Sparen bij Ohra in 2020

Sparen bij Ohra in 2020 De meeste spaarrekeningen van OHRA zijn omgezet in een rekening bij Nationale Nederlanden. Ohra is in 2020 vooral een verzekeringsmaatschappij. U kunt kiezen voor de internetspaarrekening of een spaardeposito. Ook de pensioenrekening (sparen voor later) is omgezet, evenals een pensioen spaarrekening of de uitbetaling van uw lijfrente (banksparen). Er zijn ook alternatieven, zo kunt u eenvoudig een goede spaarrekening openen bij Knab, vaak een koploper waar het om de spaarrente gaat.

De Ohra bank in 2020

Ohra handelt vooral in verzekeringen de spaarproducten van OHRA vindt u bij Nationale Nederlanden (NN). Dat kan gewoon sparen zijn voor alle dag, maar ook sparen voor later (pensioensparen en banksparen). Hebt u een lijfrentepolis die binnenkort tot uitbetaling zal komen, dan kunt u ook hiervoor in 2020 terecht. Wie NN spaargeld toevertrouwt, weet zeker dat zijn geld valt onder de garantiestelling van De Nederlandse bank.

Spaarbank

Er zijn drie spaarrekeningen mogelijk:
  • De Internet Spaarrekening.
  • De beleggersrekening.
  • De spaardeposito.

De Internet Spaarrekening

Wie niet vast wil zitten aan een maandelijkse inleg en alles zelf wil kunnen regelen, kiest voor de Internet Spaarrekening. De rekening laat zich eenvoudig openen en de rente bedraagt 0,1%, zonder beperkingen omtrent inleg en opnames. Het gemak dient de mens. Het beheer verloopt namelijk volledig online via internet. Zodra de Internet Spaarrekening is geopend, krijgt u een rekeningnummer en gebruikersnaam. Vanaf dat moment kan de rekening worden gebruikt. Het wachtwoord wordt, om veiligheidsredenen, separaat toegezonden. De opgebouwde spaarrente wordt in de maand januari uitbetaald.

De beleggersrekening

U kunt kiezen voor beheerd beleggen, de minimale inleg is 50 per maand of 1.000 eenmalig. U bepaalt hierbij uw eigen beleggingsdoelen, hoe veel en hoe vaak u wilt beleggen.

Kiezen voor een spaardeposito

Er zijn vier soorten spaardeposito's, elk met een eigen looptijd en spaarrente (juni 2020):
  • Een spaardeposito met looptijd van 1 jaar geeft 0,03% rente;
  • Een spaardeposito met looptijd van 10 jaar geeft 0,35% rente.

Het grote voordeel van het kiezen voor een spaardeposito is de hogere spaarrente en de garantie dat u die rente ook de hele looptijd behoudt. Mocht de marktrente in 2020 verder omlaag gaan en hebt u al een spaardeposito afgesloten, dan gaat die rente niet omlaag. Wie verwacht dat de spaarrente zal dalen, kiest snel voor een spaardeposito om verdere tegenvallers te voorkomen. Succesvol sparen is in 2020 vaak al moeilijk genoeg.

De pensioenrekening

De pensioenrekening is een beleggingsrekening waarmee u spaart voor later, een aanvulling op het pensioen. Ook is een combinatie van sparen en beleggen mogelijk. Zo kunt u bijvoorbeeld een vrijgekomen lijfrente laten doorgroeien met op de OHRA pensioenrekening. Dit doorsparen kan uiterlijk tot vijf jaar nadat u de AOW leeftijd hebt bereikt.

De direct ingaande lijfrenterekening

Ook kunt u uw lijfrente direct laten ingaan. Het bedrag aan lijfrente wordt in gelijke bruto termijnen aan u uitbetaald. U geeft van te voren aan hoe veel jaren u een lijfrentebedrag wilt ontvangen en de Ohra bank regelt dit verder voor u. De maximale looptijd bedraagt dertig jaar. Komt u onverhoopt voortijdig te overlijden, dan krijgen uw erfgenamen de resterende lijfrente uitbetaald. Uw lijfrente gaat met andere woorden niet verloren.

Conclusie Ohra is veelzijdig

Sparen, verzekeren, beleggen, het kan allemaal bij Ohra. Kiest u voor sparen dan geeft een spaardeposito de hoogste rente, een rente die veel hoger is dan bij grootbanken als ING en ABN Amro.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Lijfrente sparen of lijfrentepolis in 2020 en 2021?Lijfrente sparen of lijfrentepolis in 2020 en 2021?Lijfrente uit lijfrente sparen bij een bank (banksparen) of uit een lijfrentepolis en lijfrenteverzekering bij een verze…
Lijfrente of banksparen?Lijfrente of banksparen?Lijfrenteverzekering of lijfrente banksparen in 2020, wat zijn de verschillen? Sparen voor een extra inkomen en kapitaal…
Banksparen of niet?Banksparen of niet?Banksparen kan in 2020 erg aantrekkelijk zijn als u zo ook fiscaal slim en goedkoop spaart. U kunt banksparen voor de af…
Rente banksparen 2020Rente banksparen 2020Banksparen voor een pensioen is populair en banksparen is in 2020 tegen een lage rente bij vele banken mogelijk. Voor uw…

Spaarrekening voor uw kind & kinderspaarrekeningenSpaarrekening voor uw kind & kinderspaarrekeningenIn 2020 sparen voor uw kind en kleinkind op een kinderspaarrekening kan op vele manieren. Voor een studie bijvoorbeeld.…
Rente op de termijnrekening verslaat klassieke spaarrekeningRente op de termijnrekening verslaat klassieke spaarrekeningIn België verslaat de hogere rente op de termijnrekening de spaarrente op de klassieke spaarrekening. Met alleen sparen…

Reageer op het artikel "Sparen bij Ohra in 2020"

Reactie

A. van den Bosch, 08-01-2010 18:21 #1
Moi, Probeerde een internetspaarrekening e openen maar het was niet mogelijk mijn naam met voorvoegsels in te vullen. Mijn naam is A.P.J. van den Bosch, het voorvoegsel van den stond niet n de voorgeprogrameerde lijst. wel van der.
Ben dus maar niet verder gegaan met de aanvraag. Wil graag weten hoe ik dat wel moet realiseren om mijn naam juist in te vullen. Groet, A van den Bosch Reactie infoteur, 31-05-2020
Beste A. van den Bosch,
Anno 2020 moet dit geen probleem meer zijn, online doorloopt u met Nationale Nederlanden een aantal noodzakelijke stappen.
Met vriendelijke groeten,
Zeemeeuw

Infoteur: Zeemeeuw
Laatste update: 31-05-2020
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Sparen
Special: Hoogste spaarrente 2020
Reacties: 1
Schrijf mee!