Payday België: snel geld lenen met minilening

Payday België: snel geld lenen met minilening Snel geld lenen? Payday België voorziet velen in een snelle lening, een microlening voor korte duur. Deze minilening, flitslening of minikrediet wordt online aangeboden maar kan ook per sms worden aangevraagd. Drie dingen vallen meteen op: u hebt snel geld, u betaalt geen rente en de looptijd is 15 tot 30 dagen. Kort dus. Hoe eenvoudig moet het zijn om geld te kunnen lenen? Ook een zwarte lijst hoeft bij deze vorm van krediet geen probleem te zijn, maar let op als u garantie moet bijkopen want dan wordt het wel prijzig.

Wat is Payday België?

Payday België maakt deel uit van Your Finance, de wereldwijde marktleider van een minilening met inmiddels meer dan 100.000 klanten. De minilening is gericht op de particuliere markt en niet de zakelijke markt en volgens Payday tot volle tevredenheid van vele mensen die even wat extra geld nodig hebben. Dit snelle geld is bijna gratis, maar toch niet helemaal. Er wordt geen rente in rekening gebracht, maar er zijn wel kosten. Dat maakt het mogelijk om snel goedkoop geld te krijgen op voorwaarde dat wel op tijd wordt terugbetaald.

Wat kosten minilening en microlening bij Payday?

U kunt kiezen hoeveel u wilt lenen en voor hoe lang u geld wilt lenen. Als u kiest voor een looptijd van dertig dagen is het maximale bedrag van de lening 600 euro. De kosten die in rekening worden gebracht zijn goed te overzien. Twee euro bij een looptijd van 15 dagen en vier euro bij de looptijd van 30 dagen. Dat zijn kleine bedragen, maar wie het in percentages uitdrukt kan toch aan hoge cijfers komen, waardoor het goedkoper is om een wat groter bedrag voor dertig dagen te lenen dan 50 euro voor twee weken (januari 2018):

Bedrag minilening Hoeveel dagen AdministratiekostenTerug te betalen bedrag
€ 50 15 dagen€ 2 € 52
€ 10015 dagen€ 2€ 102
€ 20015 dagen€ 2€ 202
€ 10030 dagen€ 4€ 104
€ 20030 dagen€ 4€ 204
€ 30030 dagen€ 4€ 304
€ 40030 dagen€ 4€ 404
€ 50030 dagen€ 4€ 504
€ 60030 dagen€ 4€ 604

De lening wordt de volgende dag gestort. Payday vindt het natuurlijk belangrijk dat wordt terugbetaald en vraagt dan ook uw garantie daarvoor. Dat betekent dat u de eerste keer nooit meer dan 100 euro kunt lenen en een nieuwe lening kunt afsluiten pas nadat u een eerdere lening bij Payday inmiddels hebt afgelost. Als u zelf geen garantie hebt, kunt u garantie kopen bij Comfort Guarantee, maar dat is wel weer een relatief dure zaak en verdient dus niet de voorkeur:

Kosten om garantie te kopen

Uw leningLooptijd leningKosten garantie
€ 50 15 dagen€ 8
€ 10015 dagen€ 18
€ 10030 dagen€ 21
€ 20015 dagen€ 38
€ 20030 dagen€ 46
€ 30030 dagen€ 71
€ 40030 dagen€ 96
€ 50030 dagen€ 121
€ 60030 dagen€ 146

Kredietcontrole Payday

Als u uw aanvraagformulier hebt ingevuld, controleert het bedrijf uw gegevens op de juistheid daarvan en bekijkt of er een lening kan worden verleend. Bij de kredietcontrole worden eerdere leningen bij Payday bekeken en of er elders wellicht krediet problemen zijn. Na de controle kan Payday de lening verstrekken, de lening afwijzen of als voorwaarde stellen dat u een garantie moet kopen. U wordt per sms hierover bericht. Deze procedure verloopt een stuk sneller als u bekend bent bij Payday en uw gegevens eerder zijn bekeken. Goedkoop en snel lenen is dus wel degelijk nog steeds mogelijk, maar wacht u het bericht van Payday even af.

Conclusie snel geld lenen bij Payday België

Snel geld lenen is eenvoudig en wie bekend is bij Payday en eerder zijn lening netjes heeft afgelost, kan snel weer lenen.

Lees verder

Gerelateerde artikelen

Bronnen en referenties
  • Payday

Reageer op het artikel "Payday België: snel geld lenen met minilening"

Infoteur: Zeemeeuw
Laatste update: 04-01-2018
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Lenen
Special: Kort geld lenen
Schrijf mee!