InfoNu.nl > Financieel > Beleggen > Keytrade Bank als online broker in Nederland?

Keytrade Bank als online broker in Nederland?

Keytrade Bank als online broker in Nederland? De Keytrade bank is vooral groot en populair in België. Zoals Nederland inmiddels te klein is voor de Binck bank, geldt dat ook voor Keytrade bank in België, Luxemburg en Zwitserland. Daarom kwam deze online broker ook naar Nederland en werd ook in Nederland via deze bank goedkoop online beleggen mogelijk. Binck, Lynx en andere brokers zullen zeker op de komst reageren. Overigens vervalt vanaf oktober 2014 de Nederlandse vestiging, maar kunt u in 2015 en 2016 online van de voordelen gebruik blijven maken via de Belgische website. Tot die tijd kunt u een bestaand account ook meeverhuizen.

Keytrade Bank beste online broker 2009

De Keytrade Bank, onderdeel van het Franse Crédit Agricole, werd in 2009 in België uitgeroepen tot de beste online broker. In België is de Keytrade bank marktleider voor online beleggingen. Een rekening is eenvoudig gratis te openen. U krijgt dan een zichtrekening, spaarrekening en effectenrekening tegelijkertijd. Een zeer handige combinatie, want zo kunt u als u een tijdje uw vermogen niet hebt belegd, direct gebruik maken van de Azur spaarrekening. In België kunt u alles online regelen of in het kantoor te Brussel. Alles betekent dat u ook een Bankcontact kaart kunt aanvragen, MisterCash, Maestro, en een Visa kaart. U kunt ook een verzekering afsluiten.

Keytrade Bank beleggen ook in Nederland

Keytrade Bank opende in 2012 ook een filiaal in Rotterdam om ook eenvoudig de Nederlanders te bereiken. De spaarrekeningen van de Keytrade vallen onder het Belgische depositogarantiestelsel. Dat betekent, evenals in ons land, een garantie tot € 100.000 per persoon.

Concurrentie voor Binck en Lynx

In Nederlander heeft Binck bank de koppositie voor online beleggen en hebben ook Lynx en vooral Degiro de naam goedkoop en aantrekkelijk te zijn. Het is dan ook de vraag hoe Keytrade de concurrentie wil aangaan en of de dienstverlening zich in Nederland zal beperken tot online beleggen of dat ook sparen, de creditcards en verzekeringen beschikbaar zullen zijn. Inmiddels weten we dat Keytrade het in Nederland al weer voor gezien houdt, niet omdat het volgens deze bank niet goed zou gaan, maar omdat het moeilijk blijkt te zijn om de kosten van een Nederlandse vestiging te blijven dragen. Anders gezegd: de Keytrade bank is te laat in de Nederlandse markt gestapt om er voldoende voordeel bij te hebben. Jammer maar er blijft voldoende keuze in Nederland aanwezig voor de online belegger.

Binck, DeGiro en Lynx zijn echt goedkoop

Binck bank opende in 2005 de strijd met de grote gevestigde banken zoals ABN AMRO. Die grote banken waren ronduit duur en traag. Sinds de concurrentiestrijd begon zijn de tarieven voor online beleggen in ons land over de hele linie fors naar beneden gegaan. Bovendien bieden nu ook de grote banken allerlei beleggingsinstrumenten aan die voorheen alleen bij de online brokers beschikbaar waren. Dat betekent dus dat de consument er flink op vooruit is gegaan. Natuurlijk kunnen de tarieven nog omlaag, zeker als de schaalvoordelen en de concurrentie groter zullen worden. Als Keytrade in Nederland een belangrijke positie wil gaan innemen, zal de bank met iets extra’s moeten komen. Of met fors lagere tarieven of met een betere deskhulp of een combinatie van beide. Dat zal niet eenvoudig zijn, maar alle andere banken in ons land zeker stimuleren om nog scherper te handelen. De online belegger kan daar alleen maar garen bij spinnen en voordeel bij hebben. Het assortiment van de Keytrade bank is groot, maar dat geldt ook voor de al aanwezige brokers.

Slot

Het wachten was op de licentie van de Nederlandse Bank en dan kon de Keytrade bank ook in Nederland aan de slag. Zeker in het begin waren er allerlei acties waarvan de belegger snel kon profiteren. Het sneeuwbaleffect was dat de andere banken snel volgden of de Keytrade bank met een nog lager tarief voor waren. Goed voor de consument, een win-win situatie dus.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Keytrade Bank als online broker in Nederland?"

Infoteur: Zeemeeuw
Laatste update: 17-03-2017
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Beleggen
Schrijf mee!