InfoNu.nl > Financieel > Geld > Snel extra geld verdienen

Snel extra geld verdienen

Snel extra geld verdienen Extra geld verdienen kan op verschillende manieren. Als je snel extra geld nodig hebt kun je overbodige spullen verkopen op marktplaats, eBay of een rommelmarkt, je kunt besparen op kosten, klusjes doen voor andere mensen of vragen om loonsverhoging. Ook kun je geld lenen in de vorm van een persoonlijke lening, rood staan of een minilening. Soms heb je opeens extra geld nodig voor een nieuwe auto, wasmachine of een vakantie. Of je hebt schulden waar je maandelijks rente over moet betalen en waar je nu eindelijk eens vanaf wilt. Of je vindt het gewoon lekker om wat extra bestedingsruimte te hebben en bent bereid om daar wat extra's voor te doen. Wat de reden ook is, extra geld verdienen is mogelijk en kan op verschillende manieren.

Spullen verkopen voor extra geld

Als je snel extra geld nodig hebt, kan het de moeite lonen om je huis te doorzoeken op spullen die je niet meer gebruikt. Vooral op zolder en in hoekjes van kasten kun je vaak spullen vinden waar je eigenlijk nooit meer wat mee doet, en die mogelijk nog best wat waard zijn. Deze kun je proberen te verkopen via marktplaats of eBay. Wanneer je heel veel (kleine) spullen hebt is het misschien efficiënter om één of twee dagen op een rommelmarkt te gaan staan, of mee te doen aan een kofferbakverkoop.

Besparen op kosten

In plaats van zorgen dat er extra geld binnenkomt, kun je zorgen dat er minder geld uitgaat. Er valt behoorlijk wat te besparen wanneer je serieus gaat kijken naar je uitgaven op het gebied van bijvoorbeeld boodschappen, energie of auto. Door op verschillende gebieden tegelijkertijd te besparen kun je je uitgaven misschien wel met honderden euro's per maand verminderen.

Extra geld verdienen door klusjes te doen

Je kunt op verschillende manieren geld verdienen met het uitvoeren van allerhande klusjes. Door zelf je huis te verven en zelf je fietsband te plakken bespaar je bijvoorbeeld de kosten van een schilder of fietsenmaker uit.

Maar je kunt ook klusjes voor anderen doen. Wanneer je aangeeft bij familie, vrienden, buren of kennissen dat je tijdelijk extra geld nodig hebt en bereid bent daarvoor de handen uit de mouwen te steken is er waarschijnlijk meer geld te verdienen, dan je in eerste instantie misschien zou denken. Want niet alleen je directe familie, vrienden, buren en kennissen hebben mogelijk werk voor je, maar zij lopen misschien in hun netwerk ook tegen klusjes aan waar jij je diensten kunt aanbieden.

Het is wel belangrijk om na te gaan welke diensten jij kunt aanbieden. Waar ben je goed in? En wat vind je leuk om te doen? Denk niet alleen aan klusjes als schilderen, banden plakken of tuinieren, maar ook aan webdesign, fotografie, een feest organiseren of achtergrondmuziek verzorgen.

Vraag om loonsverhoging

Misschien klinkt dit wat te gemakkelijk, maar vragen om loonsverhoging kan je veel geld opleveren. En zo makkelijk is dit nu ook weer niet, want de meeste Nederlanders doen dit zelden of nooit. Het probleem is dat als je er niet om vraagt, je het meestal ook niet krijgt; zelfs al zijn je prestaties daar wel naar. Zorg er wel voor dat je het doet op het juiste moment (wanneer je baas in een goede bui is; wanneer jij een project met succes hebt afgerond) en op de juiste manier (zorg dat je een onderbouwing hebt waarom jij recht hebt op een loonsverhoging).

Ook wanneer een loonsverhoging er niet in zit, kan je baas je misschien helpen. Wanneer je aangeeft dat je tijdelijk extra geld nodig hebt, zijn er misschien mogelijkheden om een bepaalde periode extra te gaan werken, of misschien kun je vakantiedagen uitbetaalt krijgen.

Geld lenen

Het is niet altijd de meest verstandige oplossing, maar het is vaak wel een hele eenvoudige en snelle oplossing: geld lenen. Daarvoor bestaan verschillende mogelijkheden. Zo kun je een persoonlijke lening afsluiten, geld lenen van familie of vrienden of geld lenen via een minilening of rood staan op je lopende rekening. Wat je ook doet, zorg dat je een weloverwogen keuze maakt, want geld dat je leent zul je ook weer terug moeten betalen.

Lees verder

Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Snel extra geld verdienen"

Infoteur: Brempie
Laatste update: 24-12-2015
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Geld
Schrijf mee!