InfoNu.nl > Financieel > Sparen > Hoge spaarrente Argenta Nederland

Hoge spaarrente Argenta Nederland

Hoge spaarrente Argenta Nederland Ook op zoek naar een hoge spaarrente in 2019? Argenta is een goede keuze. Met het hoofdkantoor in Antwerpen is Argenta actief in alle landen van de Benelux en dus ook in Nederland. De collectieve garantieregeling van Argenta garandeert uw spaargeld tot 100.000 euro per persoon, zoals dat ook het geval is bij een bank met het hoofdkantoor in ons land. Het grote voordeel is de spreiding van uw geld en een hoge spaarrente. U kunt kiezen uit de internet spaarrekening, de jongerenrekening of een termijndeposito (spaardeposito).

Inhoud

Argenta Nederland

Argenta Nederland is gevestigd in Breda, het hoofdkantoor zetelt in Antwerpen, België. Argenta is een grote bank- en verzekeringsgroep met meer dan 520 bankkantoren en meer dan 1,5 miljoen klanten. Nog een opvallend cijfers is dat het conglomeraat nog steeds voor 85 procent in handen is van de familie van de oprichter van de bank, de familie Van Rompuy. In Nederland heeft Argenta meer dan 250.000 klanten. Velen van hen hebben een spaarrekening, maar u kunt hier ook een lening of verzekering afsluiten.

Hoge spaarrente bij Argenta

De rente die Argenta u geeft zit in de top van de rentemarkt (10 oktober 2019):
  • De internetspaarrekening geeft 0,15% rente.
  • De jongerenrekening geeft 0,30% rente.
  • De rente op een spaardeposito of termijndeposito loopt op tot 0,6%.

De collectieve garantieregeling garandeert uw spaargeld

Argenta valt onder de Belgische Collectieve Garantieregeling CGR, maar die is in essentie gelijk aan de garantieregeling volgens ons depositogarantiestelsel. Ook in België garandeert de garantieregeling 100.000 euro per persoon voor particulieren, kleine ondernemingen, verenigingen en stichtingen. Hebt u een spaarrekening samen met uw partner dan is de garantie 200.000 euro.

Waarom sparen bij Argenta?

Sparen bij Argenta doet u, omdat u veilig wilt sparen en een hogere rente wilt ontvangen dan bij de grootbanken in Nederland. Bovendien kan het geen kwaad om uw geld te spreiden over meerdere banken. Wilt u het helemaal veilig doen, dan blijft u binnen de bedragen van de CGR, maar dat geldt ook voor elke bank in Nederland. Het mooie is dat u vanuit Nederland eenvoudig een spaarrekening kunt openen bij Argenta. Daarvoor is nodig:
  • U bent minimaal 18 jaar oud en als het om het openen van de jongerenrekening gaat, is ook de identificatie en toestemming van een ouder, een wettelijke vertegenwoordiger of voogd nodig.
  • U woont in Nederland.
  • U hebt een geldig identificatiebewijs en een geldig burgerservicenummer.
  • U hebt toegang tot het internet.
  • U hebt een persoonlijk e-mailadres.
  • U hebt ter identificatie een bankrekening bij een bank in Nederland.

De internet spaarrekening van Argenta

De internet spaarrekening heeft een variabele rente en kent geen voorwaarden voor stortingen van geld of de opname van geld. De enige beperking is dat u op een spaarrekening niet rood kunt staan. De spaarrente wordt jaarlijks bijgeschreven en wel op 1 januari. Uw rekening kunt u eenvoudig via het internet beheren en u mag vanuit elke rekening geld storten. Geld storten is dus niet beperkt tot de rekening die u bij het openen van de spaarrekening hebt opgegeven.

Deposito sparen met termijndeposito, spaardeposito

Deposito sparen is tegen een vaste rente die aardig oploopt (10 oktober 2019):

spaardeposito Argenta:

looptijdspaarrente
1 jaar0,35 %
2 jaar0,40 %
3 jaar0,40 %
5 jaar0,60 %

Een vaste rente is vooral voordelig als u denkt dat de spaarrente de komende tijd nog zal dalen. Overigens zijn tussentijdse stortingen op een bestaande deposito niet mogelijk. Daarvoor kunt u weer eenvoudig online een nieuw deposito openen. Ruim voordat de looptijd van een deposito nadert, krijgt u bericht. Een spaardeposito wordt dus niet automatisch voor u verlengd, maar geeft u de mogelijkheid om te bekijken wat u met het spaargeld gaat doen. Kiest u voor dezelfde looptijd van een deposito of wordt het een andere looptijd voor een termijndeposito deze keer? Wordt het weer Argenta of toch een andere bank?

De Jongerenspaarrekening

Tot slot de jongerenspaarrekening van Argenta. U kunt als wettelijk vertegenwoordiger van uw kind een spaarrekening op naam van uw kind openen. Het beheer doet u zelf. Deze rekening is te openen voor een kind van 0 tot 18 jaar. Het mooie van deze rekening is dat u niet verplicht bent om het geld te laten staan totdat de jongere 18 jaar is. Het mag wel natuurlijk en als het kind inmiddels zelf 18 jaar of ouder is, wordt de jongerenrekening een reguliere spaarrekening. De rente van 0,30% is zeker interessant te noemen. Deze rente wordt op 1 januari bijgeschreven.

Conclusie sparen bij Argenta Nederland in 2019

De spaarrente bij deze bank is in vergelijking met andere banken hoog, terwijl de bankgarantie voor uw spaargeld gelijk is aan die van de grootbanken in ons land: 100.000 euro per persoon. Kortom, wat let u?

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Argenta Nederland

Reageer op het artikel "Hoge spaarrente Argenta Nederland"

Infoteur: Zeemeeuw
Laatste update: 10-10-2019
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Sparen
Special: Hoogste spaarrente 2019
Schrijf mee!