InfoNu.nl > Financieel > Sparen > Spaarrekening voor Unicef: sparen voor goed doel

Spaarrekening voor Unicef: sparen voor goed doel

Spaarrekening voor Unicef: sparen voor goed doel De spaarrekening Unicef van de ING bank, is ook in 2019 automatisch sparen voor een goed doel. U krijgt op de Unicef rekening een hoge spaarrente en daar profiteert ook Unicef direct van. De ING bank doneert uit eigen kas 0,10% van uw spaarsaldo op jaarbasis aan Unicef. De spaarrente is relatief hoog, een speciaal voordeel voor u en voor dit goede doel.

Automatisch sparen voor Unicef, een goed doel

Regelmatig introduceert de ING bank een nieuwe spaarrekening. Er is een tijdje geweest dat allerlei rekeningen verdwenen maar de afgelopen jaren zijn er bij deze bank ook nieuwe spaarrekeningen bijgekomen. Het mooie is dat het rekeningen zijn die vergeleken met andere banken best een hoge rente geven. De nieuwe Unicef spaarrekening zorgt er niet alleen voor dat uw spaargeld wordt beloond, maar ook Unicef zelf heeft voordeel bij uw keuze voor deze nieuwe spaarrekening.

Hoe werkt de Unicef spaarrekening?

De spaarrekening voor Unicef opent u eenvoudig zelf via mijn ING. De belangrijkste kenmerken van deze spaarrekening zijn:
  • Regelmatig krijgt de eerste drie maanden dat de spaarrekening is geopend een actierente, ongeacht het saldo op de spaarrekening. Daarna wordt er wel weer gekeken naar uw spaarsaldo.
  • De ING bank schenkt elk kwartaal aan Unicef en dit gaat niet ten koste van uw rendement of saldo. De ING betaalt dit dus zelf.
  • U mag en kunt via de rekening ook zelf doneren aan Unicef, maar bent nergens toe verplicht.
  • De spaarrente is variabel.
  • Er is geen minimumsaldo vereist.
  • U kunt altijd uw geld opnemen.
  • Via het internet is alles online eenvoudig te bekijken en te beheren.

Spaarrente op Unicef spaarrekening

De eerste drie maanden krijgt u soms een hogere rente, daarna is de spaarrente afhankelijk van uw spaarsaldo:

Spaarrente op de Unicef spaarrekening per 10 januari 2019:

Saldo spaartegoedSpaarrente
Tot 25.0000,03% over het totale saldo
Van 25.000 tot 75.0000,03 over het totale saldo
Van 75.000 t/m 250.0000,03% over het totale saldo

Hoe werkt de actierente van de ING bank?

Regelmatig heeft de ING bank een actierente als u een spaarrekening opent. Deze actierente geldt voor het totale spaarsaldo, ook als normaal gesproken verschillende spaarrentes per spaarsaldi gelden. Ook als u eerder een rekening hebt geopend, maar deze minimaal twee jaar gelden is beëindigd, kunt u weer voor drie maanden de actierente ontvangen. Dit geldt voor drie bekende rekeningen van deze bank:
  • De Oranje spaarrekening;
  • De spaarrekening voor Unicef;
  • De bonusrenterekening.

Conclusie Unicef spaarrekening van de ING bank

Op de momenten dat u de actierente krijgt, doet deze spaarrente nauwelijks onder voor een toprente bij een andere bank. Het grote voordeel van de Unicef spaarrekening is dat niet alleen u zo profiteert, maar ook Unicef zelf, de organisatie die zich wereldwijd zo inzet voor de rechten van de kinderen in de wereld. De donaties via de ING bank gaan naar verschillende doelen van kinderen en in het bijzonder het kleuteronderwijs op Madagaskar. U verliest geen rente, want het is een mooie spaarrekening van deze bank. Ook Unicef wint hierbij.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
De ING & de KwartaalextrarekeningDe ING & de KwartaalextrarekeningDe Kwartaalextrarekening van de ING bank geeft een mooie rente voor wie het spaargeld een kwartaal laat staan. Bij de Or…
De ING bank & de ToprekeningDe ING bank & de ToprekeningDe Toprekening van de ING bank geeft u een spaarrekening met een toprente en met veel flexibiliteit. De Toprekening van…
ING Bank geeft hoogste rente op ProfijtrekeningING Bank geeft hoogste rente op ProfijtrekeningProfiteer ook in 2019 van de Profijtrekening of zet deze om in de Oranje spaarrekening. De Profijtrekening van de ING is…
Spaarrekening met voorwaarden 2019Spaarrekening met voorwaarden 2019Sparen met voorwaarden in 2019 is helemaal zo gek nog niet. Een spaarrekening met voorwaarden betekent immers meestal ee…
Bronnen en referenties
  • ING bank

Reageer op het artikel "Spaarrekening voor Unicef: sparen voor goed doel"

Infoteur: Zeemeeuw
Laatste update: 10-01-2019
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Sparen
Special: Hoogste spaarrente 2019
Schrijf mee!