Hoe lenen bij Ribank en Interbank

Hoe lenen bij Ribank en Interbank Geld lenen? In 2020 kunt u bij de Ribank, goedkoop en gunstig geld lenen. Online maakt u eenvoudig een account aan en via een russenpersoon is een leninf snel afgesloten. Dit is snel geld lenen zonder bezoek aan huis, zonder gedoe. Vraag altijd meerdere offertes bij verschillende banken aan en zork zo de beste peroonlijke lening uit.

Wie is Ribank?

Ribank is een dochtermaatschappij van Crédit Agricole Consumer Finance Nederland B.V., wat weer een onderdeel is van de Crédit Agricole Group. Dat is de grootste financiële groep in Frankrijk. Ribank beroept zich op het financieren op maat. Allerlei leningen en verzekeringen kunnen op deze manier worden afgesloten. Ribank is gestopt met Ribank Direct, waar u snel een doorlopend krediet kon afsluiten, zonder dat er al te veel vragen werden gesteld. In 2020 kunt u alleen nog kiezen voor een lening via een een afspraak met een adviseur en niet meer voor de variant execution only.

Lenen bij Ribank

Lenen bij Ribank doet u via een professioneel tussenpersoon. De merknamen zijn daarbij:
  • Interbank, en
  • Findio.

Wie is Interbank?

Op de website van Interbank vindt u via uw postcode een adviseur die voor u een persoonlijke lening kan afsluiten. Deze adviseur doet een aantal dingen voor u:
  • Helpt u om beter inzicht te krijgen in uw financiële huishouding.
  • Vergelijkt verschillende financiële producten van verschillende maatschappijen.
  • Komt met een advies over leenproducten die passen bij uw situatie.
  • Vraagt de lening voor u aan en verzorgt hiervan de verdere afhandeling.

Als u vervolgens een account aanmaakt, hebt u meteen een paar voordelen:
  • U hebt 24 uur per dag inzicht in uw lening.
  • U kunt u online wijzigingen doorgeven.
  • U kunt u uw rekeningoverzicht bekijken en uw maand- en jaaroverzicht downloaden.

BKR

De status van de behandeling van uw aanvraag voor een lening kunt u online volgen via het persoonlijk dossier. Ribank en Interbank zijn aangesloten bij het Bureau Krediet Registratie het BKR in Tiel. Dat betekent dat een nieuwe lening bij het BKR wordt gemeld.

Autofinanciering via Findio

De Ribank biedt ook autofinanciering aan (een persoonlijke lening). Deze vorm van krediet wordt aangeboden via Findio, een handelsnaam van Ribank N.V.

Lenen van een persoonlijke lening heeft voordelen

Een persoonlijke lening heeft meerdere voordelen:
  • U bent vrij in het gebruik van de lening en bepaalt zelf of u de lening besteedt voor een nieuwe auto, verbouwing, nieuwe wasmachine, vakantie, boot.
  • Omdat u ook een deel van de lening maandelijks aflost, zit u niet onnodig lang aan een lening vast.
  • De looptijd van de persoonlijke lening is bekend, u weet precies waar u aan toe bent en wat de lening u gaat kosten.
  • De maandelijkse termijn bestaat uit rente en aflossing, geen verrassingen dus.
  • Vervroegd een deel van de lening aflossen mag altijd en zonder boete.
  • Het rentetarief staat de hele looptijd van de lening vooraf vast.

Doorlopend krediet

Ribank is per 1 mei 2020 opgehouden met het aanbieden van een doorlopend krediet. De openstaande kredietenkunnen vanaf deze datum niet meer worden verhoogd en doorlopen, maar zijn omgezet in een persoonlijk krediet.

Conclusie snel online geld lenen bij Ribank Direct in 2020

Wie een lening wil afsluiten, doet er goed aan om de verschillende offertes goed te vergelijken. U bent als klant gebaat bij voldoende keuze en concurrentie. Wie een voordelig bod wil, doet er goed aan om ook online de mogelijkheden om te lenen goed te bekijken.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Lage rente leningLage rente leningKies voor een lening of hypotheek met een lage rente in 2020. Nu het nog kan, goedkoop geld lenen kan nog, maar als stra…
Rentekrediet als doorlopend krediet met lage maandlastenRentekrediet als doorlopend krediet met lage maandlastenEen rentekrediet is een flexibele vorm van lenen in 2020. Het is geld lenen zonder aflossen. Zo blijven de maandlasten l…
Op vakantie met vakantiekredietOp vakantie met vakantiekredietLenen voor een vakantie in 2020? Extra geld voor een fijne vakantie hebt u met uw vakantiegeld, maar ook een vakantiekre…
Het doorlopend kredietHet doorlopend kredietHet lijkt tegenwoordig zo gemakkelijk. U wilt graag verbouwen of u wilt een product aanschaffen waarvoor u momenteel gee…

Krediet: meest gestelde vragenKrediet: meest gestelde vragenU heeft vragen over het thema leningen? Hier vindt u de antwoorden op de meest gestelde vragen over krediet en financier…
Lenen voor een autoLenen voor een autoNaast de lening voor een eigen huis of inbouwkeuken behoort de lening voor aankoop van een auto tot de leningen die qua…

Reageer op het artikel "Hoe lenen bij Ribank en Interbank"

Infoteur: Zeemeeuw
Laatste update: 31-07-2020
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Lenen
Special: Lenen 2020
Schrijf mee!