InfoNu.nl > Financieel > Lenen > Geld lenen kan altijd

Geld lenen kan altijd

Geld lenen kan altijd Als u geld nodig hebt in 2019, kunt u goedkoop geld lenen, maar waar doet u dat het beste? Bij een bank, een kredietverstrekker, via een sms'je, bij familie of snel via het internet? Een lening van 100 euro tot een bedrag van 50.000 euro of meer is mogelijk en voor een hypotheek nog veel meer. Met of zonder BKR en met of zonder een onderpand. Als u een auto wilt kopen of een huis, met vakantie wilt gaan of u een rekening bent vergeten. Altijd is voor geld lenen een snelle en goede oplossing te vinden. De flitslening of het sms-krediet zijn dan het snelste lening.

Geld lenen van iemand is niet gratis

Geld is nooit gratis en geld lenen dus ook niet. Ook als u spaargeld gebruikt om een auto te kopen, krijgt u op dat geld geen spaarrente meer. Dat kost u dus geld. Uw spaargeld gebruiken betekent ook dat u minder geld achter de hand hebt. Uw hypotheek met spaargeld aflossen betekent dat u minder hypotheekrenteaftrek hebt. Uw hypotheek aflossen en een nieuw huis kopen heeft als gevolg dat de hypotheekrente van de nieuwe hypotheek alleen maar fiscaal aftrekbaar is als eerst al het eigen geld uit de verkochte woning in het nieuwe huis wordt gestopt.

Hypotheekrenteaftrek met uw huis als onderpand is relatief goedkoop geld lenen

De hypotheekrente is laag. De hypotheekrenteaftrek blijft onaangetast als u geen aflossingsvrije hypotheek hebt. Dat betekent dat een hypotheek afsluiten meestal de goedkoopste manier van lenen is. Zeker als u een hoger inkomen hebt. De netto maandlasten zullen u zeer meevallen. Natuurlijk moet u verschillende offertes aanvragen om de aanbiedingen goed te vergelijken, maar dat spreekt voor zich.

Rekenvoorbeeld gevolgen van de aftrek van hypotheekrente

Stel u moet maandelijks 2000 euro aan hypotheekrente betalen en u verdient voldoende. Dan valt u waarschijnlijk in het belastingtarief van 52 procent of 42 procent. In die gevallen betaalt u netto, na aftrek van de belasting niet, 2000 euro per maand maar 960 euro of 1160 euro. Deze netto bedragen vallen dus reuze mee.

Vandaag geld lenen kan met de flitslening

Het afsluiten van een hypotheek vraagt tijd. Door de taxatie van het pand en doordat allerlei persoonlijke gegevens zullen worden gecheckt en opgevraagd. Maar veel mensen willen graag direct en snel over extra geld beschikken. Hebt u een rekening laten liggen, dan wilt u vandaag nog geld. En ook dat kan eenvoudig. Via een sms’je kunt u een mini-lening aanvragen of een flitskrediet. U wordt direct geholpen. Specialisten op dit terrein zijn bedrijven als Ferratum die een lening aanbieden met een looptijd van 45 dagen. Op internet kunt u nog veel meer aanbieders van snel geld vinden. Een sms'je en het geld staat vrijwel direct op de rekening.

Een andere aanbieder die online geld leent is Betaaldag, voorheen Easycredit,.

Goedkoop geld lenen in 2019

Bijna iedereen leent geld. Bedrijven, overheden, particulieren. Zonder geld te lenen zou de economie stil staan. Geld lenen geeft de mogelijkheid om dingen voor elkaar te krijgen die anders nooit tot stand zouden komen. Maar u moet wel slim lenen en dus voldoende offertes aanvragen en goed bekijken hoeveel de maandelijkse lasten zullen bedragen. Gelukkig zijn de meeste websites van kredietverleners zo ingericht dat u direct ziet wat de maandelijkse lasten zullen zijn en kunt zien hoeveel geld u kunt lenen. Dat geldt voor een hypotheek maar ook voor een ander krediet.

Geld lenen kan altijd

Ook de banken en intermediairs zullen bekijken of u het gevraagde bedrag kunt lenen. Soms is het oversluiten van een oude lening een prima oplossing om tegen een lage rente te lenen en om openstaande rekeningen af te betalen. De flitslening is zeer populair. Vooral onder jongeren die zo heel snel aan geld kunnen komen.

Lening afgewezen, wat dan?

Als een lening is afgewezen is het belangrijk om te weten waarom dat het geval is. De ene aanbieder van geld sluit veel moeilijker een lening af dan een andere. Een afgewezen lening hoeft dus niet te betekenen dat het krijgen van een krediet daarmee onmogelijk is. Er zijn voldoende aanbieders van geld op het internet te vinden. Een afgewezen lening betekent dus gewoon verder zoeken, totdat het wel lukt. Of nog even wachten totdat de condities beter zijn.

Conclusie geld lenen kan altijd

Geld lenen kan bijna altijd bij een kredietverstrekker of bank die met u meedenkt. Een spoedlening is mogelijk of lenen met een onderpand. Verpanden van goederen of goud doet u eenvoudig bij een pandjesbaas of een Bank van Lening. Laat u dus niet te snel uit het veld slaan, want er zijn vele mogelijkheden om aan geld te komen.

Lees verder

Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Geld lenen kan altijd"

Infoteur: Zeemeeuw
Laatste update: 02-01-2019
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Lenen
Special: Goedkoop geld lenen
Schrijf mee!