InfoNu.nl > Financieel > Lenen > Snel geld lenen zonder BKR toetsing. Let op!

Snel geld lenen zonder BKR toetsing. Let op!

Snel geld lenen zonder BKR toetsing. Let op! Snel geld lenen zonder BKR toetsing, waar let je op? Bij aanbieders als Reddingsgeld, Vliegend Geld, Instantlening en Extraatje kun je relatief eenvoudig binnen 10 minuten geld lenen zonder BKR toets. Met een mobiele telefoon leen je geld per sms. Het staat na bevestiging binnen 10 minuten op je rekening. Het terugbetalen van het geleende geld brengt kosten met zich mee. De maximale termijn om het geld terug te betalen is vaak 30 dagen.

Snel geld lenen met een minilening of flitslening zonder BKR toetsing

Als je snel geld nodig hebt dan kun je een zogenaamde minilening of flitslening afsluiten. Je leent dan een klein bedrag, meestal tot 750,-. Je kunt heel snel, binnen 10 minuten, met een mobiele telefoon geld op je rekening laten overmaken. Dit is dan ook gelijk het grote voordeel van een minilening of een flitslening. Je hebt snel je geld.

Hoeveel kan ik lenen met een minilening?

Er zijn kleine verschillen per aanbieder maar over het algemeen gaat het om dezelfde bedragen die je kunt lenen. De afhandelingskosten kunnen enigszins verschillen. Als voorbeeld staan hieronder de tarieven van Extraatje in een tabel.

Behandelingskosten
Leenbedrag 100 200 300
10 dagen 35 60 85
20 dagen 45 80 120
28 dagen 60 95 155

De voordelen van een flitslening zonder BKR toetsing

Omdat je relatief eenvoudig geld kunt lenen op deze manier is dit een enorm voordeel ten opzichte van de normale leningen. Als je bij een bank een lening wilt afsluiten dan moet je eerst door heel wat administratie heen om uiteindelijk je geld op je bankrekening te krijgen. Hier gaan vaak weken overheen. Bij aanbieders van een minilening of een flitslening op internet is hiervan geen sprake. Je vult enkele gegevens in een sms in en verstuurt deze. Vaak heb je binnen 10 minuten het geld al op je rekening staan. Je kunt kiezen uit kleine bedragen variërend van 100 tot 750.

De nadelen van een flitslening

Omdat je heel snel geld krijgt, zonder BKR toets zijn er hogere kosten verbonden dan bij een gewone lening. De behandelingskosten lopen op naarmate je het geld later terug betaald. In het voorbeeld van Extraatje zie je dat wanneer je 300 leent en dit pas na 28 dagen terug betaald je bijna het dubbele moet terug betalen. Leen dus alleen op deze manier geld als je het echt nodig hebt en het echt kunt terugbetalen.

Snel per sms geld lenen

Je kunt overal waar je bent op deze manier snel geld lenen. Je hoeft alleen maar een sms berichtje te sturen naar een bepaald nummer. Op de websites van de verschillende aanbieders zie je hoe dat sms bericht eruit moet zien. Je kunt daar ook de voorwaarden lezen die verstandig zijn om door te nemen als je van plan bent ooit op deze manier geld te gaan lenen.

Geld lenen via de website

In plaats van per sms geld te lenen kun je dit ook doen op een website van een aanbieder. De meeste websites hebben een aanvraag formulier beschikbaar waarin je gegevens kunt invullen. Door onder aan het formulier de voorwaarden te accepteren krijg je ook binnen afzienbare tijd het geld op je rekening.

Let op dat na het bevestigen de leentijd niet meer veranderd kan worden!

Zorg er voor dat je kunt terugbetalen

Als je van plan bent om een flitslening af te sluiten, zorg er dan wel voor dat je het geleende bedrag plus de kosten ook daadwerkelijk kunt terugbetalen binnen de afgesproken periode. Je hebt er niets aan als er straks incassobureau voor je deur op de stoep staat. Als je niet zeker weet of je het geld kunt terugbetalen zie er dan van af. Bedenk een andere manier om aan geld te komen.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • www.ex.extraatje.com

Reageer op het artikel "Snel geld lenen zonder BKR toetsing. Let op!"

Infoteur: Jozzie
Laatste update: 06-02-2011
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Lenen
Schrijf mee!