InfoNu.nl > Financieel > Sparen > Hoogste spaarrente nieuwe banken en spaarrekeningen

Hoogste spaarrente nieuwe banken en spaarrekeningen

Hoogste spaarrente nieuwe banken en spaarrekeningen De hoogste spaarrente in 2019 krijgt u bij de nieuwe banken en nieuwe spaarrekeningen, niet bij de gevestigde grootbanken. De spaarrente op spaarrekeningen is ook bij de nieuwe banken hoog en veilig. Hoog scoren al lange tijd de bank Knab en Leaseplanbank, maar let bijvoorbeeld ook op Nationale Nederlanden of Argenta. Allemaal direct opneembare spaartegoeden. U kunt ook kiezen voor een vaste rente op een spaardeposito want die is meestal hoger.

Hoogste spaarrente 2%

Vooral de nieuwe banken doen hun best om u trekken met de hoogste spaarrente. En dat is niet zo gek. Nederlanders zijn spaarders en de banken zoeken geld. Door de kredietcrisis en doordat de Nederlandse spaarder een zekere bron van inkomsten uit spaargeld is, bieden de banken deze spaarrente. Een Nederlander stapt bovendien daarna niet zo snel meer over naar een andere bank. Maar let op, de rente varieert per bank en per spaarrekening. Op een spaardeposito kan de spaarrente tot 2% oplopen , terwijl er banken zijn die op een direct opneembare spaarrekening slechts 0,01% spaarrente geven.

Gevestigde spaarbanken verhogen de spaarrente

De gevestigde banken doen twee dingen:
  • Ze verminderen het aantal spaarrekeningen, wat het overzichtelijker en goedkoper maakt.
  • Ze verhogen de spaarrente.

De ING bank biedt een mooie spaarrente met de oranje spaarrekening.

Nieuwe banken en spaarrekeningen

En er zijn relatieve nieuwkomers zoals Knab en Nationale Nederlanden. Of denk aan de Amsterdam Trade Bank die ATB internetsparen aanbiedt. Of de AK bank en Centraal Beheer.

Echte nieuwkomers spaarmarkt

Dan hebben we relatieve nieuwkomers, zoals de Anadolubank. Deze bank is in april 2008 in Nederland van start gegaan en biedt 0,5 rente op de Alfa rekening. Of de Leaseplan Bank die 0,45% rente geeft en elke maand rente vergoedt. Dat is prettig, wanneer u niet een jaar op uw rente wilt wachten, maar graag elke maand een extra inkomen heeft.

NIBC Direct

De NIBC uit Den Haag biedt met NIBC Direct ook spaarrekeningen en deposito's aan voor particulieren. De spaarrente op de internet spaarrekening bedraagt in januari 2019 0,35%, zoals ook Argenta minimaal 0,25% spaarrente biedt.

Bank of Scotland Nederland (Lloys)

De Bank of Scotland Nederland is in ons land een online bank die eerst een hoge rente bood, maar die spaarrente bedraagt in 2019 0,2%.

Nieuwe spaarrekeningen

Dan de nieuwe rekeningen. Vooral gevestigde banken komen met nieuwe spaarrekeningen. Genoemd werd al de Oranjerekening bij de ING bank. Maar eerder was er de internet bonusrenterekening die een opslag op de basisrente geeft. Even bood de internet bonusrenterekening een toprente, maar na enige tijd zakt de rente weer naar een lager niveau. ABN AMRO onderscheidt nog maar drie rekeningen:
  • Direct sparen voor kort sparen.
  • Middellang sparen met de Direct Kwartaal spaarrekening.
  • Lang sparen met de Vermogensspaarrekening en spaardeposito's.

Welke banken geven de hoogste spaarrente in Nederland

De spaarrente is sinds de toppen in 2008 omlaag gegaan. Sommige banken vergoeden nog maar een half procent rente. Daarom doet u er goed aan om ook eens te bekijken of u nog wel verstandig spaart bij uw bank. De bank zal u niet waarschuwen als u eigenlijk te weinig rente ontvangt, dus moet u zelf alert blijven.

De banken die momenteel de hoogste rente in ons land aanbieden, is op één hand te tellen.

Conclusie hoogste spaarrente 2019 bij de nieuwe banken en spaarrekeningen

Voor de hoogste spaarrente moet de spaarder goed opletten. Er is namelijk veel keuze. Profiteer hiervan, maar stop niet al uw geld op één rekening bij één bank. Via het garantiestelsel van de Nederlandse bank is immers geregeld dat per instelling de eerste 100.000 volledig is gegarandeerd. Wie spaart bij ABN AMRO en MoneYou kan ook bij dochter MoneYou nog eens profiteren van de rente.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Spaarrekening ook bij Leaseplan bank interessantSpaarrekening ook bij Leaseplan bank interessantSparen bij Leaseplan bank? Deze bank geeft in januari 2019 een rente van 0,35% op de spaarrekening en tot 1,05% op een s…
Spaarbank & De Anadolubank en Alfa Spaarrekening zijn nieuwSpaarbank & De Anadolubank en Alfa Spaarrekening zijn nieuwBij de Anadolubank kunt u in 2019 kiezen uit de Alfa spaarrekening, Alfa Rente Direct Spaarrekening, Alfa slimmer sparen…
Hoge spaarrente voor iedereen haalbaarHoge spaarrente voor iedereen haalbaarEen hoge spaarrente is in 2019 nog haalbaar als u spaart met een spaardeposito. Sparen op een direct opneembare rekening…
Spaarrekening kiezen: spaarrentes en promoties vergelijkenSpaarrekening kiezen: spaarrentes en promoties vergelijkenSparen kan een interessant rendement opleveren als je tenminste kiest voor een spaarrekening met een hoge spaarrente. Bi…

Reageer op het artikel "Hoogste spaarrente nieuwe banken en spaarrekeningen"

Reactie

Faeversteege, 08-07-2008 16:20 #1
:-)ik ben geinteresseerd waar ik mijn geld veilig kan parkeren zonder verplichtingen voor een hoge spaarrente en welke stappen ik daarvoor moet nemen. wel wil ik een garantie indien het mis moscht gaan met de gekozen bank ik mijn geld volledig retour krijg. graag ook tot maximaal bedrag met volledige teruggave in geval van nood. Reactie infoteur, 09-07-2008
Beste Faiversteege,

1. Over de veiligheid van spaargeld bij banken en de garanties van de Nederlandsche bank heb ik al meerdere artikelen geschreven. Zie bijvoorbeeld:

http://financieel.infonu.nl/geld/5551-hoe-veilig-is-uw-geld-bij-de-bank.html

en

http://financieel.infonu.nl/geld/20514-spaarbank-hoe-veilig-is-sparen-bij-de-bank.html

2. Wat betreft de hoge spaarrentes zag ik laatst de volgende interessante link:

http://hoogsterentespaarrekeningen.blogspot.com/

Groetjes,
Zeemeeuw

Infoteur: Zeemeeuw
Laatste update: 01-01-2019
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Sparen
Special: Hoogste spaarrente 2019
Reacties: 1
Schrijf mee!