InfoNu.nl > Financieel > Lenen > Lenen & snel geld lenen met uw auto als onderpand

Lenen & snel geld lenen met uw auto als onderpand

Lenen & snel geld lenen met uw auto als onderpand Auto verpanden of snel geld lenen kan in 2019 via aanbieders Ferratum, Voorschotje en bijvoorbeeld Cashdrive. 100 euro tot 1000 euro. De auto, boot of de motor kunnen bij een lening als onderpand dienen, bij een pandhuis is vaak snel een goede lening te sluiten. U kunt met een flitslening of flitskrediet snel een klein bedrag lenen zonder BKR toetsing. Wie op tijd terug betaalt leent zo goedkoop. Dit zijn alternatieven voor een persoonlijke lening voor een auto of het leasen van een auto. Snel een krediet, kan dus met uw auto.

Snel geld lenen per sms

Snel lenen gaat soms via een sms en vaak ook via een webmail, maar het werkt bijna altijd zeer eenvoudig. Wie voor korte tijd een paar honderd euro nodig heeft, zoekt contact met een aanbieder van snelkrediet. Maar u kunt ook een onderpand belenen. Voor lenen met een onderpand gaat men naar een pandjeshuis. Een ander goed voorbeeld van lenen met onderpand is de hypotheek, uw woning is dan het onderpand. Het belenen via een pandjeshuis gaat nog relatief snel, maar bij een hypotheek is dat in beginsel niet het geval. Ook snel is het lenen met onderpand, waarbij uw auto als onderpand dient.

Cashdrive

Uw auto heeft een bepaalde waarde, daarom kunt u bij sommige kredietverstrekkers geld lenen met uw auto of motor als onderpand, ook sieraden, een boot of goud zijn vaak als dekking voor de lening toegestaan. Dit is snel en mogelijk zonder toetsing BKR. Er zijn geen lange procedures. Na een bepaalde periode kan de auto of ander onderpand weer worden teruggekocht. U betaalt wel voor de verschuldigde kosten van stalling. Vaak kunt u bij deze kredietverstrekkers ook uw voertuig kunt verkopen tegen de best mogelijke prijs. Cashdrive werkt bijvoorbeeld op deze manier, er is een short stay lease waarbij u een eerste rechte van terugkopen hebt, de zogenaamde sale & lease back van CashDrive. Bekende concurrenten die ook uw auto willen kopen zijn sites als ikwilvanmijnautoaf en autoverkopen. De waarde van uw auto kunt checken bij autotrack. Die waarde geeft u een richtsnoer, maar dat wil niet zeggen dat u die waarde ook echt zult krijgen.

Wettelijke rente geld lenen

Omdat het hier niet echt om een lening gaat, u blijft gedurende de periode van het terugkoopcontract eigenaar van het aangeboden object, is er ook geen maximale wettelijke rente die in rekening gebracht kan worden. De kosten, de stalling, variëren van 5 à 10 % per maand van de uitgekeerde waarde. Normaliter wordt 60% van de waarde van de auto direct uitgekeerd. Een dure auto levert cash veel op, maar betekent ook hoge kosten van stalling. Als de autobezitter de auto liever niet binnen een maand komt ophalen, kan de duur van verpanding in overleg verder worden opgerekt.

Ondernemers kunnen ook geld lenen

In de praktijk blijken vooral ondernemers die tijdelijk krap bij kas zitten, aan te kloppen voor een lening met de auto als onderpand. Het liefst verpanden ze dan nog de auto van de echtgenote, omdat de auto van de zaak, ook nodig is voor de zaak.

Pandhuis

Bij een pandhuis in de grote steden is vaak een goede lening af te sluiten, snel en direct. De rente die gevraagd wordt voor een directe lening is in 2018 omlaag gegaan. Daarvan kunt u ook profiteren als u om geld verlegen zit. Veel mensen maken van deze mogelijkheid om aan snel geld te komen gebruik.

Slot snel geld lenen voor een auto

In Nederland is de stay lease van CashDrive een relatief nieuw fenomeen. In de VS en Engeland bestaan deze leningen al langer. Een uitkomst voor ondernemers die met onbetaalde rekeningen zitten en snel een overbrugging nodig hebben. U beleent uw auto en koopt die later weer terug.

Lees verder

Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Lenen & snel geld lenen met uw auto als onderpand"

Reactie

Corne, 17-03-2008 22:38 #1
Ja ik zou graag wat geld willen lenen

Infoteur: Zeemeeuw
Laatste update: 10-01-2019
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Lenen
Reacties: 1
Schrijf mee!