InfoNu.nl > Financieel > Geld > Geld verdienen met YouTube

Geld verdienen met YouTube

Geld verdienen met YouTube YouTube is natuurlijk de bekendste website met filmpjes. Wist je dat je ook geld kunt verdienen met deze filmpjes? Geld verdienen met YouTube is een leuke manier voor een extra zakcentje.

YouTube

YouTube is een website met talloze filmpjes. Je kunt het zo gek niet bedenken, of het staat wel op de website. Het is ook mogelijk je eigen filmpjes te uploaden en te laten zien aan vrienden en onbekenden. En met die filmpjes kun je ook nog eens geld verdienen. Echt gemakkelijk is dit echter niet. Je moet namelijk voldoen aan een aantal eisen. Zo moeten de filmpjes origineel zijn en ook moet je ze zelf hebben gemaakt. Pas dan heb je de kans dat je een e-mail krijgt van YouTube waarin staat dat je advertenties kunt plaatsen bij je filmpjes.

Advertenties op YouTube

Geld verdienen met YouTube kan door middel van de advertenties. Er worden advertenties van Google AdSense in de filmpjes gezet. Ook kun je een mogelijkheid krijgen dat er een advertentie wordt afgespeeld voordat je eigen filmpje begint. Dit is meestal een advertentie van maximaal vijftien seconden. Ook hier kan geld mee verdiend worden. Let goed op: deze advertenties kun je alleen plaatsen, wanneer de organisatie van YouTube vindt dat je filmpjes goed zijn.

Wat filmen?

Je kunt van alles filmen, maar probeer vooral iets te vinden dat uniek of speciaal is. Als je goed muziek kunt maken, kun je dit natuurlijk filmen. Of misschien ben je goed in toneelstukjes of kun je iets maken. Wanneer je creatief bent is het ook mogelijk om hier filmpjes van te maken. Zo kun je andere mensen leren hoe ze ook zoiets moeten maken. Je kunt ook een vlog (video log) bijhouden. Je geeft dan je mening over verschillende zaken, of je recenseert boeken, games of muziek. De mogelijkheden zijn dus eindeloos.

Filmpjes promoten

Zonder kijkers zullen je filmpjes nooit geld opleveren. Je moet dus manieren zien te vinden om je films te promoten. Zet ze bijvoorbeeld op websites of deel ze op je Facebook en Twitter. Hierdoor kun je al sneller een groep kijkers krijgen. Het promoten van je films kan wel veel werk kosten en lang duren.

Geld verdienen met YouTube

Echt rijk worden met YouTube kan alleen wanneer je een groot succes hebt en je video’s veel worden bekeken. Toch kun je nog best leuk verdienen als je er een beetje moeite voor doet. Je moet het geld dat je krijgt vooral zien als een leuk extraatje. Het is overigens wel zo dat je geld kunt blijven verdienen wanneer je filmpjes eenmaal online staan. Ook wanneer je dus een tijdje geen nieuwe films plaatst, kun je een leuk zakcentje erbij krijgen.

Lees verder

Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Geld verdienen met YouTube"

Reactie

Nessa, 04-11-2014 10:40 #1
Ik wil graag weten wat ik kan verdienen met recepten plaatsten op you tube?
groetjes

Infoteur: Writingsuus
Laatste update: 22-06-2012
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Geld
Special: Thuiswerk
Reacties: 1
Schrijf mee!