InfoNu.nl > Financieel > Geld > Verdien meer bij de verkoop van je tweedehands spullen

Verdien meer bij de verkoop van je tweedehands spullen

Verdien meer bij de verkoop van je tweedehands spullen Je wil je spullen verkopen op een tweedehandsmarkt. Wat zijn de tips en tricks zodat je het meeste overhoudt met de minste moeite?

Wat is je doel?

Wil je echt verdienen of wil je gewoon iets krijgen voor je overtollige spulletjes. Dit is namelijk van belang bij het onderhandelen en de energie die je gaat steken in de presentatie en het prijzen. Ben je blij als de spullen een nieuwe eigenaar krijgen of wil je minimaal tweehonderd euro overhouden? Om succes te ervaren dien je wel vooraf een doel te stellen. Anders kun je nooit tevreden zijn als je een bepaald bedrag verdiend hebt. Het kan ook zijn dat je een markt organiseert voor een goed doel of om de saamhorigheid van een wijk te vergroten. Dan is als alles in harmonie verloopt het gestelde doel altijd behaald.

Werk samen

Als je met meerdere personen een tweedehandsverkoop organiseert heb je meer aanloop. Als je bijvoorbeeld met de buurt een markt organiseert komen daar veel meer mensen op af als dat je solo bent. Als vanzelf is er dan meer mond-op-mondreclame. Stop wat kleine briefjes bij de buurtgenoten in de brievenbus. Niet iedereen neemt de moeite of heeft de tijd om de plaatselijke krantjes iedere week door te pluizen.

Maak een bord

Maak een groot bord waarop je aangeeft waar de markt is. Hierdoor kunnen ook mensen die nog niet op de hoogte zijn van je markt gelokt worden. Als er gratis websites zijn waar je je markt kunt aankondigen: maak er gebruik van. Vaak kun je ook best wat gratis reclame verkrijgen door het sturen van een persbericht. Bijkomend voordeel is dat je dan vooraf moet nadenken over een aantal zaken zoals markttijden, locatie en flitsend doel.

Ben voorbereid op alle weersomstandigheden

Zorg dat je kleding in laagjes draagt. 's Ochtends is het vaak wat frisser. Denk ook aan regen of wind. Zorg dat je voldoende te eten en te drinken bij je hebt. Het is ook fijn als je vooraf kunt regelen dat een vertrouwd persoon je kan aflossen als je even naar het toilet moet. Ga niet in een donker steegje staan met je handelswaar. Misschien kun je op een verlichte plaats staan als het een donkere tijd van het jaar is. Denk hierbij aan de herfst en de winter. Als je verenigingen belt zijn zij misschien bij een gedeelde opbrengst of vergoeding bereid hun accomodatie ter beschikking te stellen. Je kunt dan meteen dankbaar gebruik maken van hun waarschijnlijk bekende naam. Bij slecht weer zijn klanten eerder genegen om (ter afleiding) naar een overdekte markt te gaan. In ieder geval sta jezelf hoog en droog en je handelswaar gaat niet naar de knoppen.

De niet-verkochte spulletjes

Denk vantevoren na wat je gaat doen met de onverkochte zaken. Het kan zijn dat je een keer een pechdag hebt. Maar als na een paar keer zaken niet verkocht worden kun je er ook over denken ze weg te doen. Je zou kunnen afspreken dat de kringloper in het dorp na afloop de onverkochte spullen komt ophalen. Dan heb jij je handen vrij.

Kassa

Om van de gelegenheid geen dief te maken is het handig je geld op je lichaam te dragen. Dan ben je in ieder geval bij een onbewaakt moment je zuurverdiende centjes niet kwijt.
© 2012 - 2019 Liseverhulst, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Verdien meer bij de verkoop van je tweedehands spullen"

Infoteur: Liseverhulst
Laatste update: 28-12-2014
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Geld
Schrijf mee!