Bigbank, buitenlandse spaarbank in Nederland

Bigbank, buitenlandse spaarbank in Nederland Bigbank is buitenlandse spaarbank waar u kunt sparen met een hoge spaarrente op een spaardeposito. U kunt zo met een deposito sparen tegen een aantrekkelijke rente. Nieuw in 2020 is flexibel sparen bij Bigbank. Uw spaargeld is gegarandeerd door de Europese spaarregeling die maximaal 100.000 euro per persoon garandeert. Online is alles eenvoudig te regelen. Hoeveel spaarrente krijgt u in 2020 bij Bigbank?

Wie is Bigbank?

Bigbank heeft geen kantoren in ons land. Bigbank AS is een kredietinstelling met filialen in Finland, Letland en Litouwen en biedt ook in andere landen online diensten aan, waaronder in Nederland. Het gaat om een internetbank die onder het toezicht staat van de EU en daarmee ook valt onder de Europese garantieregeling van 100.000 euro per persoon. Bigbank biedt in Nederland internetsparen aan waardoor u online een spaarrekening en spaardeposito kunt openen.

Spaarbank in Nederland

De bank vindt Nederland interessant vanwege de omvang van de lokale depositomarkt en het feit dat we bekend staan als spaarders. Verder heeft deze bank begrepen dat vele Nederlanders van internet gebruik maken en dus snel kunnen meedoen. Zeker als de spaarrente aantrekkelijk genoeg is.

Deposito sparen

Bigbank beperkt zich in ons land tot sparen op een spaardeposito met een looptijd van 1 jaar tot en met 10 jaar. U krijgt dan de volgende spaarrente op uw deposito (oktober 2020):

LooptijdRente
1 jaar0,6%
2 jaar0,8%
3 jaar1,0%
4 jaar1,1%
5 jaar1,25%
6 jaar1,25%
7 jaar1,25%
10 jaar1,50%

Hieruit volgt dat de spaarrente hoger is naarmate u voor een lagere periode kiest.

Verlenging spaardeposito

Als de looptijd van een spaardeposito afloopt, kunt u deze verlengen. U sluit eenvoudig een nieuw deposito af op uw persoonlijke gedeelte van de website van de bank. Het afgesloten contract wordt per e-mail bevestigd.

Spaarrente spaarbank NIBC Direct op een termijndeposito (spaardeposito)

Hoe verhoudt de rente bij Big bank zich tot andere banken? Om de rente te kunnen vergelijken met een bank als NIBC Direct die ook bekend staat om een hoge spaarrente, onderstaande tabel:

Spaardeposito NIBC Direct per 1 oktober 2020:

looptijdspaarrente
3 maanden0,15%
6 maanden0,20%
9 maanden 0,20%
1 jaar 0,40%
2 jaar 0,45%
3 jaar 0,50%
4 jaar 0,60%
5 jaar 0,65%
6 jaar 0,70%
7 jaar 0,70%
8 jaar 0,70%
9 jaar 0,70%
10 jaar 0,70%

Deze rente is vast gedurende de looptijd van uw deposito.

Flexibel sparen tegen hoge spaarrente

U kunt ook kiezen voor flexibel sparen tegen 0,5% rente (1-10-2020). Flexibel sparen is sparen op een gewone spaarrekening, net een variabele rente en zonder looptijd. U kunt altijd geld opnemen en bijstorten. De rente is relatief hoog, de meeste banken geven in 2020 maar 0 tot 0,15% rente of brengen een negatieve rente in rekening.

Garantiestelling Bigbank in 2020

De bankgarantie garandeert tot maximaal 100.000 euro, zodat het niet verstandig is om te veel geld bij deze bank op een deposito te plaatsen. Dit is een Europese garantie, omdat Bigbank onder het depositogarantiestelsel van Estland valt. Hier sparen lijkt vooral geschikt voor wie zijn geld wil spreiden en van bovenstaande rentes wil mee profiteren.

Waarom kiezen voor Bigbank?

In 2020 rekenen nogal wat banken in Nederland een negatieve rente wanneer u boven een bepaald bedrag geld bij de bank hebt staan, dit bedrag verschilt per bank. Bigbank heeft geen negatieve rente. Bovendien is zeker de rente op een spaardeposito van Bigbank hoger dan bij vele banken in Nederland. Tot slot kan het verstandig zijn om uw geld over meerdere banken te spreiden.

Conclusie buitenlandse spaarbank Bigbank

Nederland staat bekend als een land van spaarders. Dat maakt ons land ook voor buitenlandse banken als Bigbank in 2020 aantrekkelijk. Wie zich houdt aan de maxima van de bankgarantie loopt ook niet te veel risico.

Lees verder

Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Bigbank, buitenlandse spaarbank in Nederland"

Infoteur: Zeemeeuw
Laatste update: 16-10-2020
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Sparen
Special: Hoogste spaarrente 2020
Schrijf mee!