Sparen hoogste spaarrente Aegon Bank

Sparen hoogste spaarrente Aegon Bank Sparen bij Aegon kan in 2020 via de rekening flexibel internet. Deze spaarrekening geeft u een spaarrente die ook nog eens flexibel is. Maar u kunt ook kiezen voor een vaste rente, dat kan via depositosparen. Met depositosparen staat Aegon bank in de top van banken met de hoogste spaarrente en een mooi rendement. Op een spaardeposito ontvangt u tot 1,0 procent rente. Wilt u sparen voor uw pensioen, dan is Aegon lijfrente sparen wellicht ook een optie voor u.

Sparen bij Aegon Bank met hoogste spaarrente

Aegon kent twee grote onderdelen. De Aegon verzekeringstak en de Aegon Bank. Uiteraard hebt u bij Aegon verzekeringen de keuze uit tal van verzekeringen die voor een dekking tegen schade zorgen. Bij Aegon bank spaart u op een spaarrekening, een spaardeposito of spaart u voor een fiscaal slimme aanvulling op uw pensioen later. De Aegon Bank biedt een hoge spaarrente op zowel een internet spaarrekening als een spaardeposito. Aegon Bank heeft een eigen bankvergunning. Door deze extra bankgarantie spaart u bij Aegon Bank veilig. Uw spaargeld is tot 100.000 euro per persoon volledig door de Nederlandse Bank gegarandeerd. Veilig sparen tegen de hoogste spaarrente dus. Bij een deposito is dat afhankelijk van de looptijd van het gekozen spaardeposito.

Spaarrente AEGON Bank hoort tot de hoogste in Nederland

Flexibel sparen is sparen met een variabele rente en zonder dat er beperkingen zijn. U kunt uw geld opnemen zodra u dat wilt. Wellicht wilt u een andere bestemming voor uw geld regelen bij Aegon, een deposito of een lijfrentepolis. Voor wie dus geen beperkingen wil voor inleg van geld of gewoon zijn geld snel zonder boete wil opnemen, is deze vorm van flexibel sparen basisrente aantrekkelijk. Er zijn ook geen lastige afspraken meer en geen extra kosten.

Rekening openen voor uw kleinkind

U kunt ook een rekening openen voor uw kind of kleinkind. Dit kan op twee manieren:
  • U opent de rekening op de naam en het adres van uw kleinkind. De ouders of voogd van het kind ondertekenen daartoe het inschrijfformulier.
  • U opent de rekening op uw eigen naam en voegt als u uw gebruikersnaam en wachtwoord hebt ontvangen, uw kleinkind toe als 2e rekeninghouder.

Op deze manier kan ook iemand die jonger is dan 18 jaar eenvoudig sparen bij Aegon.

Aegon deposito sparen voor 1 jaar tot 10 jaar

Wie zijn geld wat langer wil vastleggen, kan ook kiezen voor deposito sparen met een rente die oploopt tot 0,70%. Een spaardeposito bij Aegon geeft de volgende rente 22 januari 2020:
  • 1 jaar: 0,05 %;
  • 2 jaar: 0,10 %;
  • 3 jaar: 0,20 %;
  • 5 jaar: 0,40 %;
  • 10 jaar: 0,70 %.

Lijfrente sparen

Wie nog geen AOW ontvangt, heeft te maken met het fenomeen dat de AOW-leeftijd, dat wil zeggen het moment dat u uw eerste AOW ontvangt, steeds verder doorschuift. De tijd dat u op uw 65ste uw AOW kreeg is voorbij. Hierdoor zult u, als u toch eerder met pensioen wilt gaan, een buffer moeten opbouwen. Deze buffer kan op vele manieren worden aangelegd. De gemeenschappelijke factor bij deze methoden is dat er geld opzij moet worden gezet voor later. Met dat geld gaat u sparen, koopt u een woning dat in waarde kan stijgen, gaat u beleggen of kiest u voor Aegon lijfrente sparen. Wat de beste keuze is, is per persoon vaak weer anders. Niet iedereen zal evenveel willen of kunnen sparen, anderen willen er ook als ze ouder worden niet te veel op achteruit gaan. Een manier om voor uw pensioen te sparen is lijfrente sparen, wellicht ook voor u een reden om te bekijken of dat ook wat voor u is.

Slot

Ja, Aegon Bank is een grote concurrent op de spaarmarkt aan het worden en verkeert steeds in de top met de hoogste spaarrente. Aegon Sparen, internet sparen of een spaardeposito voor wie zijn geld wil vast zetten. Wilt u uw geld spreiden over meerdere banken, kijk dan ook banken als MoneYou, NIBC Direct en Nationale Nederlanden bank of Knab (eveneens onderdeel van Aegon).

Lees verder

Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Sparen hoogste spaarrente Aegon Bank"

Infoteur: Zeemeeuw
Laatste update: Januari 2020
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Sparen
Special: Hoge spaarrente
Schrijf mee!