InfoNu.nl > Financieel > Lenen > Ferratum België - snel geld lenen met minikrediet

Ferratum België - snel geld lenen met minikrediet

Ferratum België - snel geld lenen met minikrediet Geld lenen in België? In Nederland kennen we Ferratum al lang van de flitslening, minikrediet en minilening. Maar Ferratum is in veel meer landen actief. Sinds 4 april 2011 ook in België. Het is een kleine lening als minikrediet of microlening van 50 euro tot 800 euro voor wie direct en snel geld wil lenen per sms. De minilening is in Nederland zeer populair. In België gebruikt Ferratum de EU banklicentie.

Snel geld lenen bij Ferratum België

Ferratum biedt snel een lening aan als u dat wilt. Inmiddels zijn er meerdere benamingen er voor deze lening bij Ferratum:
  • Een microlening, minilening, flitslening of minikrediet;
  • Een sms-lening;
  • Een mobiele lening.

Al deze benamingen geven goed de vele mogelijkheden om aan een snel krediet te komen aan. Het gaat namelijk altijd om een klein bedrag, u kunt het per sms verkrijgen en dus ook mobiel uw zaken doen.

Ferratum berekent geen rente

Het opvallend eis dat Ferratum geen rente berekent. Wat het wel doet is administratieve kosten in rekening brengen. Door deze manier van geld lenen kan iedereen, ook als u op de zwarte lijst van kredieten staat,een microlening afsluiten.

Lening van korte duur

De microlening of minilening is een lening van korte duur. U moet de lening binnen uiterlijk 15 dagen of 30 dagen aan Ferratum terug betalen.

SMS-aanvraag minilening

De aanvraag via sms gaat als volgt. Het volgende voorbeeld maakt dat duidelijk:

Leenbedrag, looptijd, voornaam, achternaam, rijksregisternummer, adres, postcode, woonplaats, bankrekeningnummer, e-mail adres

Stel dat u 150 wilt lenen voor 15 dagen en uw naam is Jan Patrijs dan ziet uw sms, waarbij de komma vervangen is door een spatie, er bijvoorbeeld zo uit:

150 15 Jan Patrijs 01234567891 Mijnstraat 1 1234 Mijnstad 012345678910 jan.patrijs@e-mail.be

Een tweede aanvraag doen

Een tweede aanvraag is eenvoudiger omdat u dan al bij het bedrijf bekend bent. Voorwaarde is wel dat u de eerste lening op tijd terug hebt betaald. U smsít dan alleen nog het gewenste bedrag, de duur en uw registratienummer.

Aanvraag voor minilening of minikrediet doen

Elke Belgische staatsburger met een goed kredietverleden kan al h ij minimaal 21 jaar is een aanvraag doen. Natuurlijk hebt u ook een Belgisch gsm-nummer en bankrekeningnummer nodig. Ferratum is bereikbaar tijdens kantooruren van maandag tot vrijdag tussen 8 uur tot 18 uur. Als u vervolgens met de voorwaarden akkoord gaat, gaat het snel, want uw leningaanvraag wordt per sms na ongeveer 10 minuten beantwoord. Vervolgens wordt uw rekening gecrediteerd en kunt u uw geld besteden.

Voorwaarden afsluiten minikrediet

Enkele voorwaarden zijn:
  • U bent handelingsbekwaam;
  • U bent niet te laat met het betalen van andere leningen aan een derde;
  • U bent niet geregistreerd bij een kredietregistratiebureau of de Centrale voor kredieten aan Particulieren of Ondernemingen als wanbetaler;
  • U bent niet failliet en niet in een dergelijke procedure verwikkeld.

Bij een minilening vertrouwt men u op uw akkoord en kan men onmogelijk alles in 10 minuten nagaan. Dat betekent dat iedereen hier snel geld kan lenen.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Payday België: snel geld lenen met minileningPayday België: snel geld lenen met minileningSnel geld lenen? Payday België voorziet velen in een snelle lening, een microlening voor korte duur. Deze minilening, fl…
Snel geld lenen via de minilening of het minikredietSnel geld lenen via de minilening of het minikredietDe minilening of het minikrediet is een manier van lenen die sinds de economische crisis van 2008 en de supersnelle ontw…
Snel geld lenen per SMS bij FerratumSnel geld lenen per SMS bij FerratumMaximaal 800 euro lenen of nog meer met een pluslening? Snel geld lenen, denk aan 100 euro lenen of meer, kan zeer eenvo…

Reageer op het artikel "Ferratum België - snel geld lenen met minikrediet"

Infoteur: Info4mij
Laatste update: 15-04-2016
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Lenen
Special: BKR lenen
Schrijf mee!