InfoNu.nl > Financieel > Sparen > Spaarrente Credit Europe

Spaarrente Credit Europe

Spaarrente Credit Europe De Credit Europe Bank, CE, biedt heeft in 2018 voor u een spaarrekening zonder voorwaarden. De internet spaarrekening kunt u volledig online bedienen. Op dezelfde wijze kunt u zelf ook eenvoudig een deposito afsluiten. De maximale rente bij Credit Europe bedraagt 1,25% op een spaardeposito. Wellicht wordt in de loop van 2018 bij deze internetspaarbank een hoger percentage gehaald als de rente verder stijgt.

Credit Europe Bank

De Credit Europe Bank N.V., kortweg CE, is in 1994 opgericht als Finansbank. De Credit Europe Bank werkt volledig onder banklicentie van De Nederlandse Bank, DNB. De Credit Europe Bank heeft zijn hoofdkantoor in Amsterdam. Bijkantoren zijn er in Frankfurt en Antwerpen.

Het depositogarantiestelsel

Doordat Credit Europe volledig onder Nederlandse banklicentie valt, vallen de spaarrekeningen en deposito’s van deze bank ook onder het depositogarantiestelsel. Uw geld is daarmee tot een bedrag van maximaal 100.000 euro per persoon volledig door De Nederlandse Bank gegarandeerd.

Internetspaarbank Credit Europe

Voor de particulier is de Credit Europe Bank een aantrekkelijke spaarbank. Niet door de hoge spaarrente, maar ook, omdat u alles eenvoudig online kunt regelen. Er zijn nog al wat kleinere banken, die alleen na een telefonische opdracht geld terug storten naar uw tegenrekening. Bij Credit Europe bank zit u zelf met Direct Banking aan de knoppen. U bepaalt wat u wanneer stort en terugstort. U bepaalt of u geld van de Top Interest rekening wil omzetten in een spaardeposito.

Internetspaarrekening

De internetspaarrekening is een rekening zonder voorwaarden, en zonder aanvullende kosten. Klanten ontvangen een rente per jaar van 0,2%. Daarmee is de rente vergelijkbaar met de rente van MoneYou en NIBC Direct die eveneens volledig onder het depositogarantiestelsel vallen. De rente wordt jaarlijks berekend en op 31 december op de internetspaarrekening bijgeschreven. De bank rekent daarbij met 365 rentedagen, schrikkeljaren uitgezonderd. Interessanter momenteel is een spaardeposito bij Credit Europe .De rente op de internetspaarrekening is een variabele rente. Hebt u al een spaarrekening bij Credit Europe, dan kan dat nog de Top Interest Rekening zijn. Deze kunt u eenvoudig omzetten in de huidige internetspaarrekening.

Spaardeposito met een vaste rente is ook mogelijk

Als spaarbank biedt Credit Europe ook allerlei interessante spaardeposito’s die u vanuit de spaarrekening zelf kunt aanmaken. Er is veel keuze qua looptijd: u kunt kiezen voor een looptijd van van enkele maanden tot tien jaar vast. Het minimaal depositobedrag is 2.500 euro. De rente loopt op tot 1,25%. U ontvangt een contractbevestiging, zodra de inleg door de bank is ontvangen en dat is via Direct Banking vrijwel direct het geval. Spreiden van geld en beleggingen heeft altijd de voorkeur en deze bank helpt u uw geld te spreiden. Een spaarrekening openen is bovendien gratis en eenvoudig.

Spaarrente termijndeposito Credit Europe, 26 januari 2018:

  • 12 maanden: 0,4 per jaar;
  • 18 maanden: 0,5% per jaar;
  • 24 maanden: 0,8% per jaar;
  • 36 maanden: 0,75% per jaar;
  • 48 maanden: 0,9% per jaar;
  • 60 maanden: 1,0% per jaar;
  • 84 maanden: 1,1% per jaar;
  • 120 maanden: 1,25% per jaar.

Slot sparen bij Credit Europe

Credit Europe is een bank, die steeds meer aan de weg timmert en zijn pakket met bankproducten verder uitbreidt. Binnenkort wil Credit Europe ook met leningen voor de particuliere markt. Dan moet u denken aan een doorlopend krediet of een persoonlijke lening. Ook een overname van een andere aanbieder van leningen behoort zeker tot de mogelijkheden.

Lees verder

Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Spaarrente Credit Europe"

Infoteur: Zeemeeuw
Laatste update: 26-01-2018
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Sparen
Special: Hoogste spaarrente 2019
Schrijf mee!