Hoe lenen bij Ribank en Ribank Direct

Hoe lenen bij Ribank en Ribank Direct Geld lenen? In 2020 kunt u bij de Ribank, goedkoop en gunstig geld lenen. Online leent u direct bij Ribank Direct. Dit is snel geld lenen zonder bezoek aan huis, zonder gedoe. U mag zelf het contract uitprinten en ondertekend opsturen. Het voornaamste product van Ribank Direct is een flexibel doorlopend krediet. Van deze lening bent u nu nog vijf stappen verwijderd. Vraag altijd meerdere offertes bij verschillende banken aan. Bij het klanttevredenheidsonderzoek scoort deze bank naar eigen zeggen het cijfer 8.

Wie is Ribank?

Ribank is een dochtermaatschappij van Crédit Agricole Consumer Finance Nederland B.V., wat weer een onderdeel is van de Crédit Agricole Group. Dat is de grootste financiële groep in Frankrijk. Ribank beroept zich op het financieren op maat. Allerlei leningen en verzekeringen kunnen op deze manier worden afgesloten. Ribank Direct is de online afdeling die u snel verder helpt. Deze online poot van Ribank biedt één product aan, het flexibel doorlopend krediet. U kunt kiezen voor een afspraak met een adviseur, maar kunt ook kiezen voor execution only. Dat houdt in dat u zelf bij uw aanvraag aan de knoppen zit en al precies weet wat u wilt.

Lenen bij Ribank Direct gaat in vijf stappen

U bepaalt ook zelf of de lening aansluit bij uw wensen en persoonlijke situatie. Dit gaat in vijf stappen:
  1. U krijgt een gratis en online een offerte toegestuurd.
  2. U vult de gevraagde contactgegevens en persoonlijke gegevens in.
  3. U krijgt vervolgens online antwoord.
  4. Als uw aanvraag is geaccepteerd, print u zelf de overeenkomst uit, ondertekent die en stuurt die samen met de gevraagde documenten op naar Ribank Direct, afdeling Budgetline.
  5. Als dat allemaal is gebeurd en goedgekeurd, wordt het bedrag op uw bank- of girorekening gestort. U hoeft geen nieuwe rekening te openen. Als u voor 11.00 uur opdracht geeft om geld op te nemen uit uw krediet, staat dit geld nog dezelfde dag na 16.00 uur op uw rekening.

De status van de behandeling van uw aanvraag voor een lening kunt u online volgen via het persoonlijk dossier. Ribank Direct is aangesloten bij het Bureau Krediet Registratie het BKR in Tiel. Dat betekent dat een nieuwe lening bij het BKR wordt gemeld.

Autofinanciering via Findio

De Ribank biedt ook autofinanciering aan (een persoonlijke lening). Deze vorm van krediet wordt aangeboden via Findio, een handelsnaam van Ribank N.V.

Lenen van een doorlopend krediet heeft voordelen

Het doorlopend krediet van Ribank Direct is een flexibel krediet. Kijkt u maar een naar deze voordelen:
  • U bent vrij in het gebruik van de lening en bepaalt zelf of u de lening besteedt voor een nieuwe auto, verbouwing, nieuwe wasmachine, vakantie, boot.
  • Als er een deel van de lening is afgelost, kunt weer geld opnemen.
  • De looptijd van de persoonlijke lening is variabel en afhankelijk van de aflossingen en uw opname van geld.
  • De eerste maandelijkse termijn die bestaat uit rente en aflossing, betaalt u na 60 dagen.
  • Vervroegd een deel van de lening aflossen mag altijd en zonder boete.
  • Als een betaling u niet uitkomt, kunt u die maximaal twee keer doorschuiven naar het einde van de looptijd van de lening.

Toch houdt Ribank per 1 mei 2020 op met het aanbieden van een doorlopend krediet. De openstaande kredieten kredieten kunnen vanaf deze datum niet meer worden verhoogd en doorlopen, maar zullen geleidelijk door de klanten moeten worden afgelost als een persoonlijk krediet.

Conclusie snel online geld lenen bij Ribank Direct in 2020

Wie een lening wil afsluiten, doet er goed aan om de verschillende offertes goed te vergelijken. U bent als klant gebaat bij voldoende keuze en concurrentie. Wie een voordelig bod wil, doet er goed aan om ook online de mogelijkheden om te lenen goed te bekijken.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Lage rente leningLage rente leningKies voor een lening of hypotheek met een lage rente in 2020. Nu het nog kan, goedkoop geld lenen kan nog, maar als stra…
Goedkoopste lening onlineGoedkoopste lening onlineU zoekt de goedkoopste lening en de laagste tarieven, maar vindt die in 2020 niet bij de grote banken. De laagste maandl…
Geld lenen en sparen: Santander en OpenbankGeld lenen en sparen: Santander en OpenbankBij Santander kunt u in 2020 relatief goedkoop, eenvoudig en snel geld lenen, maar ook sparen. Sparen doet u via de onli…
Het doorlopend kredietHet doorlopend kredietHet lijkt tegenwoordig zo gemakkelijk. U wilt graag verbouwen of u wilt een product aanschaffen waarvoor u momenteel gee…

Krediet: meest gestelde vragenKrediet: meest gestelde vragenU heeft vragen over het thema leningen? Hier vindt u de antwoorden op de meest gestelde vragen over krediet en financier…
Lenen voor een autoLenen voor een autoNaast de lening voor een eigen huis of inbouwkeuken behoort de lening voor aankoop van een auto tot de leningen die qua…

Reageer op het artikel "Hoe lenen bij Ribank en Ribank Direct"

Infoteur: Zeemeeuw
Laatste update: 23-02-2020
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Lenen
Special: Lenen 2020
Schrijf mee!