InfoNu.nl > Financieel > Beleggen > Geld verdienen met dalende beurskoersen: turbo short

Geld verdienen met dalende beurskoersen: turbo short

Geld verdienen met dalende beurskoersen: turbo short De beurs in Amsterdam en New York gaan nooit altijd alleen maar omhoog. Er zullen altijd ook koersdalingen en crashes zijn. Het mooie hiervan is dat u hierop van tevoren kunt inspelen. U kunt zelfs veel geld verdienen als de beurskoersen dalen. Dit is mogelijk door te handelen in de turbo short, sprinters, booster, cfd's en andere hefboomproducten. Maak van een beursdaling uw voordeel, verdien aan de beurscrash en verdien aan de koersschommelingen.

Verdien geld met een beurscrash

Dalende beurskoersen

Beurskoersen kunnen niet blijven stijgen, ook al lijkt het er wel eens op. Als de markt alleen maar stijgt, ligt een beursdaling op de loer. Beleggers willen graag het onderste uit de kan en blijven dan in een stijging van de beurs geloven. Grote partijen op de beurs hebben er ook belang bij dat de beurs stijgt, want een stijgende effectenbeurs trekt nieuwe kopers, gelukzoekers en handelaren aan. Waar meer handel is, kan er meer geld worden verdiend. Wat dat betreft lijkt de effectenbeurs soms op het oppompen van een fietsband. Steeds een beetje druk erbij zal de band doen knappen.

Iedereen weet dat de beurs kan dalen

Iedereen moet erop verdacht zijn dat de beurs kan dalen en dat gebeurt meestal op het moment dat niemand het verwachtte. Het kan ook zijn dat er plotseling iets in de wereld gebeurt dat als uiteindelijk als de trigger voor een koersdaling fungeert. Zo gaat dit al jaren en het zal in de toekomst niets anders zijn. Met deze kennis is het natuurlijk de vraag hoe u uw aandelenportefeuille kunt beschermen en sterker nog zelfs geld kunt verdienen aan een ineenstortende effectenbeurs. Alles plotseling verkopen is in de meeste gevallen een slechte keuze, want de beurs zal ook weer opveren. Eenmaal uit de markt gestapt, pakt u het verlies en doet u niet mee zodra de beurskoersen weer stijgen.

Koop een turbo short

Koop een turbo short. Een turbo short is een hefboomproduct dat u geld oplevert zodra de beurskoersen dalen. Sterker nog, u kunt met een turbo short in relatief korte tijd en met relatief weinig geld flink geld verdienen. Een turbo short wordt overigens wel gezien als een belegging voor de meer ervaren beleggers, zorg dus dat u op tijd op de hoogte bent van de vele mogelijkheden van dit beleggingsproduct en bekijk of het iets voor u is. De tijd dat de beurs stijgt is juist een mooi moment om u te informeren over de mogelijkheden van dit hefboomproduct, doet u dat pas op het moment dat de beurs daalt dan kunt u te laat zijn. Wees de beursdaling dus op een slimme manier voor. En de turbo short is niet het enige product, u kunt ook kiezen voor een contract for difference, cfd. Of voor de sprinters van de ING bank.

Beursdaling en beurscrash: turbo short

Bij een beursdaling of beurscrash kiest u voor een turbo short, bij een verwachte koersstijging kiest u voor een turbo long. De turbo long maakt winst als de beurskoersen stijgen, zolang de koers hoger is dan de stop loss-waarde van uw turbo. De waarde van de turbo is sterk afhankelijk van beursschommelingen. Op eenzelfde dag kan de beurs en omhoog en omlaag gaan. Vaak is het zo dat er eerst een forse daling wordt ingezet, waarna allerlei partijen opnieuw in de markt zullen stappen. Deze nieuwe kopers zorgen dan voor een nieuwe stijging van de beurs of zo u wilt een geringere daling. Daarna, vaak aan het einde van de dag of vlak voor een weekend, kan de daling van de beurs weer toeslaan. Dat betekent dat u de turbo goed in de gaten moet houden, in sommige gevallen kan een mix van turbo's short en long een goede keuze zijn. Wat u niet wilt is dat uw turbo uitgestopt wordt (de stop loss-waarde wordt bereikt en uw turbo wordt uit de markt gehaald). Neen het liefst hebt u zoveel mogelijk winst en het liefste profiteert u zowel van de koersdalingen als koersstijgingen.

Profiteer van de koersschommelingen

De tijd dat u alleen bang moest zijn voor koersdalingen is wel een beetje voorbij. Er zijn allerlei beleggingsproducten beschikbaar die uw aandelenportefeuille kunnen beschermen. Het hoeven geen turbo's, sprinters, boosters of cfd's te zijn, u kunt ook kiezen voor opties. Wilt ook u optimaal profiteren van de wisselende beursstemmingen, kijk dan ook eens of deze beschermingsconstructies u kunnen helpen. Vaak wordt geadviseerd om rustig af te wachten als de beurs daalt, maar u kunt het negatieve effect van een beursdaling voor zijn en zelfs omzetten in een groot voordeel. Een zijwaarts bewegende beurs is meestal niet zo boeiend, maar flinke koersschommelingen kunnen dat juist wel zijn.

Let op: hefboomproducten zijn producten met een verhoogd risico en dus bedoeld voor ervaren beleggers.
© 2017 Beleggen4you, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Geld verdienen met dalende beurskoersen: turbo short"

Infoteur: Beleggen4you
Gepubliceerd: 11-08-2017
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Beleggen
Schrijf mee!