InfoNu.nl > Financieel > Sparen > De ATB internet spaarrekening

De ATB internet spaarrekening

De ATB internet spaarrekening Op de ATB internetspaarrekening van de AT Bank krijgt u tot 1,2% rente op een spaardeposito. Daarmee is dit is een spaarbank die zeker de moeite waard kan zijn. U hebt er altijd een actueel overzicht en uw geld is direct weer opneembaar. Niet voor niets is de Amsterdam Trade Bank een snel groeiende Nederlandse bank.

Welke spaarbank kiezen voor uw spaargeld?

Het kan u haast niet ontgaan zijn: de banken vechten even niet om uw geld. De spaarrente is lager dan hij geweest is, ook bij de kleinere banken. Het geld zou bij dergelijke banken niet veilig zijn, maar dat is onjuist. Sparen is verstandig, en sparen tegen een mooie rente is gewoonweg slim.

Garantieregeling AT bank

De garantieregeling van De Nederlandse Bank zorgt er voor dat uw geld veilig is bij banken met een Nederlandse bankvergunning. Dat betekent dat per persoon tot een bedrag van 100.000 euro volledig door De Nederlandse Bank gegarandeerd. Wie een en-of rekening heeft, heeft ook een dubbele garantie. Een rekening op naam van uw kind biedt eveneens extra garanties. Dat geldt echt niet alleen voor de Rabobank, maar voor alle banken met de vereiste vergunning. Ook de prijsvechters als de AT bank in Amsterdam die de onder meer ATB internet spaarrekening aanbiedt. De Amsterdam Trade Bank, AT Bank NV, bestaat sinds 1994 en richt zich in Nederland zowel op de zakelijke als ook de particuliere markt. De AT bank valt volledig onder de Nederlandse garantiestelling, ook al is de moederbank Russisch.

De AT internet spaarrekening openen

De AT spaarrekening opent u eenvoudig online. U krijgt een bevestigingsmail met al uw gegevens. Die print u uit en stuurt u ondertekend met daarbij een kopie van een geldig legitimatiebewijs en een kopie van een afschrift van uw tegenrekening op naar de bank. Simpeler kan sparen haast niet zijn.

Kenmerken van een ATB spaarrekening

De AT internet spaarrekening heeft de volgende kenmerken:
  • U krijgt een hoge spaarrente met een jaarlijkse bijschrijving.
  • Er zijn geen beperkende voorwaarden en dus ook geen vereiste minimum inleg.
  • Uw saldo is dagelijks opvraagbaar.
  • U profiteert van gratis internetbankieren.

Hoge spaarrente op spaardeposito

De AT Bank geeft momenteel 0,3% rente op zijn internetspaarrekening (april 2017). Voor zowel bestaande als nieuwe klanten. Sommige aanbieders bieden nog wel eens een hogere rente voor nieuwe klanten en laten de bestaande klanten in de kou staan, tenzij ze klagen. Bij de AT Bank krijgt iedereen dezelfde rente. Laat u uw geld langer staan, dan geeft een deposito bij ATB tot 0,9% rente (3 april 2017):
  • 3 maanden geeft 0,3% rente;
  • 6 maanden geeft 0,3% rente;
  • 9 maanden geeft 0,3% rente;
  • 1 jaar geeft 0,6% rente;
  • 2 jaar geeft 0,9% rente;
  • 3 jaar geeft 1,0% rente;
  • 4 jaar geeft 1,2% rente;
  • 5 jaar geeft 1,2% rente.

Vergelijk de spaarrente onderling

In 2017 is de spaarrente niet meer zo hoog als hij geweest is. Er is in 2017 geen spaaroorlog gaande, omdat banken ook heel goedkoop geld kunnen lenen bij de ECB. Toch zijn er genoeg goede spaarrekeningen en spaardeposito's te vinden. Ook een spaardeposito met een relatief korte looptijd kan een mooie rente geven. Kijkt u dus altijd goed rond en stap eventueel over naar een andere rekening. Sommige banken adverteren ook wel met een actierente, zodra die actieperiode voorbij is stapt u vervolgens eenvoudig weer over naar een andere aanbieding.

Slot

Het zijn niet meer de toprentes van voor het begin van de kredietcrisis. Kunt u uw geld wat langer vastzetten, dan krijgt u ook in 2017 een hogere spaarrente op een deposito.

Lees verder

Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "De ATB internet spaarrekening"

Infoteur: Zeemeeuw
Laatste update: 03-04-2017
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Sparen
Special: Hoogste spaarrente 2019
Schrijf mee!