InfoNu.nl > Financieel > Lenen > Geld lenen met creditcard, flitslening en krediet

Geld lenen met creditcard, flitslening en krediet

Geld lenen met creditcard, flitslening en krediet Geld lenen en vooral snel geld lenen in 2017 of 2018, hoe kan dat, is er een kredietlimiet? Een creditcard gebruiken of een flitskrediet afsluiten, de klantenkaart of rood staan, het zijn allemaal manieren van geld lenen die ook in 2017 en 2018 zorgen voor snel wat extra geld. Maar wat kost een creditcard u? Bekijk een aantal snelle manieren van lenen en krediet, met BKR-toetsing, maar ook zonder BKR. Vooral in het buitenland is een creditcard erg gemakkelijk in gebruik, maar het is niet altijd goedkoop. Geld binnen 24 uur of nog sneller is mogelijk. Direct geld hebt u eigenlijk altijd voor handen met de creditcard.

Succesvol geld lenen is vooral ook goedkoop geld lenen

Succesvol lenen is de lening krijgen die u wilt tegen een zo laag mogelijke prijs, de rente, en lenen op het moment dat u het nodig hebt. Een lening afsluiten kan op vele plekken tegenwoordig. Bij de bank en kredietverstrekker, maar vooral ook online of met een sms'je. Bekijk altijd waarvoor u de lening nodig hebt en of er geen spaargeld is dat kan worden gebruikt. U verliest dan wel spaarrente, maar lenen kost per slot van rekening ook geld. De combinatie van snel geld willen lenen en een lage rente staat vaak op gespannen voet met elkaar, maar u beschikt dan wel over het geld zodra dat moet. En dat is wel zo prettig.

De creditcard - wat kost een creditcard jaarlijks?

De creditcard is bij uitstek handig om aankopen te doen en geld op te nemen. Het gemak dient de mens. Aan de kaart zit een krediet vast en zolang u binnen dit krediet blijft is er geen enkel probleem. Het is een vorm van rood staan bij een kredietmaatschappij, en rood staan is niet goedkoop. De kaart kost elk jaar ook een bepaald vast bedrag en bovendien betaalt u rente over het opgenomen krediet. Blijf wel altijd binnen de aangegeven limiet, want anders riskeert u ook nog eens een boete. Natuurlijk is dit een snelle manier van geld lenen, maar de rente is vaak vergelijkbaar met de rente op rood staan en kan oplopen tot 15%. Een creditcard is vooral handig om prettig aankopen te kunnen doen en erg handig in het buitenland. Gebruik vooral daarvoor de kaart en los het geleende bedrag elke maand gewoon af. Dan hebt u wel de vele voordelen van de creditcard in handen, maar betaalt u niet de hoge rente die u wel betaalt bij gespreid betalen van de aankopen. Vergelijk de prijzen en rente van de creditcard ook altijd zorgvuldig. Ik geef u een paar voorbeelden van de kosten van een creditcard in 2017:

Wat kost een creditcard per jaar, rente, vaste kosten en kredietlimiet:

Welke cardRenteVaste kostenKredietlimiet
ANWB Visa en MastercardCards 15.00 % 11,50 2.500
ANWB Visa Gold Card15.00 % 27,50 5.000
Visa Greencard 15.00 % 25 1.000
Visa World Card 15.00 % 36,50 2.500
Visa Panda Card 15.00 % 36,50 2.500
Visa World Card - Business 15.00 % 45 2.500
Visa World Card - Gold 15.00 % 36,50 5.000
Visa World Card - Platinum15.00 % 77 5.000
Rabobank Goldcard10.40 % 59,40 10.000
Rabocard12.70 % 39,80 5.000
ABN Amro Gold Card12.90 % 50 5.000
ING Card Platinum 12.90 % 45 20.000
ING Card Classic14.90 % 20 10.000
SNS Creditcard 14.90 % 15,75 5.000
ABN Amro Creditcard 14.90 % 20 1.000
Holland Visa Card 14.90 % 19,95 20.000
Ohra Visa Card 15.00 % 17,50 2.500
De Bijenkorf Card 15.00 % 12,50 1.150

Zoals u ziet zitten de verschillen voornamelijk bij de het vaste bedrag dat u elk jaar moet betalen en de kredietlimiet die bij de creditcard hoort. Misschien is de debitcard ook wat voor u: kosten creditcard en prepaid creditcard (debitcard).

De persoonlijke lening ofwel de PL

Erg vaak wordt gekozen voor de persoonlijke lening. U doet uw aanvraag voor de lening en wacht dan op de respons. Via het internet kunt u binnen 2 werkdagen een reactie hebben. Binnen 48 uur en dat is eigenlijk nog steeds snel. Wel kunt u vaak veel eerder op de site al zien en nagaan hoeveel u kunt lenen. Dit doet u met de simulator op de site. Kenmerk van de persoonlijke lening is dat lening in één keer beschikbaar komt. Alles ligt bovendien vast:
  • Het rentepercentage is een vaste rente.
  • De looptijd is van tevoren bekend.
  • Het maandelijkse bedrag is bekend.
  • De aflossing is bekend.

De looptijd van de lening wordt meestal uitgedrukt in maanden en kan variëren van zes tot 120 maanden. Het is een populaire lening voor een auto, vakantie, wasmachine, motorfiets en dergelijke. Let er wel op dat bij deze lening vele vragen zullen worden gesteld over uw inkomen en persoonlijke situatie. Bovendien zal navraag plaats vinden bij het BKR. Hebt u een negatieve BKR dan zullen vele bedrijven u naar een ander doorverwijzen. Deze BKR toetsing vindt ook plaats om een doorlopend krediet te kunnen krijgen.

Het doorlopend krediet als alternatief voor de pl

Ook populair is het doorlopend krediet, waarbij u continu geld kunt opnemen als het totaal maar onder de afgesproken limiet blijft. U lost af en neemt weer op, lost af en neemt weer op, en zo verder. Dit tegen een variabele rente en dus met een variabele looptijd. Dit krediet is relatief goedkoop, omdat u alleen rente betaalt over het bedrag dat is opgenomen en u neemt natuurlijk niet meer op dan u nodig hebt. Het is een revolving krediet, waarmee u steeds uit de voeten kunt en daarmee een zeer flexibel krediet. Zo hebt u in feite altijd wat extra kredietruimte. Ook hier zal nauwkeurig worden bekeken hoe hoog uw kredietlimiet mag zijn en wat uw notering is bij het BKR. Het is een flexibele manier van lenen en vraagt enige discipline. Het is namelijk altijd eenvoudig om geld op te nemen, en daardoor zullen sommige mensen dat ook doen tot aan de limiet. Het meeste voordeel hebt u van deze lening als u genoeg ruimte over laat om extra te kunnen lenen als u het ook echt nodig hebt.

Conclusie succesvol geld lenen met creditcard, flitslening en krediet

Wat wordt het? Een snelle lening in korte tijd op de rekening of wat langer wachten en kiezen voor een persoonlijke lening of doorlopend krediet? Online kunt u alvast bekijken hoeveel u maximaal kunt lenen en wat dat gaat kosten. Ook de creditcard biedt veel gemak en vele voordelen. Maak uw keuze en veel succes met succesvol lenen toegewenst.

Lees verder

Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Geld lenen met creditcard, flitslening en krediet"

Infoteur: Zeemeeuw
Laatste update: 10-02-2017
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Lenen
Special: Lenen en krediet
Schrijf mee!