InfoNu.nl > Financieel > Beleggen > DeGiro: goedkoop beleggen, ook voor uw pensioen

DeGiro: goedkoop beleggen, ook voor uw pensioen

DeGiro: goedkoop beleggen, ook voor uw pensioen Via DeGiro beleggen is extra goedkoop in 2019, tegen lage tarieven, ook via een pensioenrekening voor uw pensioen. Dit beleggingsplatform heeft voor de particuliere belegger tarieven die 80% goedkoper zijn dan de tarieven voor beleggers bij andere brokers gelden. Ook de andere brokers dan de giro zoals Binck, Alex en Lynx, zullen niet stil blijven zitten. Een nieuwe tarievenoorlog voor online beleggers lijkt daarmee begonnen. Goedkoop beleggen via het internet is goed nieuws voor beleggers. Zowel orders voor aandelen, futures, obligaties als opties.

Degiro verlaagt tarieven op uw transacties met beleggen

De Giro bestaat sinds 2008 en werd toen voor de professionele markt opgestart door een aantal medewerkers van Binck. Binck opende toen de beleggersmarkt voor de particulier die online belegt. Toen was Binck de prijsvechter die niet alleen de tarieven verlaagde, maar de particuliere belegger allerlei nieuwe instrumenten, tools, gaf om zijn beleggingen te volgen en monitoren. Allerlei nieuwe beleggingsinformatie kwam zo direct beschikbaar voor een nieuwe markt aan beleggers. Waar de particulier voorheen moest wachten op informatie van de grootbanken en daar veel moest betalen voor zijn transacties op de beurs, opende destijds Binck een nieuwe markt: goedkoop, inzichtelijk en met veel nieuwe informatie voor wie thuis zelf wil kunnen beleggen. Binck was daarmee lang zeer succesvol en dwong de grootbanken om ook hun tarieven snel te verlagen: Binck bank, internetbroker en beleggersbank.

DeGiro: 80% lagere transactiekosten dan de concurrentie, lekker goedkoop

Professionals betalen voor hun transacties bij het beleggen over het algemeen minder dan de particuliere belegger, maar dat is met DeGiro nu afgelopen. Deze internetbroker belooft u dezelfde tarieven aan te bieden als voor een professional. Dat betekent 80% voordeel. Bij een belegging van 10.000 betaalt u niet meer 16,50, maar bij DeGiro tussen de 2 en 4. Er zijn nog meer voordelen. Zo kunt u voortaan uw beleggingsopdracht in een bedrag opgeven en wordt voor u berekend hoeveel stuks van een bepaalde aandeel, obligatie of ander beleggingsproduct is. Bovendien kunt u nu wereldwijd en dus 24 uur per dag handelen op de beurzen in de wereld. Dat betekent veel meer mogelijkheden tot succesvol beleggen. Geen belangrijke markt is meer voor u als particuliere belegger gesloten. U kunt zo dus ook veel beter uw geld spreiden. Eigenlijk kan iedereen zo tegen groothandelsprijzen beleggen en kunt u elk moment van de dag de beste informatie krijgen om daarmee uw voordeel te doen.

DeGiro wil verder groeien

Degiro wil verder groeien. U kunt daarvan deel uit maken en daarmee goedkoper en succesvoller beleggen. In de eerste helft van 2013 deed DeGiro voor zijn klanten meer dan twee miljoen transacties (zakelijke klanten) en ook voor 2019 mikt DeGiro op een aantal dat hoger is dan acht miljoen transacties. En het doel van deze broker: de komende tien jaar uitgroeien tot de grootste online broker in Europa. Natuurlijk zijn uw transacties bij dit platform veilig. DeGiro staat onder toezicht van De Nederlandse Bank en de AFM.

Welke beleggingen in 2019 mogelijk?

U kunt bij het online opgeven van uw orders kiezen voor een dagorder, een order met limiet, maar ook bestens in:
  • Aandelen;
  • Beleggingsfondsen;
  • Etf's;
  • Futures;
  • Beleggingen met een hefboom;
  • Obligaties;
  • Opties;
  • Rights.

U kunt dus uw gang gaan.

Welke concurrentie is er waar het gaat om de transactiekosten bij uw belegging?

Bekende concurrenten zijn:

Het is de vraag wat de concurrentie gaat doen, maar de lagere transactiekosten voor uw orders zijn altijd goed. De eerste winst is al binnen. Nu is het nog een kwestie van overstappen met uw beleggingen.

Pensioen beleggen bij DeGiro

Sinds 7 maart 2017 kunt u bij DeGiro ook pensioen beleggen via een pensioenrekening. De pensioenrekening is een geblokkeerde rekening, dat wil zeggen dat het geld dat u erop stort erop blijft totdat u het geld wilt laten uitkeren voor uw pensioen. Het voordeel van deze pensioenrekening is dat u over het ingelegde geld geen vermogensbelasting in box 3 betaalt. Bovendien is als u een pensioentekort hebt, de inleg (voor een deel) fiscaal aftrekbaar in box 1. Het mooie van de pensioenrekening van DeGiro is dat u de samenstelling van uw beleggingspakket zelf mag kiezen. Het mogen aandelen zijn, obligaties, beleggingsfondsen, trackers of een mix hiervan zijn, en dit allemaal tegen zeer lage tarieven. Profiteer hiervan en vergelijk de tarieven eens met die van een pensioenbelegger als Brand New Day.

Lees verder

Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "DeGiro: goedkoop beleggen, ook voor uw pensioen"

Infoteur: Zeemeeuw
Laatste update: 14-04-2019
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Beleggen
Special: Aandelen
Schrijf mee!