InfoNu.nl > Financieel > Sparen > Hoge spaarrente Nationale Nederlanden Bank

Hoge spaarrente Nationale Nederlanden Bank

Hoge spaarrente Nationale Nederlanden Bank Een hoge spaarrente vindt u in 2019 bij de Nationale Nederlanden Bank. Deze bank is samen met de verzekeraar Nationale Nederlanden, NN, onderdeel van de ING Groep, aan de beurs genoteerd. U kunt bij deze bank op vele manieren sparen. Internet sparen, sparen voor uw pensioen of met uw ontslagvergoeding en deposito sparen. U spaart hier voordelig en met de garantie van de Nederlandse bank, het depositogarantiestelsel.

Sparen bij de Nationale Nederlanden Bank, even voorstellen

De naam Nationale Nederlanden, kortweg NN, is wel bij iedereen bekend. Minder bekend zal zijn dat er een verzekeraar is met deze naam en de Nationale Nederlanden Bank N.V. Deze B.V. was een onderdeel van de ING Groep, maar opereert in 2019 zelfstandig. De bank heeft een eigen banklicentie en valt daarmee onder het depositogarantiestelsel. Dit maakt veilig sparen mogelijk. Tot een bedrag van 100.000 euro per persoon is uw geld gegarandeerd veilig bij deze bank. De spaarproducten van de WestlandUtrecht bank werden al per 1 juli 2013 ondergebracht bij de Nationale Nederlanden Bank. De spaarproducten van de Westland Utrecht bank zijn niet meer te openen, maar dat is ook niet zo erg omdat de NN bank met een ervaring van 170 jaar inmiddels goede alternatieven biedt. In 2017 werd de overname van Delta Lloyd afgerond.

Internetsparen, de spaarrente

Internetsparen bij Nationale Nederlanden geeft u een spaarrente van 0,2%. Het is een variabele rente en uw spaargeld is vrij opneembaar. Geld opnemen of geld bijstorten is zonder extra kosten en er gelden geen minimum bedragen. Natuurlijk kunt u op de spaarrekening niet rood staan. U geldzaken regelt u eenvoudig online. NN geeft aan dat u binnen drie minuten een spaarrekening kunt hebben. Daarvoor zijn nodig:
  • Een tegenrekening bij een andere bank;
  • Een e-mail adres;
  • Een burgerservicenummer.

Deze rente is relatief hoog. Bij de ING bank kunt u met de oranje spaarrekening een vergelijkbare rente krijgen, maar daarvoor is wel een minimale inleg vereist van 75.000 euro. Bij NN geldt deze eis niet.

Deposito sparen, vaste spaarrente

U kunt bij NN ook kiezen voor deposito sparen. De looptijd varieert van 1 jaar tot 10 jaar en als u voor een lange looptijd kiest krijgt u 1,60% rente (11 januari 2019):
  • 1 jaar 0,05%;
  • 2 jaar 0,10%;
  • 3 jaar 0,20%;
  • 4 jaar 0,45%;
  • 5 jaar 0,65%;
  • 6 jaar 0,85%;
  • 7 jaar 1,05%;
  • 8 jaar 1,25%;
  • 9 jaar 1,45%;
  • 10 jaar 1,60%.

Het voordeel van depositosparen is dat u gedurende langere tijd een vaste spaarrente krijgt. Een nadeel is dat u niet tussentijds zonder kosten uw geld van een spaardeposito kunt opnemen. De minimale inleg is 1.000,- per spaardeposito. Ook dit regelt u eenvoudig online. U stort dan vanuit uw internetspaarrekening geld op het spaardeposito van uw keuze.

Banksparen bij Nationale Nederlanden Bank

U kunt hier banksparen voor:
  • Een aanvullend pensioen;
  • Met u ontslagvergoeding.

Aanvullend pensioensparen

U bouwt vermogen op waarmee u een aanvullend pensioen kunt laten uitkeren. Uw stortingen komen terecht op een geblokkeerde spaarrekening en als u een pensioentekort hebt, kunt u door middel van de fiscale aftrek relatief voordelig sparen voor later. U kunt hierbij kiezen voor een variabele spaarrente of een vaste rente. Mocht u tussentijds komen te overlijden dan gaat het gespaarde vermogen naar uw erfgenamen. Anders dan bij een verzekering verdwijnt het gespaarde bedrag dus niet. De rente waartegen u spaart is hoger naarmate de looptijd van sparen langer is. De bank kan u hierover verder inlichten.

Sparen met de ontslagvergoeding

Uw ontslagvergoeding in één keer laten uitbetalen is in de meeste gevallen fiscaal ongunstig. Voordeliger is het dat de werkgever uw ontslagvergoeding of gouden handdruk niet op uw gewone rekening stort maar direct op uw bankspaarrekening. Daarbij kunt u kiezen voor een combinatie van jaarlijks laten uitbetalen en jaarlijks door sparen. Met de zogenaamde opbouwrekening spaart u en met de uitkeringsrekening van NN laat u geld naar u overmaken. Over het opgebouwde tegoed betaalt u geen vermogensrendementsheffing. De rente varieert afhankelijk van de looptijd waarvoor u kiest.

Conclusie Nationale Nederlanden Bank in 2019

U kunt bij deze bank voor vele spaarproducten terecht, waarbij u kunt sparen voor nu, maar ook voor later. Waarbij u kunt kiezen voor een hoge variabele spaarrente maar ook voor een hoge vaste rente. Aan u de keuze.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • NN

Reageer op het artikel "Hoge spaarrente Nationale Nederlanden Bank"

Infoteur: Zeemeeuw
Laatste update: 11-01-2019
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Sparen
Special: Hoogste spaarrente 2019
Schrijf mee!