Kosten creditcard en prepaid creditcard (debitcard)

Kosten creditcard en prepaid creditcard (debitcard) Een creditcard is handig in gebruik, maar heeft meestal hoge kosten. De Visa creditcard is de bekendste creditcard. Bovendien kunt u met de creditcard rood staan en op krediet kopen. De prepaid creditcard, debitcard, is stukken goedkoper dan de gewone creditcard en zonder BKR-registratie. Wilt u geld lenen, kies dan ook voor een persoonlijke lening, omdat dat vaak goedkoper is. De prepaid creditcard is ook in 2020 een handige, veilige en goedkope card. Zo heeft alles zijn voordelen en nadelen.

Wat is een prepaid creditcard?

Met de prepaid creditcards kunt u winkelen zodra u er geld opzet. U doet dat eenvoudig met Ideal. Zo wordt uw creditcard een gewone creditcard voor hotels, een restaurant en voor online aankopen.

Kosten van een creditcard of debitcard als prepaid creditcard

Welke creditcard hebt u? Zowel de gewone creditcard als de prepaid creditcard zijn creditcards. Het grootste verschil tussen deze creditcards zijn de kosten. De maandelijkse kosten en de kosten voor het rood staan. Bij de Medius prepaid creditcard kunt u niet rood staan, maar profiteert u wel van de voordelen van de creditcard. Nog een groot verschil tussen de creditcards is dat iedereen de prepaid creditcard mag aanvragen, ook als u een negatieve BKR hebt.

Welke creditcard zal ik nemen?

Vaak krijgt u via een reclame in de bus of via een vereniging wel een kaart aangeboden. Heel bekend zijn bijvoorbeeld de mogelijkheden van Visa. Voordat u een creditcard neemt, kunt u het beste via het internet vergelijken welke creditcard voor u het beste uitkomt en het goedkoopste is. De creditcard is in feite een manier van snel geld lenen.

Wat kost een creditcard in 2020?

Er zijn een heleboel creditcards en een bepaald merk heeft er dan ook weer meerdere. Waar u op moet letten is de rente die u betaalt als u op krediet koopt en natuurlijk de vaste kosten. Ik heb dat voor een aantal creditcards in beeld gebracht (januari 2020):

Kosten van een creditcard per jaar, rente, vaste kosten en kredietlimiet:

Welke creditcardRenteVaste kostenKredietlimiet
ABN Amro Gold Card14.00% 55,13 5.000
ING Card Platinumcard vanaf 12.40 % 49,80 20.000
ANWB Visa en MastercardCards 14.00% 16 2.500
ANWB Visa Gold Card14.00% 38,50 5.000
Visa World Card14.00% 36,50 2.500
Visa Panda Card14.00% 36,50, eerste jaar gratis 2.500
Visa World Card - Business 14.00% 35 2.500
Visa World Card - Gold 14.00% 36,50 5.000
Visa World Card - Platinum14.00% 77 5.000
Medius Prepaid creditcard- 39,90-

Het vaste bedrag per jaar voor een gewone creditcard varieert tussen 35 euro en 77 euro. De rente varieert tussen de 12,9% en 15%. Bij de prepaid creditcard hebt u alleen de vaste kosten per jaar. Daarbij zijn ook creditcards voor partner en kinderen aan te vragen.

Betalingen in het buitenland en geld opnemen

Met een creditcard kunt u in het buitenland betalen en geld opnemen, maar daar zitten ook kosten aan vast. Enerzijds betaalt u een percentage over het bedrag. Anderzijds moeten de vreemde valuta, indien anders luidend dan in euro's, worden omgerekend in eigen valuta, rekening houdend met de wisselkoersen. Het is dan ook goedkoper om de creditcard niet hiervoor te gebruiken als het ook anders kan.

De persoonlijke lening in plaats van rood staan

Rood staan is duur. Probeer rood staan te voorkomen, ook via de creditcard. Neem een prepaid creditcard of sluit als u geld wilt lenen een persoonlijke lening af. Ook die geeft u extra geld in handen. Bijkomende voordelen van een persoonlijke lening zijn:
  • Anders dan bij rood staan is de rente een vaste rente;
  • U kiest een looptijd;
  • U betaalt maandelijks een vast bedrag.

Bij het rood staan op de betaalrekening is het anders geregeld, namelijk:
  • De rente is variabel;
  • De looptijd onbepaald;
  • De aflossing is onbepaald.

Slot kosten creditcard, debitcard

De creditcard wordt vooral genomen vanwege het betaalgemak. Als dat ook uw reden is, kunt u het beste een prepaid creditcardnemen, want die is al met al goedkoper. Wilt u toch meer geld in handen hebben, dan bent u met een persoonlijke lening het beste af. Allemaal online te vergelijken en af te sluiten.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Kosten creditcard en prepaid creditcard (debitcard)"

Infoteur: Info4mij
Laatste update: Januari 2020
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Geld
Schrijf mee!