InfoNu.nl > Financieel > Sparen > Sparen - super veilig sparen bij de Rabobank in 2018

Sparen - super veilig sparen bij de Rabobank in 2018

Sparen - super veilig sparen bij de Rabobank in 2018 Sparen bij de Rabobank in 2018? De Rabobank was altijd de meest veilige bank in ons land om bij te sparen. Super veilig sparen, tot voor kort want de AA rating is door Standard en Poor's verder verlaagd naar A+. De AA notering was bijna het hoogst haalbare en iets waar de Rabobank trots op was. Internationaal zat de Rabobank in de top van veiligste banken in de wereld. Sparen bij deze bank is uiterst aantrekkelijk en veilig. U kunt doelsparen bij de Rabobank, de Frieslandbank onderdeel is geworden van de Rabo bank en vanaf 1 januari 2016 heeft de Rabobank nog maar één bankgarantie voor alle filialen tegelijk, terwijl dat tot 1 januari 2016 nog per filiaal zo was.

Rabobank sparen in 2018

De Rabobank heeft een enorm netwerk en vele activiteiten. Deze bank opereert niet alleen in Nederland, maar wereldwijd. Er zijn in ons land 180 kantoren van de Rabobank. Bovendien moet u de bankactiviteiten van de Rabobank ruim zien. De Rabobank maakt sparen, betalen, beleggen en verzekeren mogelijk. Ja, ook verzekeren. Via bijvoorbeeld Centraal Beheer Achmea die een hoge spaarrente geeft en Interpolis. De Rabobank is een wereldspeler van formaat.

Veilig sparen bij de Rabobank

De Bank Nederlandse Gemeenten had de hoogste rating in ons land, namelijk AAA. De Rabobank heeft sinds 29 november 2011 AA, dit was AAA. In 2014 werd het A+. Het blijft veiliger sparen. Ook vergeleken met andere banken in de wereld blijkt de RaboBank in de top van veiligste banken te zitten. De bank is niet beursgenoteerd en dus minder gevoelig voor de grillen van de beurs. Dat is een fijn gevoel voor wie bij de Rabobank bankiert. Zo kunt u veilig sparen tegen de hoogste rente in Nederland.

Hoogste spaarrente bij de Rabobank

De spaarrente, die u momenteel bij de Rabobank kunt krijgen op een spaarrekening, is als volgt per 1 januari 2018:

soort rekening Rabobankspaarrente
Internet sparen 0,05%
Rabo Sparentot 0,05%
Rabo doelsparen tot 1,8%
RegenboogRekening 0,2%
Vermogensspaarrekening 0,3%
TopKidRekening 0,2%
ToekomstSparen tot 2,1%
GeneratieSparen 0,2%
GeneratieSparenPlus 0,4%
GroenSparen 0,01%

Hoogste spaarrente en veilig sparen gaan samen bij de Rabobank

De combinatie van hoogste spaarrente en super veilig sparen vindt u bij de Rabobank niet altijd terug. Wel veilig maar ook met een lagere spaarrente dan bij de top 5 banken met de hoogste spaarrente in Nederland. Bovendien zijn aan de spaarrekeningen van de Rabobank soms voorwaarden verbonden. Zo krijgt u een bonus alleen, als u aan deze voorwaarden voldoet. Kijkt u ook maar naar de volgende top 5 van middelgrote banken die de hoogste spaarrente geven. Dit een vergelijking die is gemaakt op 31 december 2017 en betreft alleen de direct opneembare spaarrekeningen zonder voorwaarden en kleine lettertjes:
  1. MoneYou: 0,4%;
  2. Leaseplan Bank: 0,45%;
  3. NIBC Direct: 0,35%;
  4. Centraal Beheer Achmea: 0,2%;
  5. Nationale Nederlanden: 0,35%.

U kunt met uw spaargeld gemakkelijk overstappen naar een andere veilige bank. Een volledig beeld van banken met de hoogste spaarrente vindt u in overzichten als welke banken geven de hoogste spaarrente in Nederland?

Veiligheid Rabobank vanaf 1 januari 2018

Het coöperatieve karakter bij deze bank verdwijnt, het hoofdkantoor wordt de baas en dat betekent ook dat er nog maar één bankgarantie is voor alle filialen van de Rabobank tegelijk. Uw geld verdelen over meerdere filialen van de Rabobank om zo elke keer een bankgarantie van 100.000 euro te hebben, vervalt. Vanaf 1 januari 2016 is er 100.000 euro garantie via het depositogarantiestelsel voor al uw geld bij de Rabobank, bij welke filiaal of bankkantoor dan ook.

Conclusie super veilig sparen bij de Rabobank in 2018

De Rabobank is super veilig sparen, maar deze bank geeft niet altijd de hoogste spaarrente. Andere banken staan meestal bovenaan. Er zijn dus goede alternatieven om te sparen voor wie een hoge spaarrente zoekt.
© 2009 - 2018 Sparen4you, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Sparen - super veilig sparen bij de Rabobank in 2018"

Infoteur: Sparen4you
Laatste update: 31-12-2017
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Sparen
Schrijf mee!