InfoNu.nl > Financieel > Beleggen > Vastgoed beleggen in vastgoedfonds of vastgoed cv

Vastgoed beleggen in vastgoedfonds of vastgoed cv

Vastgoed beleggen in vastgoedfonds of vastgoed cv Succesvol beleggen in vastgoed en in de vastgoedmarkt van 2019, dat kan zeker. Ook met een vastgoed cv. Het is wel opletten en soms is een langere adem nodig. U kunt direct vastgoed aankopen of beleggen in vastgoed via een vastgoedfonds of een vastgoed cv. Een vastgoedfonds investeert voor u in woningen, kantoren of winkels met hoog rendement. De relatief hoge dividenduitkering maakt een vastgoedfonds aantrekkelijk.

Beleggen in vastgoed kan op meerdere manieren

Beleggen in vastgoed kan door:
  • Zelf een pand of panden te kopen;
  • Te beleggen in een vastgoedfonds;
  • Te beleggen in een vastgoed cv.

Beleggen in een vastgoedfonds vereist goed vastgoedmanagement

Een vastgoedfonds wordt beheerd door specialisten in vastgoed. Het zijn professionals die weten hoe ze het beste een hoog rendement kunnen halen en in welke vastgoed objecten ze daarvoor het beste kunnen investeren. Er is een zeer uitgebreid aanbod aan vastgoedfondsen. Zo kunt u zowel regionaal als mondiaal uw investering goed spreiden. Bovendien geven vastgoedfondsen hoge dividenden.

Beleggen in een vastgoed cv

Dan de vastgoed cv. Het beloofde rendement van een vastgoed cv is meestal relatief hoog: 10, 12, 15% of meer. Dit zijn hoge rendementen die vele mensen lokken. Terecht want er worden regelmatig goede rendementen gemaakt, maar waar u zeker op moet letten zijn de veronderstellingen die vooraf bij deze berekeningen gemaakt worden. Zijn die veronderstellingen wel realistisch genoeg en wat gebeurt er als er een paar variabelen in het spel veranderen. Stel de rente verandert of de woningmarkt zakt in, wat dan, wie loopt dan het grootste risico? Hoe ziet u of het beloofde rendement op de vastgoed cv realistisch is?

Een vastgoedfonds kan zeer aantrekkelijk zijn

Vastgoed trekt vele mensen. Zeker als het aantrekkelijk wordt gebracht. Een vastgoed cv kan aantrekkelijk zijn, maar heeft ook als groot risico dat in maar in één of enkele panden wordt belegd. Loopt het daarmee fout af, dan koopt u een kat in de zak. Vastgoedfondsen kennen een veel bredere spreiding. Afhankelijk van het fonds wordt belegd in aandelen van vastgoedmaatschappijen en wordt deelgenomen in een goed presterend vastgoed bedrijf. Er zijn meerdere vastgoedfondsen waaruit u kunt kiezen. Sommige fondsen zijn vooral lokaal gericht, andere beleggen wereldwijd.

De vastgoedmarkt in 2019

Het jaar 2018 was een geweldig jaar voor de huizenprijzen op de woningmarkt en dat wordt ook voor 2019 verwacht. We zagen in 2018 de woningmarkt sterk verbeteren en de woningprijzen stijgen. Hoeveel een woning waard is en hoe snel een woning verkocht kan worden is sterk regionaal bepaald. In Amsterdam ging het allemaal supersnel in 2017 en 2018, maar er zijn genoeg locaties in ons land waar de woningmarkt enige verbetering vertoont, maar ook nog een hele stap heeft te gaan ten opzichte van de niveaus uit 2008 (start kredietcrisis).

Slot

Als u wilt beleggen in onroerend goed kiest u voor de aankoop van een nieuwe pand of u kiest voor een goede vastgoed cv dan wel voor het voordeel van een beleggingsfonds. Wie zijn geld spreidt kan natuurlijk ook kiezen voor een combinatie van deze mogelijkheden, want wat in stenen zit gaat niet zo snel verloren. En als de economie weer aantrekt zal dat ook snel in de prijzen van vastgoed te merken zijn, zo wijst de geschiedenis uit. Laat u zich altijd goed informeren.

Lees verder

Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Vastgoed beleggen in vastgoedfonds of vastgoed cv"

Infoteur: Zeemeeuw
Laatste update: 01-01-2019
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Beleggen
Special: Fondsbeleggen
Schrijf mee!