ABN AMRO heeft als spaarrekening Direct Sparen

ABN AMRO heeft als spaarrekening Direct Sparen Direct sparen bij ABN AMRO kan op vele manieren. Direct sparen, direct kwartaal sparen of pinsparen? ABN AMRO heeft in 2020 hoofdzakelijk vier mogelijkheden om te sparen bij de bank. Namelijk de spaarrekening direct sparen, direct kwartaal sparen, een spaardeposito en de vermogensrekening. U ontvangt een mooie rente als u het geld langer laat staan. Met de spaarrekening ABN AMRO Direct Sparen behoudt u alle vrijheid, terwijl u veilig spaart tegen een hoge rente. U kunt ook kiezen voor Direct Kwartaal sparen waarbij u het geld een kwartaal op de rekening laat staan voor de hoogste rente.

Sparen bij ABN AMRO in 2020

ABN AMRO is natuurlijk veel meer dan een spaarbank alleen. U kunt er terecht voor sparen, verzekeringen, vermogensbeheer en internetbankieren. Een absoluut grote speler die grotendeels in het bezit is van de Nederlandse Staat. Volledig veilig, ABN AMRO is in belangrijke mate in handen van de Nederlandse Staat. Bij ABN AMRO werken naar schatting meer dan 18.000 werknemers (2020).

Wat is de bankgarantie bij ABN AMRO volgens het depositogarantiestelsel?

Uw geld bij ABN AMRO valt onder het depositogarantiestelsel van De Nederlandse Bank. Dat betekent dat uw geld ook in 2020 per persoon is gegarandeerd tot een maximum van 100.000 euro. Met deze bankgarantie heeft u op een en/of rekening met uw partner een garantie tot maximaal 200.000 euro. Daarmee spaart u bij ABN AMRO veilig. Hebt u meer vermogen, dan kunt u er altijd voor kiezen om uw spaargeld over meerdere banken te spreiden. Bovendien moet u in 2020 bij een groot vermogen alert zijn voor de negatieve rente.

Spaarrekening direct sparen bij ABN AMRO

ABN AMRO biedt vier spaarmogelijkheden. Relatief nieuw is het Direct Sparen bij ABN AMRO. Direct Sparen op een rekening zonder voorwaarden of Direct Kwartaal Sparen die een bonusrente geeft als het geld een kwartaal op de rekening staat. De bonus staat in augustus 2020 overigens op nul, maar dat kan elke kwartaal anders zijn.

Wat is ABN AMRO Direct Sparen?

ABN AMRO Direct Sparen is zonder vervelende beperkende voorwaarden. Deze spaarrekening is direct te openen via het internet. De rente op direct kort sparen is afhankelijk van uw spaarsaldo en niet van de looptijd:

Rente direct sparen, 2 augustus 2020

saldo:rente:
tot 1.000.0000,0%
1.000.000 of 2.500.0000%
1.000.000 of meer-0,05%

Ja u ziet het goed, rente nul en zelfs negatief boven een bedrag van 2.500.000. Uw geld over meerdere banken spreiden kan in 2020 een slimme optie zijn.

Direct Kwartaal Sparen als nieuwe spaarrekening

Direct Kwartaal Sparen is oorspronkelijk bedoeld voor wie een hoge rente wil en het geld een kwartaal laat staan. Hier is de looptijd, een kwartaal, juist wel belangrijk. U krijgt in ieder geval een basisrente als u toch uw geld eerder opneemt. Deze vergoeding loopt op als u uw geld gedurende een kwartaal op de rekening laat. U krijgt dan dus een bonus. U kunt de spaarrekening zelf volledig beheren via het internet. Er is overigens geen minimum inleg vereist. Voordeel is dat u altijd eenvoudig een nieuwe rekening kunt openen en bij opzegging van de rekening de inmiddels opgebouwde rente krijgt uitbetaald. Bij niet tussentijds opzeggen, wordt de rente in december op uw rekening geboekt. ABN AMRO Direct Kwartaal Sparen is een spaarrekening en is niet bedoeld voor het doen van betalingen. Daarvoor dient uw betaalrekening bij ABN AMRO.

