InfoNu.nl > Financieel > Lenen > Geld lenen in één dag

Geld lenen in één dag

Soms kun je niet wachten op een geldverstrekker die er één tot twee weken over doet om een lening af te sluiten. Je wilt dan snel geld hebben, bijvoorbeeld voor een auto of een wasmachine. Er zijn geldverstrekkers die binnen één dag geld kunnen verstrekken, ook aan aanvragers met een BKR registratie. Vaak zijn dit kleine hoeveelheden geld, een soort voorschot. In verband met risico’s is er sprake van een hoge rente. Maar je hebt wel binnen één dag je geld!

Waarom snel geld

Op sommige momenten wil je graag sneller geld hebben dan wanneer je een lening afsluit met een geldverstrekker. Bedenk wel dat hoe sneller je over geld kunt beschikken hoe hoger de kosten zullen zijn. Deze kosten vertalen zich met name in het rentepercentage. Geldverstrekkers die snel geld verstrekken lopen nu eenmaal bepaalde extra risico’s die een verstrekker van een lening niet of minder loopt. Vandaar een hoger rentetarief. Hierin zit een extra risico opslag verwerkt. Soms wordt dit snelle geld gezien als een voorschot dat je later terugbetaald.

Snel geld met een BKR registratie

Als je een BKR registratie hebt kun je toch in sommige situaties geld binnen 1 dag lenen. De geldverstrekker hoeft niet persé bij het BKR een aanvraag na te trekken. Er zijn ook mogelijkheden om via andere informatieverstrekkers te achterhalen wat de betaalgeschiedenis van iemand is. Als je geld leent voor bijvoorbeeld de aanschaf van een auto zorg er dan voor dat je eerst het geld hebt geregeld voordat je een koopcontract tekent. Als je dit niet doet loop je het risico nog verder in de schulden te raken.

Minilening: geld in één dag

Omdat een traditionele lening langer op zich laat wachten dan één dag is de minilening geïntroduceerd. Dit is een lening waarbij je binnen één dag geld kunt krijgen. Als je een minilening wilt afsluiten moet je vaak bepaalde gegevens per fax of mail versturen naar de geldverstrekker. De gegevens die minimaal nodig zijn:

  • kopie van het paspoort / ID-kaart
  • kopie van een bewijs van inkomen
  • aanvullende gegevens over jezelf

Bedrag van een minilening

Bij het versturen van de gegevens geef je ook aan welk bedrag je graag wilt lenen. Voor de meeste minileningen kun je een bedrag lenen tussen € 500 en € 750. Heb je meer nodig dan zou je in theorie twee minileningen kunnen afsluiten. Zodra je alle gegevens hebt verstuurd stort de geldverstrekker het gewenste bedrag op jouw bankrekening. Je kunt dan gelijk beschikken over het geld.

Aflossing van een minilening

De aflossingstermijn van een minilening is vrij kort. Je moet vaak binnen één tot twee weken de lening weer hebben afgelost. Doe dit ook. Let goed op de termijn die is afgesproken door de geldverstrekker. Te laat aflossen kan voor onnodige problemen zorgen. Bedenk dus goed van te voren of je over één tot twee weken kunt aflossen.

Snel geld met een creditcard

Een andere manier om geld op te nemen in 1 dag is door het gebruik van een creditcard. Het aanvragen van een creditcard lukt je niet in één dag. Dit zou je eerder moeten doen. Je kunt bijvoorbeeld vandaag al eentje aanvragen zodat je de kaart achter de hand hebt voor het geval je snel geld nodig hebt als bijvoorbeeld de wasmachine of de koelkast stuk gaat.

Als je eenmaal een creditcard hebt kun je er gelijk geld mee opnemen, of ermee betalen op het moment dat jij graag wilt. De kleinste limiet voor een creditcard begint bij € 1.500. Hier kun je al veel mee doen. Het bedrag is in feite twee minileningen. Het grote voordeel van een creditcard is dat je niet gebonden bent aan een korte aflossingstermijn van één tot twee weken.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Geld lenen in één dag"

Infoteur: Jozzie
Laatste update: 07-09-2010
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Lenen
Schrijf mee!