Hypotheek, is ING bank echt zo voordelig

Hypotheek, is ING bank echt zo voordelig In grote reclame campagnes wijst de ING bank op kortingen op de hypotheek, tot voor kort van maar liefst 15%. Is de ING bank dan echt zo vrijgevig? We bespreken het voor u. De ING bank is vooral een grote speler op de hypotheekmarkt en wie er een betaalrekening heeft, kan ook voordelen krijgen. Dat neemt niet weg dat ook andere banken een voordelig aanbod kunnen doen.

Bestaande klanten krijgen renteopslag

Zoals al eerder besproken, gaan banken niet altijd klantvriendelijk met bestaande klanten om. Kortingen gelden vaak niet voor bestaande klanten, maar alleen om nieuwe klanten aan te trekken. Sterker nog, vaak krijgen bestaande klanten ook bij de verlenging van hun hypotheek een renteopslag toegekend. Zodra u een deel hebt afgelost zijn er volop mogelijkheden om de renteopslag te verlagen, maak daar dus gebruik van. Neem voor de korting op uw rente contact op met uw bank. Essentieel voor de opslag is de schuld-marktwaardeverhouding, ofwel hoeveel bedraagt uw hypotheek in verhouding tot de waarde van uw woning:

Renteopslag ING bank

schuld-marktwaardeverhouding ≤ 55% ≤ 60% ≤ 65% ≤ 70% ≤ 75% ≤ 80%
Maximale korting op de renteopslag0,50%0,45%0,40%0,30%0,25%0,15%

Hypotheek van de ING bank

Het aanbod van de ING bank om kortingen te geven op de hypotheekrente is een bouwpakket dat u zelf kunt samenstellen. Er worden u vragen gesteld en als u op een vraag het gewenste antwoord geeft, krijgt u mogelijk een korting. Als u alle kortingen in de wacht sleept, kunnen die fors oplopen. Een korting van 0,5% op een rente van 1,5% is 33% korting. we lopen de vragen na voor u.

Salaris bij de ING bank, actieve betaalrekening korting

Als u uw salaris stort bij de ING bank en uw betaalrekening actief gebruikt, krijgt u 0,25% korting. Dat lijkt me pijnloos.

De loyaliteitsbonus

De loyaliteitsbonus is opgebouwd door bestaande hypotheekklanten van de ING hebben tot en met 31 december 2012. U kunt die gebruiken tot maximaal 1% van de nieuw te verstrekken hypotheek (hoofdsom). Stel u hebt een bonus van 4.000 opgebouwd en sluit een hypotheek van 200.000 euro af, dan kunt u 2.000 van uw bonus gebruiken om de hypotheekrente te verlagen. Bij een rentevaste periode van vijf jaar, is dat al snel 0,25% rentekorting.

Woonlastenbeschermer

De ING Woonlastenbeschermer die u deels beschermt bij arbeidsongeschiktheid of werkloosheid, kan een extra korting opleveren. Let wel, dat is geen winst want de verzekering moet wel betaald worden

Taxatie bij de ING bank

Als u gebruikmaakt van de Taxatheek van de ING Bank, kan dat tegen een verlaagd tarief. Het taxatierapport is binnen vijf werkdagen gereed en kost u 325 inclusief btw. U kunt dit natuurlijk ook door een ander laten doen.

Aanschafprijs woning

Als u een woning wilt aanschaffen van meer dan 300.000, dan krijgt u van de ING bank een korting van 5%. Tussen de 200.000 en 300.000 bedraagt de korting 4%. Beneden de 200.000 is er geen korting. Deze taxatieservice van de bank voldoet aan de eisen van de Nationale Hypotheek Garantie.

Slot

Gaat u voor alle kortingen en de daarmee samenhangende verplichtingen en kosten dan is een behoorlijke procentuele korting op de rente mogelijk. De korting op de renteopslag samen met de Loyaliteitsbonus en actieve betaalrekening korting kan behoorlijk oplopen. Toch kan het geen kwaad om bij meerdere banken offerte aan te vragen want de concurrentie op de hypotheekmarkt is groot.

Lees verder

Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Hypotheek, is ING bank echt zo voordelig"

Reactie

Michel, 09-12-2016 14:00 #1
Beste,

Gold de actieve betaalrekening korting ook al in oktober 2007, de publicatiedatum van dit artikel? Ik hoor graag van u! Reactie infoteur, 10-01-2019
Beste Michel,
Dat is niet zo snel na te gaan, maar ik denk het wel. De ING bank hanteert deze korting namelijk al vele jaren.
Met vriendelijke groeten,
Zeemeeuw

Infoteur: Zeemeeuw
Laatste update: Oktober 2015
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Hypotheek
Reacties: 1
Schrijf mee!