Wat is een kwartaal bij ABN AMRO?

De kwartalen bij ABN AMRO verlopen als volgt:
  • Eerste kwartaal: van 31 december tot en met 30 maart;
  • Tweede kwartaal: van 31 maart tot en met 29 juni;
  • Derde kwartaal: van 30 juni tot en met 29 september;
  • Vierde kwartaal: van 30 september tot en met 30 december.

Als u de rekening gedurende een kwartaal opent, krijgt u de bonusrente ook op voorwaarde dat u de rest van het kwartaal afmaakt. De rente wordt op 31 maart, 30 juni, 30 september en 31 december op uw rekening bijgeschreven. Helaas is de rente in oktober 2020 gelijk aan 0 (zowel de basisrente als de bonusrente). Boven de boven 2.500.000 euro betaalt u zelfs een negatieve rente.

Voor wie is ABN AMRO Direct Sparen?

Voor wie is direct sparen bedoeld. In ieder geval voor wie bij ABN AMRO zit. De spaarrente bij grootbanken is, afgezien van enkele mooie acties bij de ING Bank met de Oranje spaarrekening, vaak niet hoger. Maar het is vooral ook geschikt voor wie zijn geld wil spreiden en zijn spaargeld niet alleen bij de prijsvechters wil plaatsen. Een goede keuze dus.

Vermogensspaarrekening uitgelegd

De vermogensspaarrekening is een jaarrekening. Zodra ABN AMRO weer afstapt van de negatieve rente, zal voor wie een jaar spaart op deze rekening een bonusrente en een basisrente worden uitbetaald. Een jaar loopt dan van 31 december tot en met 30 december.

Spaardeposito ABN AMRO geeft hogere rente

U kunt ook kiezen voor een spaardeposito, waarbij de rente hoger is naarmate u het geld langer laat staan. De rente kan zo aardig oplopen.

Slot direct sparen bij ABN AMRO

Voor ieder wat wils voor wie wil sparen bij ABN AMRO. Spreid uw geld over meerdere banken en let op de actuele rente die u geboden wordt, want dat kan per bank nogal verschillen.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Spaarbank & De Anadolubank en Alfa SpaarrekeningSpaarbank & De Anadolubank en Alfa SpaarrekeningBij de Anadolubank kunt u in 2020 kiezen uit de Alfa spaarrekening, Alfa Rente Direct Spaarrekening, Alfa slimmer sparen…
Spaarrente Credit EuropeSpaarrente Credit EuropeDe Credit Europe Bank, CE, biedt heeft in 2020 voor u een spaarrekening zonder voorwaarden. De internet spaarrekening ku…
Spaarbank, de AnadolubankSpaarbank, de AnadolubankDe Anadolubank staat in 2020 in de top van banken met veilig sparen tegen een hoge spaarrente. Op een spaardeposito krij…
De hoogste rente op een spaardepositoDe hoogste rente op een spaardepositoDe rente op een spaardeposito en een termijndeposito kan voor u interessant zijn. Logisch, want de rente op een spaardep…

Veilig sparen in België doet u zoVeilig sparen in België doet u zoNiet alleen een hoge spaarrente, maar ook veilig sparen tegen een hoge rente is belangrijk. Veel banken zijn goed uit de…
Bankencrisis: veilig sparen bij een grote of een kleine bankBankencrisis: veilig sparen bij een grote of een kleine bankLet op de spaargarantie van een bank. Sinds de bankencrisis is weer eens duidelijk dat een bank ook werkelijk failliet k…

Reageer op het artikel "ABN AMRO heeft als spaarrekening Direct Sparen"

Reactie

H. Boudewijns, 08-10-2008 10:53 #1
Wanneer gaat deze nieuwe Direct spaar regeling in? Reactie infoteur, 23-06-2020
Beste H. Boudewijns,
Deze nieuwe spaarrekening ABN AMRO Direct Sparen, kan online worden geopend.
Met vriendelijke groet,
Zeemeeuw

Infoteur: Zeemeeuw
Laatste update: 13-10-2020
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Sparen
Special: Hoogste spaarrente 2020
Reacties: 1
Schrijf mee!