InfoNu.nl > Financieel > Sparen > Spaarrekening ook bij Leaseplan bank interessant

Spaarrekening ook bij Leaseplan bank interessant

Spaarrekening ook bij Leaseplan bank interessant Sparen bij Leaseplan bank? Deze bank geeft in januari 2019 een rente van 0,35% op de spaarrekening en tot 1,05% op een spaardeposito. Leaseplan is al het grootste autoleasebedrijf in Nederland en doet een succesvolle aanval op de spaarmarkt. Deze internetbank van Leaseplan biedt een aantrekkelijke rente op zowel de spaarrekening als een spaardeposito. De Leaseplan bank geeft een toprente aan zowel de particuliere en als de zakelijke spaarder.

Waarom sparen bij Leaseplanbank in 2019?

Wie is Leaseplan

Leaseplan Nederland is onderdeel van LeasePlan Corporation, wereldmarktleider in het leasen van een auto. LeasePlan, opgericht in 1963, is actief in 30 landen op vier continenten.

Groot succes Leaseplanbank

Het succes van deze bank is enorm. Daarom werd in augustus 2010 tijdelijk een pauze ingelast bij het aannemen van nieuwe klanten. Vanaf 4 juli 2011 kan iedereen weer een rekening openen.

Nederland is vooral een land van spaarders. Naar schatting staat ruim 250 miljard euro op een spaarrekening in ons land. Een interessant gegeven voor vele banken. Reden waarom in korte tijd vele banken tot het Nederlandse stelsel toetraden. De meeste met 100% een Nederlandse bankvergunning, wat betekent dat de banken onder het depositogarantiestelsel van De Nederlandse Bank vallen.

Garantie via het depositogarantiestelsel

Als een bank valt onder de garantie van De Nederlandse Bank, is van uw spaargeld tot een maximum van 100.000 euro volledig gegarandeerd, per persoon en per instelling. Leaseplan heeft al sinds 1993 een bankvergunning als kredietinstelling, en nu ook als spaarbank.

Sparen bij Leaseplan bank in 2019

Met de auto bedrijven gaat het niet zo goed in de wereld. Dat is algemeen bekend. Met het verlenen van kredieten zijn banken in het algemeen ook wat terughoudend geworden. Logisch dan ook dat Leaseplan graag de spaarmarkt in Nederland aanboort. De Leaseplanbank geeft 0,45% op een spaarrekening waarvan het geld direct opneembaar is. Effectief is dit per jaar door het rente op rente effect nog wat hoger. Zonder kosten van opname, zonder andere verplichtingen. De rente wordt maandelijks bijgeschreven. De Leaseplan bank biedt ook deposito's aan met een rente van 1,05% voor een looptijd van 5 jaar (1 januari 2019):
  • 3 maanden: 0,3% rente.
  • 6 maanden: 0,45% rente.
  • 9 maanden: 0,55% rente.
  • 1 jaar: 0,65% rente.
  • 2 jaar: 0,75% rente.
  • 3 jaar: 0,85% rente.
  • 4 jaar: 0,95% rente
  • 5 jaar: 1,05 rente.

Spaarbank Leaseplan

Er is momenteel een tendens gaande van een dalende rente op sparen. Nogal wat banken hebben de rente op sparen verlaagd. Dat kon ook wel omdat:
  • De ECB de rente verlaagde.
  • De rust op spaarmarkt wat lijkt teruggekeerd.

Concurrentie is groot

Als een bank toetreedt tot de spaarmarkt voor particulieren, zal hij een goede rente moeten bieden om spaarders te lokken. Er is immers een groot marktpotentieel, maar de spaarders hebben hun geld nu nog ergens anders staan. Wil Leaseplan bank echt veel geld ophalen bij de spaarder, dan zal de rente die geboden wordt, aan de bovenkant van de spaarmarkt moeten zijn en dat is deze spaarrente ook. Nederlandse spaarders stappen namelijk niet zo snel over naar een andere bank, ook als is het super eenvoudig tegenwoordig om via internet een spaarrekening te openen. Een andere rente met een hoge spaarrente is bijvoorbeeld MoneYou.

Belastingdienst en sparen

De Belastingdienst gaat er nog steeds eenvoudig van uit dat u gemiddeld 4% rendement maakt op uw spaargeld om die inkomsten vervolgens met maximaal 1,6% te belasten. Van een rente van 1,5% houdt u dus (bijna) niets over, waar ook de inflatie nog af moet. Wie weinig vermogen heeft betaalt minder dan 1,2% belasting, wie meer vermogen heeft betaalt 1,6% vermogensbelasting betalen.

Slot sparen bij Leaseplan bank

Wie dus niet kiest voor een hoge rente bij een bank die volledig onder de garantie van de Nederlandse Bank valt, is een dief van zijn eigen portemonnee. In dat opzicht kan Leaseplan een prima aanvulling op het totale pallet voor sparen zijn.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Welke banken geven de hoogste spaarrente in NederlandWelke banken geven de hoogste spaarrente in NederlandOok in 2019 sparen met de hoogste spaarrente? Verander daarom direct van bank en kies voor een toprente, ook al is die t…
Hoogste rente sparen bij Nederlandse bankenHoogste rente sparen bij Nederlandse bankenWie de hoogste spaarrente in 2019 wil ontvangen, krijgt die rente bij de middelgrote Nederlandse banken of verzekeraars,…
InternetSpaarrekening van de Rabobank, iets voor u?InternetSpaarrekening van de Rabobank, iets voor u?Bij de Rabobank kunt u op vele manieren sparen. Zo is er de internetspaarrekening, maar kunt u ook kiezen voor een depos…

Reageer op het artikel "Spaarrekening ook bij Leaseplan bank interessant"

Reacties

J. de Faber, 10-02-2010 09:59 #2
In de krant stond een opslag van 2,1 %, wat betekent dit? 2,53 % is nou niet om over naar huis te schrijven of over te stappen. Reactie infoteur, 10-02-2010
Beste J. de Faber,
U bedoelt vast 2,1% boven de euribor rente. Dat is de rente waartegen 57 Europese banken bereid zijn leningen in euro's aan elkaar te geven. Deze rente is nu zeer laag. Als die omhoog gaat, gaat ook de rente bij Leaseplan automatisch omhoog.

B. A. Eradus, 10-02-2010 09:24 #1
Ik kan nergens zien hoe er een internet rek. is te openen Reactie infoteur, 17-02-2018
Beste B.A. Eradus,
Een spaarrekening openen bij de Leaseplanbank doet u digitaal via de website van de bank.
Met vriendelijke groeten,
Zeemeeuw

Infoteur: Zeemeeuw
Laatste update: 01-01-2019
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Sparen
Special: Hoogste spaarrente 2019
Reacties: 2
Schrijf mee!