InfoNu.nl > Financieel > Geld > ING Creditcard: aanvragen, rente en kosten

ING Creditcard: aanvragen, rente en kosten

Met een ING Creditcard, ING Platinumcard of een ING Studentencard kunt u wereldwijd bij alle MasterCard acceptatiepunten betalen of geld opnemen. Het is mogelijk om uw aankopen in meerdere termijnen terug te betalen. Kom alles te weten over de rente, de kosten en de voorwaarden van de creditcards van ING. Het aanvragen van een ING Creditcard kan eenvoudig online worden gedaan.

Inhoud

ING Creditcard

Om in de gehele wereld eenvoudig te kunnen betalen zonder dat u zich druk hoeft te maken om het saldo op uw betaalrekening kunt u gebruik maken van een creditcard. Creditcards worden veelvuldig gebruikt bij onder andere hotels, tankstations, tolwegen, autoverhuurbedrijven, enzovoorts. Ook de bankinstelling ING biedt diverse creditcards aan. De volgende creditcards zijn via ING te verkrijgen:
  • ING Creditcard
  • ING Platinumcard
  • Studenten Creditcard

De creditcards van ING zijn MasterCard creditcards. Hierdoor kunnen de creditcards van ING overal waar het MasterCard logo aanwezig is worden gebruikt om te betalen of om geld op te nemen. Wereldwijd gaat dit om tientallen miljoenen acceptatiepunten.

ING Creditcard

De basiskaart van ING heet eenvoudigweg ING Creditcard. Voor deze creditcard gelden de volgende voorwaarden:
  • Bestedingslimiet tot 5.000,-
  • Aankoopverzekering 180 dagen
  • Kosten: 17,40 per jaar (het is ook mogelijk om de ING Creditcard onderdeel te laten zijn van het ING BetaalPakket).

ING Platinumcard

ING beschikt over de ING Platinumcard die ruimere voorwaarden heeft dan de ING Creditcard:
  • Bestedingslimiet tot 20.000,-
  • Aankoopverzekering 365 dagen
  • Kosten: 45,50 per jaar (het is ook mogelijk om de ING Platinumcard onderdeel te laten zijn van het ING RoyaalPakket).

Studenten Creditcard

De Studenten Creditcard is de voordeligste creditcard van ING. De voorwaarden en kosten die aan deze creditcard zijn verbonden zijn ook het meest beperkt. Zo is bijvoorbeeld het gespreid betalen van aankopen niet mogelijk. Verder geldt het volgende:
  • Bestedingslimiet 1.000,-
  • Aankoopverzekering 180 dagen
  • Kosten: 12,50 per jaar.

Geld opnemen

Het is mogelijk om de creditcard te gebruiken voor geldopnames bij een geldautomaat in het binnenland en buitenland. Per dag kunt u maximaal tweemaal per dag geld opnemen. Het maximum bedrag per dag bedraagt met de ING Creditcard 400,- en met de ING Platinumcard 1000,-.

Gespreid betalen

Met een ING Creditcard en een ING Platinumcard is het mogelijk om aankopen gespreid te betalen. Met gespreid betalen wordt er iedere maand 5% van het nog openstaande bedrag afgeschreven (minimaal 45,-), net zo lang tot het volledige geldbedrag is voldaan. Over het openstaande geldbedrag moet rente worden betaald. De rente is afhankelijk van het type creditcard en van het betaalpakket dat u heeft. De rente varieert grofweg tussen de 12 en 15% op jaarbasis. Uiteraard is het mogelijk om sneller af te betalen. Wanneer u openstaande geldbedragen binnen 14 dagen na de maandafsluiting al terugbetaald hoeft u zelfs helemaal geen rente te betalen. Gespreid betalen is niet mogelijk voor eigenaren van een Studenten Creditcard.

Aanvragen creditcard

Een creditcard van ING kan online via de website van ING worden aangevraagd. Na de aanvraag krijgt u binnen vijf werkdagen te horen of uw aanvraag is goedgekeurd. Na de goedkeuring ontvangt u de pincode en hierna de creditcard. Na activatie van de creditcard is deze direct te gebruiken. Het is mogelijk om ook tot twee extra creditcards aan te vragen wanneer er gebruik wordt gemaakt van het ING BetaalPakket en RoyaalPakket. Eén extra creditcard is gratis, een tweede extra creditcard kost 12,50 voor een ING Creditcard en 26,50 voor een ING Platinumcard.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Creditcard: hoe krijg je een creditcard zonder BKR-toetsing?Creditcard: hoe krijg je een creditcard zonder BKR-toetsing?Een creditcard is een uiterst handig betaalmiddel dat je overal ter wereld kan gebruiken. Wie een creditcard wil aanvrag…
Soorten creditcards ING Bank: bestedingslimieten en kostenSoorten creditcards ING Bank: bestedingslimieten en kostenOm overal ter wereld gemakkelijk en vlot te betalen is een kredietkaart de ideale oplossing. De ING Bank biedt drie moge…
Creditcard: kosten & renteCreditcard: kosten & renteDe creditcard is een wereldwijd geaccepteerd betaalmiddel. Betalen in restaurants, in winkels of bij het bestellen van t…
Creditcards, kredietkaartenCreditcards, kredietkaartenMet een creditcard kun je gemakkelijk betalen, maar hoe werkt het eigenlijk? Wat zijn de voordelen en nadelen van een cr…
Bronnen en referenties
  • www.ing.nl

Reageer op het artikel "ING Creditcard: aanvragen, rente en kosten"

Reactie

Oswald Verbeij, 13-01-2015 18:22 #1
Ik lees hier dat de eerste extra creditcard van ING gratis is, terwijl op de ING site dat niet zo is. Op zit dat? Reactie infoteur, 15-01-2015
Hier staat ook dat de eerste extra ING creditcard gratis is:
https://www.ing.nl/particulier/betalen/creditcards/creditcard/index.html#tab=veelgestelde-vragen

Infoteur: Advies-eb
Laatste update: 10-11-2014
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Geld
Special: Creditcard
Reacties: 1
Schrijf mee!