InfoNu.nl > Financieel > Hypotheek > ING bank: hypotheekrente en hypotheek via aankoopversneller

ING bank: hypotheekrente en hypotheek via aankoopversneller

ING bank: hypotheekrente en hypotheek via aankoopversneller De ING bank presenteert zich in 2017 als de bank van iedereen: u kunt er terecht voor lenen, sparen en natuurlijk een hypotheek voor uw droomhuis. En u kunt snel een hypotheek krijgen via de aankoopversneller. Daarbij is de aflossingsvrije hypotheek nog steeds mogelijk. In de soorten hypotheek en hypotheekvormen heeft de ING bank veel keuze: van de aflossingsvrije hypotheek tot de lineaire hypotheek en de annuïteiten hypotheek, waarbij de fiscale renteaftrek het hoogste is in het begin van de looptijd. De bankspaarhypotheek is bij deze bank onder voorwaarden ook mogelijk.

Gebruik de aankoopversneller van de ING

De aankoopversneller van de ING

De ING bank introduceert de aankoopversneller voor de bestaande woningbouw. Door van de aankoopversneller gebruik te maken, komt u snel in contact met een hypotheekadviseur van de ING die u ook snel van de juiste informatie voorziet en een goedkope hypotheek voor u uitzoekt. In een tijd waarin de woningmarkt krap is kan deze versneller net het verschil maken.

Hypotheekrente bij de ING bank

Zoals bij elke bank, hangt de hoogte van de hypotheekrente sterk af van de looptijd die u kiest. U vraagt eenvoudig en snel online offerte aan. Maar dat niet alleen, de hypotheekrente kan anders zijn als u een andere soort hypotheek neemt. De hypotheken bij de ING bank op een rij:
  • Aflossingsvrije hypotheek;
  • Een annuïteiten hypotheek;
  • Een lineaire hypotheek;
  • De bankspaarhypotheek.

De aflossingsvrije hypotheek mag nog steeds

Bij een aflossingsvrije hypotheek lost u niet verplicht af. U mag wel aflossen maar hoeft dat niet te doen. Vanaf 2013 is het afsluiten van een aflossingsvrije hypotheek nadelig, omdat er dan geen hypotheekrenteaftrek is en de aftrek hypotheekrente automatisch omlaag gaat. U kunt een aflossingsvrije hypotheek afsluiten voor 50% van de taxatiewaarde of aankoopprijs van uw woning. De aflossingsvrije hypotheek mag nog steeds voor 50% van de waarde of 100% als de hypotheek dateert van uit 2012 of eerder.

Een bankspaarhypotheek bij de ING bank

De bankspaarhypotheek van de ING is een combinatiehypotheek. Dat wil zeggen dat u niet verplicht aflost, maar wel kapitaal opbouwt op een spaarrekening. Het is zeg maar een spaarhypotheek, maar dan bij een bank en niet bij een verzekeringsmaatschappij. Dit is alleen nog mogelijk voor wie al een een hypotheek op basis van bijvoorbeeld een Kapitaalverzekering Eigen Woning (KEW) of een Spaarrekening Eigen Woning (SEW) heeft.

Een annuïteiten hypotheek of een lineaire hypotheek

Deze hypotheken zullen vanaf 2013 de norm zijn. Bij beide hypotheekvormen lost u maandelijks een deel van uw hypotheek af, maar dat heeft natuurlijk wel gevolgen voor uw hypotheekrenteaftrek. Hoe wordt de hypotheekrenteaftrek 2017, annuïtair of lineair? In de beginjaren is de fiscale aftrek van de hypotheekrente bij maandelijks aflossen het grootst. Dat zijn juist de jaren dat uw inkomen vaak nog moet groeien en dan is dit een prima hypotheekvorm. Het grote voordeel is ook dat u direct uw schuld vermindert en daardoor een kleinere kans op een restschuld hebt als u gedwongen moet verkopen door een echtscheiding of schulden.

Slot hypotheekrente en hypotheekvormen 2017 en 2018

U ziet het: voor ieder wat wils. Als u zeker wilt zijn dat u de goedkoopste hypotheek tarieven en hypotheekrente krijgt, doet u er goed aan om ook bij andere banken offerte aan te vragen. Met een gunstige offerte in de hand kunt u als goede klant wellicht een nog betere aanbieding bij de ING bank krijgen.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Aflossingsvrije hypotheek met hypotheekrenteaftrek in 2017?Aflossingsvrije hypotheek met hypotheekrenteaftrek in 2017?U hebt of had een aflossingsvrije hypotheek, is er dan ook hypotheekrenteaftrek? Velen zullen neen antwoorden, want die…
Hypotheekrenteaftrek 2018 omlaagHypotheekrenteaftrek 2018 omlaagDe hypotheekrenteaftrek zal ook in 2018 en 2019 omlaag gaan. Het kabinet wordt daarbij geholpen door stijgende huizenpri…
Hypotheekrenteaftrek maximaal 30 jaarHypotheekrenteaftrek maximaal 30 jaarMaximaal 30 jaar hebt u hypotheekrenteaftrek en daarna niet meer. Maximaal dertig jaar is uw hypotheekrente fiscaal aftr…

Reageer op het artikel "ING bank: hypotheekrente en hypotheek via aankoopversneller"

Infoteur: Zeemeeuw
Laatste update: 05-09-2017
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Hypotheek
Special: Hypotheekrente 2017
Schrijf mee!