Lage rente lening

Lage rente lening Kies voor een lening of hypotheek met een lage rente in 2020. Nu het nog kan, goedkoop geld lenen kan nog, maar als straks inflatie de kop opsteekt, zal ook een lening duurder worden. Bovendien is een grote lening is goedkoper dan een kleine lening. Vraag altijd voldoende offertes aan. Denk aan Amstelgeld, Girokrediet of de Ribank.

Wat kost een lening, grote lening of kleine lening?

Wat een lening kost hangt sterk af van waar u de lening afsluit. De grote banken blijken relatief duur te zijn. Kijkt u eens naar onderstaande leenrente voor een doorlopend krediet van enkele grote banken en vergelijk dat daarna eens met de rente van de relatief kleine aanbieders van geld (januari 2020):

Grote banken en lenen, wat kost een grote of kleine lening bij de grote banken:

Aanbieder5.000 euro 10.000 euro25.000 euro50.000 euro
ABN AMRO5,6 %5,6 %4,4 %4,4 %
ING9,5 %7,4 %6,6 %6,6 %
Rabobank7,9%6,3 %5,3 %5,3 %

En vergelijk dat eens met de rente van relatief kleinere aanbieders voor een persoonlijke lening (januari 2020, rentepercentages kunnen elke dag veranderen):

Kleinere banken en lenen, persoonlijke lening

MoneYou9,3 %7 %5,1 %4,6 %
Santander9,9 %9,9 %8,7 %8,7 %
Defam8,2 %6 %3,9 %3,9 %
Freo6,5 %5,2 %3,8 %3,8 %
Directa6 %5,5 %5,5 %5,5 %

Grote banken zijn niet altijd relatief duur, een lage rente vindt u vaak elders

Dan blijken de grote banken over de hele linie niet altijd relatief duur te zijn. Vooral bij de kleinere bedragen zijn de verschillen groot. Dat gegeven moet ook u wel motiveren om de verschillende aanbiedingen goed te vergelijken. Natuurlijk is de rente een indicatie van wat u in uw geval als aanbod krijgt. Wie geen negatieve BKR heeft komt hiervoor in aanmerking. Hebt u wel een negatieve BKR registratie dan komt u of voor de lening niet in aanmerking of is de rente hoger dan hier vermeld.

Lage rente lening in 2020

Een lage rente is cruciaal voor u maandlasten. Ook belangrijk is de looptijd waarvoor u kiest, hoeveel geld u leent en de soort van lening. Leent u bijvoorbeeld met een onderpand dan zal de rente lager zijn. Betaalt u de lening in 5 of 10 jaar af, het maakt allemaal verschil. Bij een persoonlijke lening bijvoorbeeld spreekt u met de aanbieder van het krediet vooraf af wat u per maand zult terug betalen. Bij een doorlopend krediet zijn er veel meer vrijheden van aflossen, waardoor u per maand goedkoop uit kunt zijn.

Lening goed plannen

Dat betekent dus dat u zelf uw lening moet plannen of moet zorgen voor een goede adviseur. Wat helpt is dat u op internet op vele plekken kunt bekijken wat de bewuste lening u gaat kosten en hoever u met lenen kunt gaan. In de zojuist gegeven tabellen vindt u meerdere banken en aanbieders, maar er zijn er op internet nog veel meer aanbieders van geld te vinden. Denk bijvoorbeeld aan Geldkrediet en Amstelgeld.

Slot grote lening is goedkoper dan een kleine lening

De verschillen in leenrente blijkt groot te zijn en dat terwijl die zo bepalend is voor de prijs van uw lening. Vergelijk dus op internet goed wat u waarvoor moet betalen. Moet het allemaal heel snel dan kunt u ook kiezen voor een flitslening. Want die kunt u inderdaad met grote spoed krijgen.

Lees verder

Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Lage rente lening"

Infoteur: Zeemeeuw
Laatste update: 01-01-2020
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Lenen
Special: Goedkoop geld lenen
Schrijf mee!