InfoNu.nl > Financieel > Sparen > Aegon flexibel sparen internetsparen met hoge rente

Aegon flexibel sparen internetsparen met hoge rente

Aegon flexibel sparen  internetsparen met hoge rente Een spaardeposito of de flexibel sparen rekening van Aegon bank is in 2019 sparen tegen een hoge spaarrente tot 1,0%. Flexibel sparen is internetsparen zonder extra verplichtingen. Er is geen minimum saldo vereist. Bij internetsparen is de rente variabel en het geld direct opneembaar, bij een spaardeposito kunt u uw geld langer vastzetten. U kunt ook kiezen voor een spaarrekening bij Knab dat een onderdeel is van Aegon.

Aegon internetsparen doet u bij Aegon Bank

Aegon is een verzekeraar en ook een bank. De spaarrekeningen en bankspaarproducten gaan niet via de verzekeringstak van dit concern, maar via Aegon bank. Veilig en betrouwbaar. Deze bank valt net zoals de meeste banken in ons land onder de bankgarantie van De Nederlandse bank. Dat betekent dat per persoon een bedrag van 100.000 euro is gegarandeerd zodra de bank in de problemen komt.

Flexibel sparen is online sparen

De rekening flexibel sparen Aegon is 100% online sparen zonder extra voorwaarden, direct opneembaar dus:
  • Dit is sparen met 0,03% rente. Boven de 1 miljoen euro krijgt u minder rente.
  • Het geld is altijd direct opneembaar.
  • U mag ook geld bijstorten wanneer u wilt.
  • Er is geen minimum saldo vereist.
  • De rente krijgt u op 1 januari van het volgende kalenderjaar. U krijgt de rente eerder als u de spaarrekening stopt.

24/7 Online toegang tot de rekening

Zoals we dat graag zien kunt u alles van de flexibel sparen rekening online volgen. De rekening is 24 uur per dag, 7 dagen per week online beschikbaar. Overboeken, volgen, overzichten printen, het kan allemaal. U mag maar liefst drie tegenrekeningen bij een andere bank aangeven. Overboeken om bij het geld te kunnen is dus nooit een probleem. Wilt u van de spaarrekening af, dan kunt u die ook online stoppen.

Aegon Eigen Stijl sparen bestaat niet meer als alternatief

Aegon heeft gesneden in het aantal spaarrekeningen. Zo werd de bekende Eigen Stijl spaarrekening bijvoorbeeld geschrapt, wel jammer want u kon daar een hogere spaarrente krijgen als u bereid was om over uw spaargedrag allerlei afspraken te maken. Dat hoefden geen strikte afspraken te zijn om aan een hogere rente te komen. Flexibel sparen is echter zonder afspraken. Wel heeft Aegon de mogelijkheid open gehouden om een spaardeposito te openen. Bij een spaardeposito zet u uw geld voor een langere tijd vast, blijft de spaarrente gedurende die tijd hetzelfde, maar kunt u niet direct uw geld opnemen. Dat laatste (het geld opnemen) kan pas als de looptijd voorbij is.

Deposito sparen kan ook

Wilt u uw geld langer plaatsen bij Aegon, dan kan dat dus ook met een spaardeposito. De looptijd is vrij naar keuze en varieert van 1 jaar tot en met 10 jaar, 22 januari 2019:

Spaardeposito Aegon:

looptijd depositorente
1 jaar0,20 procent
2 jaar 0,35 procent
3 jaar 0,45 procent
4 jaar 0,55 procent
5 jaar 0,70 procent
6 jaar 0,80 procent
7 jaar 0,85 procent
8 jaar 0,90 procent
9 jaar 0,95 procent
10 jaar 1,0 procent

Sparen bij Knap bank

Wat niet iedereen weet is dat Knab bank ook bij Aegon behoort. Ook bij deze nieuwe Knab bank kunt u sparen tegen een mooie rente. Het kan daarom geen kwaad om, voordat u voor een bepaalde bank of spaarrekening kiest, eerst eens de verschillende mogelijkheden te bekijken.

Slot sparen bij Aegon met hoge spaarrente

Bij Aegon hebt u veel keuze om te sparen en altijd tegen een hoge rente. Meer rente krijgt u door extra afspraken te maken en te kiezen voor een spaardeposito van minimaal 1 jaar. De rente is niet alleen hoger, maar ook vast.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Sparen hoogste spaarrente Aegon BankSparen hoogste spaarrente Aegon BankSparen bij Aegon kan in 2019 via de rekening flexibel internet. Deze spaarrekening geeft u een spaarrente die ook nog ee…
Spaarrekening of spaardepositoWat is het verschil tussen een spaarrekening en een spaardeposito? Wat zijn de voordelen en nadelen van een spaarrekenin…
Sparen  hoogste spaarrente bij Allianz pro rekeningSparen hoogste spaarrente bij Allianz pro rekeningAllianz is wereldwijd een grote speler en vooral bekend als verzekeraar. In 2017 kunt u bij de Allianz Nederland sparen…
Hoogste spaarrente sparenHoogste spaarrente sparenSparen tegen de hoogste spaarrente, dat betekent ook in 2019 zeer alert zijn en goed opletten op de wijzigingen in de va…

Reageer op het artikel "Aegon flexibel sparen internetsparen met hoge rente"

Infoteur: Zeemeeuw
Laatste update: 22-01-2019
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Sparen
Special: Hoogste spaarrente 2019
Schrijf mee!