InfoNu.nl > Financieel > Geld > De Bijenkorf Card: aanvragen en voorwaarden

De Bijenkorf Card: aanvragen en voorwaarden

De Bijenkorf Card: aanvragen en voorwaarden De Bijenkorf Card is een creditcard waarmee aankopen gespreid kunnen worden betaald. Tevens ontvangt u standaard kortingen op tal van producten bij De Bijenkorf en wordt een aankoopverzekering geboden. Ook kunt u punten sparen waarmee u extra korting ontvangt op uw aankopen bij De Bijenkorf. De Bijenkorf biedt meerdere typen creditcards aan. Kom te weten uit welke soorten creditcards gekozen kan worden, wat de rente en kosten zijn en wat de voorwaarden zijn. Ook is aangegeven hoe punten kunnen worden gespaard en hoe de punten kunnen worden gebruikt voor het ontvangen van kortingen.

Inhoud

Bijenkorf Card

Met een Bijenkorf Card beschikt u over een volwaardige creditcard die wereldwijd kan worden gebruikt bij alle acceptatiepunten van MasterCard creditcards. De Bijenkorf Card wordt uitgebracht door International Card Services (ICS). ICS is een bankonafhankelijke instantie die onder andere creditcards van het wereldwijd bekende MasterCard verstrekt. Naast de beschikking over een volwaardige creditcard geniet de eigenaar van een Bijenkorf Card van tal van privileges zoals bijvoorbeeld aankoopverzekeringen, kortingen en de mogelijkheid speciale events van De Bijenkorf te bezoeken. Er zijn drie varianten op de Bijenkorf Card, te weten Store Membership, Platinum Membership en Diamond Membership.

Rente en voorwaarden

Algemene voorwaarden zijn:
  • Met een Bijenkorf Card kunt u aankopen gespreid betalen. De effectieve rente op een Bijenkorf Card bedraagt 15% op jaarbasis.
  • Wanneer u het aankoopbedrag binnen 21 dagen na ontvangst van het rekeningoverzicht betaald wordt de rente over het aankoopbedrag kwijtgescholden.
  • Het is ook mogelijk om voordat u aankopen verricht geld op de Bijenkorf Card te zetten. Op die manier leent u geen geld en is er ook geen rente verschuldigd.
  • Er worden geen transactiekosten gerekend, uitgezonderd het opnemen van geld bij een geldautomaat waarvoor 4% opnamekosten worden gerekend. Met een positief saldo op uw Card wordt dit gereduceerd tot 1% met een maximum van 1,50

Store Membership

Wanneer u De Bijenkorf Card alleen gebruikt voor aankopen bij De Bijenkorf heeft u het Store Membership. Voor een Store Membership worden geen jaarlijkse vaste kosten gerekend.

Voordelen:

  • Creditcard voor gebruik bij De Bijenkorf
  • 10% korting op bijna alle cosmetica
  • Toegang tot exclusieve koopavonden
  • Persoonlijke aanbiedingen
  • Gratis Bijenkorf Magazine
  • Punten sparen voor aankopen bij De Bijenkorf

Platinum Membership

Wanneer u De Bijenkorf Card ook gebruikt buiten De Bijenkorf heeft u het Platinum Membership. Omdat u de creditcard ook buiten De Bijenkorf kunt gebruiken wordt er jaarlijks 12,50 in rekening gebracht. Een extra Card kost 6,25 per jaar.

Voordelen

Naast de voordelen die een Store Membership geniet geeft een Platinum Membership ook recht op:
  • Wereldwijd gebruik van de creditcard bij alle MasterCard acceptanten
  • Gratis aankoopverzekering, verlies- en diefstalverzekering, reisongevallenverzekering, hulpverleningsverzekering, bagagevertragingsverzekering en vluchtvertragingsverzekering.
  • Aflevergarantie bij online aankopen
  • Punten sparen voor aankopen buiten De Bijenkorf.

