InfoNu.nl > Financieel > Verzekering > OHRA verzekeringen en bankzaken

OHRA verzekeringen en bankzaken

OHRA verzekeringen en bankzaken OHRA is een Nederlandse verzekeringsmaatschappij. U kunt hier terecht voor verzekeringen, maar ook overige bankzaken. OHRA maakt deel uit van de Delta Lloyd Groep.

OHRA

OHRA bestaat al langer dan tachtig jaar en heeft als verzekeraar meer dan 800.000 klanten en ongeveer 600 medewerkers. Het werd in 1925 opgericht onder een andere naam, namelijk de Onderlinge ziekteverzekering der Hoogere Rijks-Ambtenaren. Ze zijn onderdeel van de Delta Lloyd Groep. In 1999 is Delta Lloyd gefuseerd met Ohra. Na de fusie heette het nieuwe concern Delta Lloyd Nuts Ohra, later de Delta Lloyd Groep. Dankzij deze fusie kon de Delta Lloyd Groep de markt vanuit twee stromen bedienen. Delta Lloyd biedt de klanten haar diensten aan via een onafhankelijke tussenpersoon en Ohra rechtstreeks zonder tussenpersoon. Onder de Delta Lloyd Groep vallen overigens drie grote merken: OHRA, ABN AMRO Verzekeringen en Delta Lloyd. Bij OHRA kunt u rechtstreeks verzekeringen of financiële diensten afsluiten. ABN AMRO Verzekeringen werkt via de ABN AMRO Bankkantoren.

De service

OHRA doet dus rechtstreeks zaken met haar klanten, zonder te werken met tussenpersonen (zoals bij Delta Lloyd het geval is). OHRA heeft meerdere verzekeringen en ook bankproducten. U kunt verzekeringen afsluiten via de telefoon of het internet. Zoals bij meer verzekeraars het geval is, krijgt u door meerdere verzekeringen tegelijk te hebben lopen, een pakketkorting. Ook zijn er mogelijkheden tot collectieve kortingen, bijvoorbeeld als u lid bent van de ANWB.

Bereikbaarheid

Telefonisch is OHRA te bereiken tot negen uur in de avond. Dit is weer niet het geval bij veel verzekeraars. Dit kan handig zijn, omdat u dan niet vanaf uw werk hoeft te bellen, maar in alle rust met papieren bij de hand vanuit uw huis de zaken kunt regelen. Op zaterdag kunt u OHRA ook bereiken tot drie uur in de middag.

Bankproducten

  • Sparen
  • Lenen
  • Pensioenrekening
  • Direct Ingaande Lijfrenterekening
  • Beleggen
  • Creditcards
  • Doorlopend krediet
  • Gouden Handdruk Opbouwrekening
  • Gouden Handdruk Uitkeerrekening
  • Hypotheken
  • Pensioen Spaarrekening
  • Persoonlijke lening

Verzekeringen

  • Aansprakelijkheidsverzekering
  • Autoverzekering
  • Caravanverzekering
  • Direct Ingaande Lijfrente
  • Direct Ingaand Pensioen
  • Gouden Handdruk Verzekering
  • Huisdierenverzekering
  • Inboedelverzekering
  • Kostbaarhedenverzekering
  • Motorverzekering
  • Ongevallenverzekering
  • Opstalverzekering
  • Overlijdensrisicoverzekering
  • Rechtsbijstandverzekering
  • Reisverzekeringen
  • Woonverzekeringen
  • Zorgverzekering

Delta Lloyd

Delta Lloyd doet aan verzekeringen, bank producten en vermogensbeheer. Dit voor zowel de zakelijke als de particuliere sector.
Elk opzichzelfstaand Delta Lloyd bedrijf heeft zijn eigen specialiteit en klantenkring.
  • Delta Lloyd Groep
  • Delta Lloyd Bank
  • Delta Lloyd Verzekeringen
  • Delta Lloyd Asset Management
  • Delta Lloyd Corporate Clients
  • Insurope

ABN AMRO

ABN AMRO Verzekeringen biedt levensverzekeringen, schadeverzekeringen, inkomensverzekeringen en pensioenen. ABN AMRO Verzekeringen werkt vanuit de bankkantoren van ABN AMRO Bank, via internet en het callcenter van ABN AMRO Bank. Florius is weer een dochteronderneming van ABN AMRO Bank, en hier kunt u ook verzekeringen afsluiten.

Lees verder

© 2012 - 2019 Tomb, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Website OHRA
  • Website Delta Lloyd Groep

Reageer op het artikel "OHRA verzekeringen en bankzaken"

Infoteur: Tomb
Laatste update: 10-01-2013
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Verzekering
Special: Banken
Schrijf mee!