Spaarrekening spaarrente Centraal Beheer of Leaseplan bank

Spaarrekening spaarrente Centraal Beheer of Leaseplan bank Kiest u in 2020 voor een spaarrekening bij Centraal Beheer Achmea of bij de Leaseplan bank? Deze twee banken geven bijna altijd de hoogste spaarrente op een direct opneembaar spaartegoed. Beide zijn relatieve nieuwkomers. Waar kunt u het beste sparen? Wie met minder rente op zijn spaargeld genoegen neemt, gaat automatisch in koopkracht achteruit. Inflatie en belastingen hollen dan namelijk uw spaargeld uit. Stap dus ook over. Bij weinig inflatie hoort ook een lagere rente. Wilt u een hogere spaarrente, kies dan voor een termijndeposito (spaardeposito).

Collectieve garantieregeling voor banken

Vooraf is het goed om te weten dat zowel Centraal Beheer als de Leaseplan bank vallen onder ons garantiestelsel voor banken. Dit garandeert de particuliere spaarder een bedrag van 100.000 euro per persoon voor het geval een bank failliet gaat. Deze regeling, het depositogarantiestelsel, geldt voor alle banken met een Nederlandse vergunning en met een hoofdkantoor in ons land. Ook voor grote banken als de Rabobank, ABN AMRO, de ING en vele andere. Hebt u meer geld om te sparen dan 100.000 euro dan kiest u voor extra rekeningen bij verschillende banken. Maar dan nog is erg van belang bij welke bank u de hoogste rente krijgt.

Spaarrekening Leaseplan bank

De Leaseplan bank geeft de hoogste rente. In januari 2020 is dit 0,15% rente. Dit terwijl er bij andere banken ook nog wel rekeningen zijn te vinden waarop u bijna op de rente moet toeleggen. Niet bij de Leaseplan bank, in tegendeel. Dus zit er nog meer in het vat. Er zijn aan deze rekening nog allerlei andere voordelen gekoppeld. Zo wordt uw rente elke maand bijgeschreven en kan het allemaal online worden geregeld. Elke maand krijgt u van de Leaseplanbank bericht wat de rente de volgende maand zal zijn, zodat u op tijd kunt kiezen voor de beste spaarrekening. De termijndeposito's zijn vaak de aantrekkelijkste keuze, maar dan staat uw geld tenminste drie maanden vast.

Spaarrente Centraal Beheer

Centraal Beheer staat voor Centraal Beheer Achmea. Een enorme kolos in verzekeringen met een aparte bankvergunning. Dat betekent dat Centraal Beheer ook spaarrekeningen aanbiedt. De hoogste rente krijgt u op de Renteplus rekening. Deze rekening is nog door iedereen te openen. Op de site staat dat u er vooral profijt van hebt als uw werkgever een relatie heeft met Centraal Beheer. Dat kan dan wel zo zijn, maar is geen enkele verplichting. Als u online een rekening wilt openen en u komt bij de vraag wie uw werkgever is, vult u daar gewoon niets in. Het mag wel, het hoeft niet.

Renteplus rekening

Deze renteplusrekening is een online spaarrekening, waarop u 0,10% rente krijgt. Dit is de top op een direct opneembare rekening. Er zijn geen verplichtingen om uw geld enige tijd te laten staan of geld bij te storten. Als u geld wilt opnemen doet u dat kosteloos en wanneer u dat wilt. Niet in de rij staan bij de bank, maar online. De rente is variabel. Als u een rekening opent, krijgt u na twee werkdagen een e-mail met uw nieuwe rekeningnummer. Stort dan vervolgens een bedrag op de rekening zodat de bank uw gegevens kan controleren. Is dat allemaal gebeurd, dan spaart u vervolgens tegen een hoge rente. De rente wordt dagelijks berekend en maandelijks bijgeschreven op uw rekening. Dat is fijn voor wie een regelmatig inkomen wil ontvangen en niet elke keer tot het einde van het jaar wil wachten.

Slot

Voor de hoogste spaarrente kunt u lange lijsten bekijken. Zoekt u de top, dan zijn dat er momenteel dus twee waaruit u kunt kiezen. U komt als snel uit bij banken als de Leaseplan bank en Centraal Beheer. Let op de top 5 banken met de hoogste spaarrente in Nederland voordat u een keuze maakt.
© 2010 - 2020 Geld4you, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Spaarrekening spaarrente Centraal Beheer of Leaseplan bank"

Reactie

Marjolein van Rooijen, 09-12-2010 07:41 #1
Na een leaseplanbank.nl heeft nu ook Siemens sinds kort een bankvergunning. Vraag me af waar het heen gaat met de "normale" banken. Voordat je het weet hebben we een Apple-bank, Google-bank enz… Reactie infoteur, 08-06-2018
Beste Marjolein van Rooijen,
De nieuwe bank van Siemens gaat geen producten leveren aan particulieren, maar wel leningen voor projecten en investeringen in Duitsland.

Infoteur: Geld4you
Laatste update: 01-01-2020
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Sparen
Reacties: 1
Schrijf mee!