InfoNu.nl > Financieel > Sparen > Top deposito rente 2019

Top deposito rente 2019

Top deposito rente 2019 Een top deposito in 2019 geeft tot 1,9% rente, een hoog rendement. Dat is veel meer rente dan de spaarrente op een gewone spaarrekening bij een bank, wat een spaardeposito vaak ook een slimme keuze maakt. Een spaardeposito heeft voordelen en nadelen. De rente op een spaardeposito staat vast, er is veel keuze mogelijk, en de rente is hoog. Let op de looptijd van uw deposito en houd in de gaten of de looptijd automatisch wordt verlengd of niet. Kies een deposito dat aansluit bij uw wensen, daarbij is het goed om de rente op deposito sparen bij verschillende banken te vergelijken. Een alternatief voor een Nederlandse spaardeposito is sparen bij Savedo of Raisin (beide Duits).

Top deposito sparen 2019, hoge rente

Als u gaat sparen, kunt u kiezen uit een vaste rente of een variabele rente. De variabele rente krijgt u als uw geld direct opneembaar is, een vaste rente als u uw geld voor langere tijd vast zet. En uw geld voor een jaar of langer vast zetten geeft u meteen het voordeel dat de spaarrente hoger is. Niet bij elke bank is de rente in dezelfde mate hoger. Daarom kunt u het beste een aantal banken en hun spaarrente van deposito sparen vergelijken. Deposito sparen kan dus aantrekkelijk voor u zijn.

Looptijd deposito, spaardeposito

Van te voren geeft u de bank van uw keuze aan hoe lang u uw geld op de rekening wilt laten staan. Dat kan een aantal maanden zijn, maar ook tien tot twintig jaar. In die periode krijgt u jaarlijks uw rente uitbetaald. Ook als de rente in de tussentijd verandert, dan hebt u daar geen last van. De rente blijft voor uw spaardeposito gelijk. Het grote voordeel is dat u zo gegarandeerd bent van een extra inkomen of bijvoorbeeld zo gericht kunt sparen voor een bepaald doel.

De voorwaarden van een deposito

De belangrijkste voorwaarde van een deposito is dat u niet direct bij uw geld kunt, maar pas na afloop van de looptijd. Toch is bij sommige banken in enkele gevallen ook tijdens de looptijd opname van het geld mogelijk. Soms met een boete, soms zonder. Daarom is een deposito met hoge rente wat voor u als:
  • U uw geld een tijdje kunt missen;
  • U een vaste rente wilt die niet meer daalt.

Voordelen van een spaardeposito 2019

De voordelen van deposito sparen zijn in 2019:
  • De rente die u krijgt, is bekend. Geen verrassingen dus;
  • De spaarrente is hoger bij een langere looptijd dan bij een gewone spaarrekening;
  • Er is veel keuze;
  • U mag meerdere deposito's kopen en zo uw geld spreiden.

Hoogste rente bij deposito sparen 2019 vergeleken

Wie een aantal banken nagaat, kan de rente goed vergelijken. Het kan per looptijd anders uitpakken, onderstaand volgt de maximaal haalbare rente bij verschillende banken. Er zijn grote verschillen in rente waarneembaar. Dat verschil hangt vaak samen met de gekozen looptijd, maar niet altijd:

Top deposito sparen, maximale spaarrente 1 januari 2019:

Maximale depositorenteBank
1,9%Centraal Beheer
1,75%Rabobank
1,65%Yapi Kredi
1,45%Anadolubank
1,6%Nationale Nederlanden
1,35%Triodos
1,25%Credit Europe
1,15%Van Lanschot
1,1%DHB
1,0%Aegon bank
1,05%Leaseplan bank
1,10%Garantibank
1%NIBC Direct
0,8%ABN Amro
0,4%MoneYou

Zoals u ziet is een rente op deposito sparen mogelijk van maximaal 1,9%. Het is even zoeken, maar dat is zeker nog de moeite waard.

Savedo en Raisin

Savedo en Raisin zijn Duitse spaarplatforms die sparen bij een buitenlandse bank mogelijk maken. Ook hier kunt u sparen met een spaardeposito of termijndeposito. Normaliter is het moeilijk om vanuit Nederland bij een buitenlandse bank te sparen, omdat wordt vereist dat u inwoner van het land bent. Fintech bedrijven Savedo en Raisin doen de identificatie voor u. Zij vragen u de benodigde papieren en verzorgen verder de communicatie met de banken. U opent een rekening bij Savedo of Raisin zodra de identificatie rond is en kunt dan aangeven bij welke bank u wilt sparen. Hebt u een keuze gemaakt dan hebt u bij de gekozen bank een spaardeposito afgesloten. Deze twee spaarplatforms maken alleen sparen mogelijk bij een buitenlandse bank die onder het Europees depositogarantiestelsel valt. De meeste banken uit deze spaarplatforms maken sparen in euro's mogelijk zodat er geen valutarisico is. Verder kunnen eenvoudig de papieren worden geregeld om te voorkomen dat u een dubbele vermogensbelasting betaalt. Ook hier kunnen dus hele interessante aanbiedingen tussen zitten. Vindt u dit te ingewikkeld, dan kunt u het beste kiezen uit bovengenoemde Nederlandse spaardeposito's.

Kies dus voor een hoog rendement

De spaarrente op een gewone spaarrekening is in 2019 laag, terwijl bij een slimme keuze uit de vele spaardeposito's een veel hoger rendement is te behalen. Voor het hoogste rendement op een termijndeposito moet u uw geld lang vastzetten maar dat het heeft het grote voordeel dat u zo ook vele jaren een hoge spaarrente zult krijgen. Een vaste hoge spaarrente is dus wel degelijk mogelijk.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Internetspaarrekening of een spaardeposito met hoogste renteInternetspaarrekening of een spaardeposito met hoogste renteIs het in 2019 nog mogelijk om te sparen met hoge rente? De gewone internet spaarrekening is nog altijd aantrekkelijk va…
Een flexibel deposito met hoge renteEen flexibel deposito met hoge renteSpaargeld op een spaardeposito zetten in 2019 en toch flexibel zijn, kan met een flexibel deposito. Zo hebt u de zekerhe…
Deposito sparen bij bank geeft de hoogste renteDeposito sparen bij bank geeft de hoogste renteDeposito sparen is in 2019 sparen met een hoog rendement en meer rente. U kunt met een juiste spreiding en depositoplann…
Rabo periodesparen 2019Rabo periodesparen 2019Rabo periodesparen is een manier van sparen die het midden houdt tussen sparen op een direct opneembare spaarrekening en…

Reageer op het artikel "Top deposito rente 2019"

Reactie

Fred Wijma, 22-01-2013 13:10 #1
Het kan zijn dat u over andere informatie beschikt dan ik, maar als ik kijk op de website van NIBC-Direct en ook op vergelijkingssites, kom ik toch echt niet verder dan 3, 65% (i.p.v. 4%) voor een periode van 10 jaar! De enige die 4% biedt voor 10 jaar is Centraal Beheer, en laat die nou net niet voorkomen op uw lijstje! Ook 4, 20% is mogelijk (RABO-bank), maar dan hebben we het over een periode van 15 tot 20 jaar. Reactie infoteur, 31-12-2017
Beste Fred Wijma,
Eind 2017 en begin 2018 is de spaarrente vooral hoog op een deposito met een lange looptijd.
Met vriendelijke groeten,
Zeemeeuw

Infoteur: Zeemeeuw
Laatste update: 29-12-2018
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Sparen
Special: Hoogste spaarrente 2019
Reacties: 1
Schrijf mee!