg bij deze maffiabank en ons geld verdelen over rekeningen van buitenlandse banken, waaronder Icesave.

M.Sepers
Dordrecht Reactie infoteur, 09-07-2008
Profiteer vooral ook van lokkertjes, terwijl je de rente in de gaten houdt. Nogal wat grootbanken komen eerst met nieuwe producten en verlagen de rente op bestaande producten, in de hoop dat klanten wel blijven.

Zie voor verdere informatie ook:

http://financieel.infonu.nl/geld/21432-hoogste-spaarrente-van-nieuwe-banken-en-spaarrekeningen.html

M. Florijn, 05-07-2008 21:05 #4
Ook ik heb geloof ik al tig rekeningen gehad bij de postbank wordt er gek van, van de week kwam ik er dus ook achter dat de toprekening 4,5 procent geeft. Maar kan alleen bij 20.000,00. Volgens mij hebben de meeste mensen dat geld op een bonusspaarrekening gezet (op dit moment de hoogste rente). TIP Zet je geld op een toprekening tot midden december en stort het dan weer terug naar de bonusrekening op deze manier loop je de bonusrente niet mis. En dan die waardeloze rentepunten met die veel te dure artikelen, laat de postbank betere rentes geven. Reactie infoteur, 06-07-2008
Zie voor meer info over de bonusrenterekening en hoe daarmee om te gaan ook artikel:

http://financieel.infonu.nl/geld/12504-de-postbank-de-internet-bonusrenterekening.html

Zeemeeuw

M. Sepers, 05-07-2008 18:46 #3
De Postbank hanteert tot dusver een bedrijfsmodel van nieuwe spaarrekeningen met 'hoge' en vervolgens snel afgebouwde rente. Wat hebben ik allemaal gehad? Ik begon met Plusrekenining. Toen ging ik naar Leeuwrekening. Toen ging ik naar Kapitaalrekening. Toen, alsof ik een geheime rekening kreeg, via een man van de klantenservice naar Loyaalrekening. En nu ben ik, even geheim, via een man van de klantenservice omgezet naar Toprekening. Ik ben vast een rekening vergeten. Bij de Postbank moet je niet klagen. Mevr. drs. I. van der Wal lapt iedere renteklacht aan haar bedrijfsmodellaars. Toch denk ik dat de Postbank zichzelf wel tegenkomt. Het bankje heeft op dit moment - kredietcrisis - iedere cent nodig om overeind te blijven. Zelfs de centen die girotellers over de periode 27-6-2008 tot en met 30-6-2008 ten onrechte hebben betaald. Dat afschaffen van girotel, waarmee het bankje mij het internet op dwong, was misschien niet verstandig. Nu zie ik in ieder geval dat het bankje niet alleen bij mij superslecht presteert. Dank u, dames en heren van de Postbank.

Bert, 08-06-2008 20:52 #2
De postbank gaat over naar de ing-bank. daar hebben ze dezelfde truk uitgehaald. Reactie infoteur, 08-06-2008
Klopt, zie:

E. J. Meyer, 29-01-2008 09:29 #1
Het is inderdaad een beetje geniepig om de betere mogelijkheden geheim te houden.

Infoteur: Zeemeeuw
Laatste update: 12-10-2015
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Sparen
Special: ING
Reacties: 10
Schrijf mee!