Diamond Membership

Het Diamond Membership is de meest exclusieve creditcard. U wordt automatisch Diamond Member wanneer u:
  • 2000,- of meer besteedt bij De Bijenkorf gedurende twee aansluitende jaren.
  • Twee aansluitende jaren 7500,- of meer per jaar aan transacties met uw Bijenkorf Card verricht binnen en buiten De Bijenkorf

Kosten

De kosten bedragen 12,50 per jaar (extra Card: 6,25). Er worden geen jaarlijkse vaste kosten gerekend wanneer u Diamond Member bent en vervolgens:
  • 2000,- of meer per jaar besteedt bij alleen De Bijenkorf
  • 7500,- of meer per jaar aan transacties met uw Bijenkorf Card verricht binnen en buiten De Bijenkorf

Voordelen

Aanvullende voordelen zijn onder andere:
  • Speciale aanbiedingen
  • Uitnodigingen voor exclusieve events

Punten sparen voor korting

Met een Bijenkorf Card heeft u de mogelijkheid om punten te sparen. U spaart automatisch punten wanneer u winkelt bij Bijenkorf. Per bestede euro ontvangt u één punt. Bij aankopen buiten De Bijenkorf ontvangt u één punt per bestede 2,-. U ontvangt 10,- korting wanneer u 400 punten heeft gespaard. Deze 10,- kan worden besteed bij de kassa van een Bijenkorf filiaal of online via de webwinkel van Bijenkorf. Gespaarde punten hebben een geldigheidsduur van 36 maanden. Een rekenvoorbeeld:
Een aankoop bij De Bijenkorf van 100,- die u voldoet met uw Bijenkorf Card levert 100 punten op. Een aankoop die u elders doet met de Bijenkorf Card ter waarde van bijvoorbeeld 600,- levert 300 punten op. Gezamenlijk heeft u daarmee 400 punten gespaard waarmee u recht heeft op 10,- korting op aankopen bij de Bijenkorf.

Bijenkorf Card aanvragen

Het aanvragen van een Bijenkorf Card is mogelijk via debijenkorf.nl/card.

Contact

Wanneer u uw Bijenkorf Card bent verloren is het zaak om direct contact op te nemen met de verstrekker van de kaart. Aangezien de Bijenkorf Card wordt verstrekt door International Card Services (ICS) dient u met hen contact op te nemen. Dit is mogelijk via het telefoonnummer +31(020)-6600611 (24 uur per dag, 365 dagen per jaar bereikbaar).

Lees verder

Gerelateerde artikelen
De voor- en nadelen van de Bijenkorf CardEen van de meest toonaangevende warenhuizen in Nederland: de Bijenkorf. In 1870 opgericht en nog steeds exclusief, modis…
De Bijenkorf: vestigingen, adressen en openingstijdenDe Bijenkorf: vestigingen, adressen en openingstijdenDe winkels van het warenhuis De Bijenkorf zijn bekend bij jong en oud. Maar waar en op welke dagen kan je de Bijenkorf b…
Drie Dwaze Dagen bij De Bijenkorf - een terugblikDrie Dwaze Dagen bij De Bijenkorf - een terugblikVoor de ware modeliefhebber stonden de Drie Dwaze Dagen bij de Bijenkorf al maanden van tevoren in de agenda aangekruist…
Op zoek naar de beste creditcard!Op zoek naar de beste creditcard!Heb je nog geen creditcard, maar overweeg je wel om deze op korte termijn aan te schaffen? Een verstandige keuze, want e…
Sparen - creditcard sparen geeft hoge renteSparen - creditcard sparen geeft hoge renteOok creditcard sparen bestaat en het levert een mooie spaarrente op. Een creditcard aanvragen en sparen geeft een hogere…
Bronnen en referenties
  • Icscards.nl
  • Debijenkorf.nl

Reageer op het artikel "De Bijenkorf Card: aanvragen en voorwaarden"

Infoteur: Advies-eb
Laatste update: 06-11-2014
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Geld
Special: Bijenkorf
Schrijf mee!