InfoNu.nl > Financieel > Geld > Rijke mensen en hun geheim tot succes

Rijke mensen en hun geheim tot succes

Rijke mensen en hun geheim tot succes Rijke mensen zijn juist zo rijk omdat ze het geheim van hun succes vaak zo goed weten te bewaren. Doorgaans hebben zij een kennisvoordeel ten opzichte hun medemensen en weten ze dat perfect te verzilveren.

Geheim tot succes is doorgaans goed bewaard

Het eerste wat elke uitvinder leert is, dat zijn uitvinding zakelijk slechts iets voorstelt , zolang die uitvinding uniek is en niet nagemaakt wordt. Technologische uitvindingen kunnen weliswaar met patenten en octrooien worden beschermd, maar toch zal geen weldenkend mens het in zijn hoofd halen om de details van zo´n noviteit te onthullen.

Veel andere ideeën of uitvindingen kunnen niet worden beschermd. Iedereen die het idee kent, kan dat imiteren of namaken en op de rijdende trein naar succes springen.

Rijke mensen zijn doorgaans verstandige mensen die zich daarom wel zullen wachten om hun geheim tot succes te verraden. Het enige wat we met zekerheid weten is dat rijke mensen alles in het werk stellen om hun geheimen tot succes te beschermen. In hun memoires, jaren later, als niemand nog voordeel uit hun geheim kan halen, dán kan men ze lezen.

Tips: hoe je rijk kan worden

Maar hoe zit het dan met de vele duizenden succesgeheimen die tegen een geringe vergoeding overal worden aangeboden? Vooral op het internet wemelt het van de aanbieders van absoluut zekere tips die slechts een ding gemeen hebben: ze willen voor letterlijk belachelijke bedragen het geheim van rijkdom en succes aan je verkopen.

Vaak volstaat het om eens goed te kijken wie wat aanbiedt, want rijke mensen lopen niet te koop met de geheimen die hen helpen om nóg meer rijkdom te verwerven. Trouwens, het is gewoon zinloos om een geheim tot succes te kopen, net zo zinloos als het is om het geheim te kopen dat leidt naar liefde, geluk of gezondheid.

Wat hebben alle rijke mensen gemeen?

Hoewel daar niemand een echt geheim zal kunnen ontdekken, is het zinvol om de biografieën van rijke en succesvolle mensen eens te vergelijken. Er zijn enkele overeenkomsten, die alle rijke mensen kenmerken, van Albrecht tot Zuckerberg.

Deze mensen zijn nooit begonnen met de intentie om rijk te worden. Hun doel was nooit rijkdom. Nee, ze hadden een bepaalde visie of een bepaald idee en hebben dat consistent en standvastig uitgebouwd. Áls er al een drijvende kracht was, dan was het de wens om te bewijzen dat het idee in hun hoofd werkelijkheid kon worden.

  • Zo waren er in het naoorlogse Duitsland vele duizenden kleine kruideniers, maar slechts één eigenaar (Albrecht) had de visie om een keten van goedkope supermarkten (Aldi) op te zetten;
  • En toen Zuckerberg Facebook oprichtte, waren er talloze gelijkaardige platforms, maar pas het idee van een wereldwijd netwerk maakte hem tot miljardair, het besef van de immense potentie van sociale netwerken;
  • Carlos Slim Helú, had bepaalde ideeën over het moderne Mexico en deed er alles aan om die denkbeelden te realiseren.

Arm of rijk, mislukking of succes

Ideeën kunnen arm of rijk maken, mislukking en succes liggen dicht bij elkaar. Zonder idee kan er geen succes zijn, maar het idee alleen maakt nog geen rijke mensen.

Het tweede wat al deze mensen gemeen hebben, is een uitstekende basiskennis binnen hun vakgebied om te kunnen weten wat voor de realisatie van hun idee nodig is:
  • zonder de basiskennis die bijvoorbeeld de broers Albrecht over detailhandel bezaten, zou hun idee over goedkope supermarktketens nooit te realiseren zijn geweest;
  • en Carlos Slim Helú zou het idee van een wereldwijd sociaal netwerk nooit van nut zijn geweest;
  • net zo min als Zuckerberg een sanering van het hele grootstedelijke gebied van Mexico Stad winstgevend had kunnen omzetten.

Zonder visie kan niemand rijk worden, zonder een goede basiskennis evenmin. En bovenal moet men een onwankelbaar geloof in zichzelf hebben. Dat is het echte geheim tot succes dat rijke mensen hebben.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Geld: zegen of vloek? De visie van rebbe M.M. SchneersonGeld: zegen of vloek? De visie van rebbe M.M. SchneersonGeld is energie van de ziel, het vertegenwoordigt de energie van het leven zelf; afhankelijk van hoe je het gebruikt, ka…
Het geheim van succesHet geheim van succesDe meest succesvolle mensen ter wereld hebben allemaal een aantal dingen gemeen. In deze gids blijft geen geheim bespaar…
Rijkdom: kenmerken/eigenschappen van rijke mensenRijkdom: kenmerken/eigenschappen van rijke mensenOm rijk c.q. miljonair te worden is het noodzakelijk veel tijd en energie in te steken. Het geld mag geen controle over…
Rijkdom: geld vasthouden - financiële zekerheidRijkdom: geld vasthouden - financiële zekerheidDe kunst van het rijk worden is door te leren hoe u uw geld kunt vasthouden. Hierdoor kunt u financiële zekerheid opbouw…
5 sleutels tot rijkdom en geluk5 sleutels tot rijkdom en gelukEen leven dat een groot succes gaat worden, wie wil dat niet? Wat zijn de risico´s van het rijkdom en hoe kun je ze over…
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Rijke mensen en hun geheim tot succes"

Infoteur: Grosso_Modo
Laatste update: 12-01-2014
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Geld
Schrijf mee!