Gratis betaalrekening en spaarrekening openen

Gratis betaalrekening en spaarrekening openen Wilt u ook gratis uw bankzaken doen en gratis in 2020 een betaalrekening of spaarrekening openen waar allerlei voordelen aan vast zitten? Het lijkt te mooi om waar te zijn, maar is wel degelijk mogelijk. Of neem een betaalrekening waarop u rente krijgt. Bij de SNS bank bijvoorbeeld hebt u een bankrekening, waarop u soms ook rente ontvangt. Een betaalrekening met bonus dus. Er is veel meer mogelijk dan u denkt. Een online spaarrekening openen is altijd gratis. Doen dus.

Betaalpakket bij banken

Zeker bij de grote banken hoort bij een betaalrekening een pakket, waarvoor u moet betalen. Met betaalpas, creditkaart, online bankieren, verzekeringen. Natuurlijk voor u en uw partner. Van basispakket tot Royaal pakket. Wie een wat uitgebreider pakket neemt, is vele tientjes per jaar kwijt. De bedragen worden meestal per kwartaal van uw rekening afgeboekt, zodat het misschien wat minder opvalt, maar het telt wel op.

Spaarrekening

Een spaarrekening kan bij de grote banken meestal niet worden geopend, wanneer u daar niet ook een betaalrekening heeft. En wie dus zijn spaargeld over meerdere banken wil spreiden, omdat dat veiliger is, betaalt zo telkens weer de hoofdprijs. Kosten die u eigenlijk weer terug moet verdienen met de ontvangen rente en die is in 2020 ook al laag.

Kleinere banken geven een hoge spaarrente

Er zijn in ons land nogal wat kleinere banken waar u gratis en veilig een spaarrekening kunt openen, zoals:
  • Anadolubank;
  • NIBC Direct;
  • GarantiBank;
  • Knab.
  • DHB bank.
  • At bank.

Deze vaak kleinere banken vragen u om een tegenrekening op te geven. Dat is een betaalrekening bij een andere bank. Vanuit deze rekening doet u uw eerste storting en hierop kunt u altijd uw tegoeden van de spaarrekening weer terug laten storten. Op basis van de eerste storting wordt nagegaan of u wel bent wie u zegt te zijn. Na deze eerste storting vanuit de tegenrekening en de identificatie, is de spaarrekening geopend. De ene bank heeft dit allemaal sneller voor elkaar dan de andere. Snel kan het gaan via bijvoorbeeld NIBC Direct. Maar hoe het ook zij: een betaalrekening elders is vereist.

Gratis betaalrekening

U kunt nu op twee manieren relatief goedkoop uit zijn:
  • U gebruikt bij elke spaarrekening dezelfde tegenrekening. Dat kan, maar let er wel op dat u na het terugboeken van uw spaargeld naar de tegenrekening binnen de gegarandeerde bedragen blijft: 100.000 euro per persoon, per instelling.
  • U opent ergens een gratis betaalrekening en gebruikt die weer om gratis een spaarrekening te openen. Wie hier het dichtste bij komt is de SNS bank, de betaalrekening is niet gratis maar door de rente op de betaalrekening kunt u de kosten beperken. De spoeling is dus dun in 2020.

De SNS Bank (Volksbank)

De SNS bank biedt u de mogelijkheid om een bankrekening met voordelen te openen, zoals:
  • rente op de betaalrekening.
  • Veel aankopen 30 dagen verzekerd.
  • Rood staan zonder rente (maximaal drie dagen per maand).
  • Tweede betaalpas erbij zonder extra kosten bij SBS compleet.

Welke app heeft uw bank beschikbaar?

Wie start bij een bank doet er ook goed aan om eens te bekijken welke apps er mogelijk zijn. De ene app is de andere niet. Misschien wilt u vooral een app die ook vrienden gebruiken of wilt u juist helemaal geen app gebruiken.

Slot

Een hoge spaarrente is in 2020 niet zo zeer eenvoudig haalbaar, maar die tijden zullen wel weer veranderen zodra ook de coronacrisis uit de wereld is. Bekijk daarom ook op andere gronden welke bank beschikt is. Wat kost hun betaalpakket bijvoorbeeld, welke apps hebben ze en welke spaarrente wordt er gegeven?

Lees verder

Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Gratis betaalrekening en spaarrekening openen"

Reactie

M. J. Huisman, 12-11-2010 17:22 #1
Wij zijn naar België gegaan (Essen) en hebben daar een betaalrekening geopend bij Argenta. De bankpasjes zijn gratis, de rekening is gratis, er wordt creditrente vergoed en we kunnen overal waar het logo Maestro wordt gevoerd betalen met de belgische pasjes. Het internet bankieren gaat zeer soepel en is veiliger dan in Nederland. Wees verstandig stop met de graiende Nederlandse banken en ga ook naar België! Reactie infoteur, 01-07-2020
:)

Infoteur: Zeemeeuw
Laatste update: 12-10-2020
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Sparen
Special: Internetbankieren
Reacties: 1
Schrijf mee!