InfoNu.nl > Financieel > Sparen > InternetSpaarrekening van de Rabobank, iets voor u?

InternetSpaarrekening van de Rabobank, iets voor u?

InternetSpaarrekening van de Rabobank, iets voor u? Bij de Rabobank kunt u op vele manieren sparen. Zo is er de internetspaarrekening, maar kunt u ook kiezen voor een deposito. Met de internetspaarrekening is het spaargeld weer direct opvraagbaar, en de rente variabel. Op een spaardeposito ontvangt u een vaste rente en kunt u niet direct aan uw spaargeld komen.

Wie is de Rabobank

De Rabobank is een grote speler op het terrein van de verstrekking van hypotheken, uw dagelijkse betalingen en het onderbrengen van uw spaargeld. De bak wordt als zeer veilig gezien. De Rabobank is dus veel meer dan een spaarbank alleen. Het is een algemene bank met een volledig pakket aan producten en diensten. De bank richt zich zowel op de particuliere als zakelijke markt. De bank tracht zich te profileren als nuchter, professioneel en degelijk.

De Internet spaarrekening

De Rabobank is ook de interessante spaarbank waarnaar u op zoek bent. Hoewel het druk is op de spaarmarkt met allerlei prijs vechters zoals NIBC, is het goed om te zien wat deze bank als spaarrekeningen aanbiedt. De moeite waard zijn zeker de verschillende termijndeposito’s en de InternetSpaarrekening:
  • InternetSparen;
  • De regenboogRekening;
  • De topKidRekening;
  • PeriodeSparen;
  • DoelSparen;
  • Spaardeposito;
  • GroenSparen;
  • GroenDeposito;
  • VermogenSparen voor private banking klanten;
  • GeneratieSparen.

De Internetspaarrekening van de Rabobank

De Internet Spaarrekening is een renterekening, waarbij de rente maandelijks wordt vergoed en eenmaal per jaar cumulatief wordt bijgeschreven. U kunt dagelijks over het saldo op de Internet Spaarrekening beschikken en krijgt de rente berekend over uw dagelijkse tegoed. Het is een flexibele spaarrekening, omdat u dagelijks zonder enig bezwaar geld kunt opnemen, alleen is rood staan op de betaalrekening niet mogelijk. U beheert uw geld online, geen papieren rekeningafschriften, maar alle inzicht in uw rekening via Rabo Internetbankieren, Rabo Mobielbankieren of de Rabofoon. Er zijn drie saldoklassen, waarvoor de rente verschillend kan zijn. In januari 2019 is de rente 0,03%:
  • bedrag spaargeld € 0 tot € 20.000: 0,03% spaarrente;
  • bedrag spaargeld vanaf € 20.000 tot € 100.000: 0,03% spaarrente;
  • bedrag spaargeld vanaf € 100.000 tot € 5.000.000: 0% spaarrente.

Maar u kunt ook kiezen voor een gewoon deposito of een spaardeposito met klimrente.

Termijndeposito (spaardeposito, deposito) Rabobank

De Rabobank heeft allerlei termijndeposito’s met verschillende loop tijden. Voor de gewone deposito's die volledig onder de garantie van de Nederlandse Bank vallen, loopt de spaarrente op 7 januari 2019 als volgt op tot 1,8%:
  • 6 maanden: 0,01%;
  • 1 jaar: 0,05%;
  • 2 jaar: 0,05%;
  • 3 jaar: 0,05%;
  • 4 jaar: 0,10%;
  • 5 jaar: 0,15%;
  • 6 jaar: 0,25%;
  • 7 jaar: 0,30%;
  • 8 jaar: 0,50%;
  • 9 jaar: 0,60%;
  • 10 jaar: 0,80%;
  • 11 jaar: 1,0%;
  • 12 jaar: 1,20%;
  • 13 jaar: 1,30%;
  • 14 jaar: 1,40%;
  • 15 jaar: 1,50%;
  • 16 jaar: 1,55%;
  • 17 jaar: 1,60%;
  • 18 jaar: 1,70%;
  • 19 jaar: 1,75%;
  • 20 jaar: 1,8%.

De rente kan hoger zijn bij een bedrag vanaf 250.000 euro.

Slot Rabobank als uw spaarbank?

De Rabobank Bank biedt een volledig banken arsenaal inclusief hypotheek, lenen en beleggen. Maar wie alleen geïnteresseerd is in een hoge rente op spaargeld, hoeft niet volledig over te stappen naar een andere bank, maar kiest de krenten uit de pap. En prijsvechters zijn er inmiddels volop, zoals MoneYou, Knab en Leaseplanbank. Noem ze maar op die een hoge rente geven zonder voorwaarden te stellen. De Rabobank is hierbij wel degelijk een goed aanvullend alternatief.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Bigbank, nieuwe spaarbank in NederlandBigbank, nieuwe spaarbank in NederlandBigbank is buitenlandse spaarbank waar u kunt sparen met een hoge spaarrente op een spaardeposito. U kunt zo deposito sp…
Internetspaarrekening of een spaardeposito met hoogste renteInternetspaarrekening of een spaardeposito met hoogste renteIs het in 2019 nog mogelijk om te sparen met hoge rente? De gewone internet spaarrekening is nog altijd aantrekkelijk va…
Rabo periodesparen 2019Rabo periodesparen 2019Rabo periodesparen is een manier van sparen die het midden houdt tussen sparen op een direct opneembare spaarrekening en…
Deposito van een jaar of meer is niet veilig bij de bank?Deposito van een jaar of meer is niet veilig bij de bank?Al in oktober 2008 is in Nederland de garantie voor een deposito voor een periode van 1 jaar verhoogd naar 100.000 euro.…

Reageer op het artikel "InternetSpaarrekening van de Rabobank, iets voor u?"

Reactie

Dhr A. J. S. Groeneweg, 09-11-2008 15:45 #1
Wil mijn spaar tegoeden spreiden, maar wat is veilig en verstandig, hoge rente bij nibc of dsb bank of in zeegaan met de friesland bank hoe credietwaardig zijn de deze banken
met vriendlijke groet,

a.j.s. groeneweg. Reactie infoteur, 09-11-2008
Beste A.J.S. Groeneweg,

1. In een ander artikel heb ik de ratings van Nederlandse banken opgenomen. Ik verwijs u daavoor kortshalve naar het artikel:

http://financieel.infonu.nl/geld/22392-hoe-solide-zijn-de-banken-in-nederland.html

2. Spreiden is een goede zaak. Per persoon is per instelling maximaal 100.000 euro gegarandeerd door De Nederlandsche Bank. Als u daaronder blijft, is er niet zo veel risico. Let wel, deze regeling geldt vooralsnog voor 1 jaar.

Zie ook het artikel:
http://financieel.infonu.nl/geld/5551-hoe-veilig-is-uw-geld-bij-de-bank.html

Met vriendelijke groeten,
Zeemeeuw

Infoteur: Zeemeeuw
Laatste update: 07-01-2019
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Sparen
Special: Hoogste spaarrente 2019
Reacties: 1
Schrijf mee!