InfoNu.nl > Financieel > Lenen > Op vakantie met vakantiekrediet

Op vakantie met vakantiekrediet

Op vakantie met vakantiekrediet Lenen voor een vakantie in 2019? Extra geld voor een fijne vakantie hebt u met uw vakantiegeld, maar ook een vakantiekrediet of zomerlening. Met een lening kunt u toch lekker op vakantie gaan. Veel jongeren nemen een vakantielening, want op vakantie kan iedereen wel wat extra geld gebruiken. Met de flitslening en het flitskrediet kan dit zelfs nog sneller. Zelfs ondanks een negatieve BKR hebt u zo in 10 minuten geld op uw rekening staan. Let wel op de voorwaarden van de lening.

Lenen, op vakantie met een vakantiekrediet of zomerlening

Iedereen wil graag op vakantie, maar soms ontbreken daarvoor de middelen. Niet getreurd, want ook dan is er een oplossing via het vakantiekrediet of zomerlening. Wat het vakantie krediet is, wordt hier verder uitgelegd. Een vakantiekrediet is een soort consumptief krediet. Dat wil zeggen het is een krediet of lening die u aangaat om iets te kopen of te doen wat een relatief beperkte houdbaarheidsdatum heeft. Zoals wanneer u een auto koopt, een koelkast of bijvoorbeeld een flat screen tv of dus een mooie vakantie. Een vakantiekrediet maakt een vakantie mogelijk op afbetaling. Nu genieten en straks geleidelijk terug betalen.

Snel krediet met flitslening als vakantiekrediet

Een consumptieve lening is een snelle manier om aan geld te komen. Niet zo snel als bij de goedkoopste flitslening en mini-lening. Bij die snelle manieren van geld lenen kunt u, zeker als u bij de krediet verlener bekend staat als een goede betaler, binnen enkele minuten geld op uw rekening hebben. Maar helaas gaat het dan om een paar honderd euro, is het niet altijd goedkoop en zal dit voor wie eens goed op vakantie wil gaan niet altijd voldoende geld zijn. Is dat wel het geval, dan kan de flitslening een goede oplossing zijn.

Wat is een vakantiekrediet?

Een vakantiekrediet is in de regel een persoonlijke lening of een doorlopend krediet. De keuze voor een persoonlijke lening met de duur van 12 maanden ligt het meeste voor de hand. Bij een persoonlijke lening spreekt u namelijk vooraf een bepaald bedrag af met de bank. Bijvoorbeeld het bedrag van de vakantie plus wat extra geld. De rente staat vast en daarmee ook het maandelijkse bedrag.

Een doorlopend krediet afsluiten

En dat is meteen het grote verschil met een doorlopend krediet. Bij een doorlopend krediet staat ook het bedrag vast dat u maximaal mag opnemen, maar de rente is variabel. U betaalt alleen rente over het bedrag dat u hebt opgenomen en niet over de maximaal toegestane limiet. U bent met een doorlopend krediet dus veel flexibeler dan met een persoonlijke lening. Maar een doorlopend krediet vereist ook meer discipline: het kan verleidelijk zijn om toch tot aan de krediet limiet geld op te nemen en dat geld voor andere zaken te besteden. De variabele rente kan er dan toe leiden dat de extra flexibiliteit die u met een doorlopend krediet koopt, in de toekomst duurder zal uitpakken. Maar daar staat dan weer tegenover dat de rente ook kan dalen, wat weer in uw voordeel zal zijn.

Hoe kan ik rood staan?

U kunt ook tijdelijk rood staan om op vakantie te gaan. Ook hierbij kunt u tot een bepaald maximaal bedrag aan krediet opnemen. U moet dit wel van te voren met de bank afspreken, anders zit u straks toch nog zonder geld. Een belangrijk nadeel van rood staan, is dat de banken daarvoor een veel hogere rente berekenen dan voor een persoonlijke lening of doorlopend krediet.

Conclusie geld lenen voor vakantie met vakantielening of vakantiekrediet in 2019

Welke lening u ook kiest, u doet er altijd verstandig aan om meerdere offertes bij verschillende aanbieders van geld te vragen. Rood staan kan ook, maar is over het algemeen een veel duurdere manier van lenen. Belangrijkste tip bij een vakantiekrediet is dat u een looptijd moet nemen van niet langer dan een jaar. Anders betaalt u nog jaren voor een vakantie die al geweest is, terwijl u natuurlijk volgend jaar weer met vakantie wilt.

Lees verder

Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Op vakantie met vakantiekrediet"

Infoteur: Zeemeeuw
Laatste update: 26-12-2018
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Lenen
Special: Annuleringsverzekering
Schrijf mee!