InfoNu.nl > Financieel > Sparen > Spaarbank, de Anadolubank

Spaarbank, de Anadolubank

Spaarbank, de Anadolubank De Anadolubank staat in 2019 in de top van banken met veilig sparen tegen een hoge spaarrente. Op een spaardeposito krijgt u tot 1,45% rente. Wie zijn geld spreidt, kiest ook voor de Anadolubank om te sparen. U krijgt hier een hoge rente en spaart veilig, omdat de bank valt onder de Nederlandse spaargarantie. U kunt kiezen voor sparen op een direct opneembare rekening met directe rente betaling of op een spaardeposito tot en met 5 jaar.

De grootbanken

De grootbanken in ons land bieden over het algemeen een lage rente op spaarrekeningen. Wellicht als er aan een spaarrekening voorwaarden zijn verbonden, kan er een hogere rente worden uitgekeerd. Door voorwaarden te stellen beschikt de bank langer over uw geld en daardoor krijgt u als beloning een hogere spaarrente. Maar vele geven toch de voorkeur aan een direct opneembare rekening. Waar moet u dan zijn? Welnu, een goed aanbod krijgt u ook dan van nieuwkomer Anadolubank.

De Anadolubank

Als volledige nieuwkomer op de spaarmarkt in ons land is de Anadolubank in april 2008 van start is gegaan. Later dan gepland, maar zeker succesvol met het ophalen van spaargeld tegen een interessante rente. Anadolubank Nederland N.V. is een volledige dochter van Anadolubank A.S. in Turkije, een middelgrote bank met ongeveer USD 2,5 miljard aan activa. De bank verleent producten en diensten aan bedrijven en retail klanten. Het netwerk omvat 73 kantoren door heel Turkije. Anadolubank Nederland N.V. is lid van de Nederlandse Vereniging van Banken, NVB, en de Consumentenbond. De bank valt onder het Nederlandse Depositogarantiestelsel. U kunt bij deze Turkse bank sparen op een internet-spaarrekening, maar ook op spaardeposito´s. Een andere goede nieuwkomer is de renteplus rekening van Centraal Beheer Achmea.

Sparen bij de Anadolubank

De bank heeft drie spaarrekeningen. De Alfa Spaarrekening, de Alfa Slimmer Spaarrekening en de Alfa Rente Direct Spaarrekening. Op de Alfa spaarrekening krijgt u sinds januari 2019 een rente van 0,25% per jaar. Deze rente wordt elk kwartaal bijgeschreven. Nieuw is de Alfa slimmer sparen rekening. Deze geeft 0,25% rente en is dagelijks variabel. Beide rekeningen zijn zeer klantvriendelijk en hebben geen beperkende voorwaarden. Er zijn ook geen overboekingskosten, tenzij sprake is van grote spoed en u wilt dat het geld direct wordt overgemaakt. Het geld is dagelijks opvraagbaar. Dus:

  • Alfa Rente Direct Spaarrekening: 0,2%;
  • Alfa Spaarrekening: 0,2%;
  • Alfa Slimmer Sparen: 0,25%.

U neemt een spaardeposito

U kunt aan uw spaarrekening ook een spaardeposito koppelen via internetbankieren. De maximum inleg is 2.500.000. Als u uw geld voor 1 jaar vastlegt, krijgt u een rente van 0,6%. Voor acht jaar is dat 1,6%. De rente wordt aan het einde van de looptijd uitgekeerd. Bij een looptijd vanaf 2 jaar vindt de bijschrijving automatisch plaats op de Anadolubank spaarrekening per 1 januari 2019:

Rente spaardeposito Anadolubank:

Looptijd of termijnRente
1 jaar0,55%
1,5 jaar0,6%
2 jaar0,75%
3 jaar1,0%
4 jaar1,0%
5 jaar1,2%
8 jaar1,45%

Garantieregeling en spaargarantie

Niet onbelangrijk is de garantieregeling tegenwoordig. De Anadolubank valt volledig onder de Nederlandse garantieregeling, waardoor per persoon ook in 2019 maximaal 100.000 euro is gegarandeerd. Voor wie zijn geld wil spreiden en een hoge rente zoekt, is de Anadolubank dus een goede keuze.

Slot

Het fijne van deze bank is dat er veel keuze is. Welke bank u ook kiest, de spaarrente van de Anadolubank behoort tot de hoogste in ons land.

Lees verder

Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Spaarbank, de Anadolubank"

Infoteur: Zeemeeuw
Laatste update: 01-01-2019
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Sparen
Special: Spaar verstandig
Schrijf mee!