InfoNu.nl > Financieel > Lenen > Geen lening afsluiten voor een vakantie

Geen lening afsluiten voor een vakantie

Geen lening afsluiten voor een vakantie In de zomer een paar weekjes naar de zon, of in de winter op wintersport, kunt u echt aan toe zijn. Het kost u veel geld, maar dat is het wel waard. Om op vakantie te kunnen moet u echter nooit een lening gaan afsluiten. In uiterste gevallen kunt u een lening afsluiten bij de bank, maar u moet wel beseffen dat het duur geld is. In bepaalde gevallen komt u er echter niet onderuit. Dit geldt niet voor een vakantie. U kunt een vakantie echt nodig hebben om de batterij weer op te laden, maar een lening zorgt ervoor dat u na terugkomst maanden of zelfs jaren nog moet betalen voor een vakantie van ten hoogste een paar weken.

U gaat op vakantie van vrij besteedbaar geld

Vakantie is geen primaire levensbehoefte. In het geval u weinig te besteden hebt, zal de vakantie een sluitpost vormen. Hebt u een extra bedrag te besteden, dan kunt u op vakantie, is het geld er niet? Dan gaat het over. U moet uw financiële positie niet op het spel zetten om vakantie te kunnen vieren. U kunt het beste ruim vóór de vakantieperiode beginnen met een reservepotje te vormen waarvan u de vakantie kunt betalen.

Voor kinderen is vakantie vieren belangrijk

Toch moet u het belang van een vakantie niet onderschatten. Voor kinderen is het belangrijk om er een paar weken tussenuit te kunnen. Voorafgaand aan de vakantie wordt er al veel over gesproken op school, en dat geldt ook na de vakantie bij terugkomst op school. Kinderen zullen echt het gevoel hebben dat ze iets missen als ze niet op vakantie gaan.

Goedkoop op vakantie

U kunt ook vakantie vieren zonder veel geld uit te geven. Indien u binnen Nederland blijft en na enig speurwerk, kunt u ook voor een paar honderd euro één week op vakantie. Op het internet kunt u lastminute vaak wel tientallen procenten korting krijgen op bijvoorbeeld een huisje op een bungalowpark. Op deze manier kunt u er toch even uit, zonder dat het u veel geld gaat kosten.

Vliegvakantie voor weinig geld

Indien u, wat betreft schoolgaande kinderen, niet gebonden bent aan het hoogseizoen, kunt u zelfs goedkoop een vliegvakantie boeken. De hotels en de vliegmaatschappijen proberen ook buiten het hoogseizoen nog geld te verdienen, dus proberen ze buiten het hoogseizoen ook toeristen te lokken. Indien u wel afhankelijk bent van het hoogseizoen, kunt u nog proberen om geld te besparen door juist vroeg of laat in deze periode een goedkope vakantie te vinden.

Een spaarplan maken

Gezinnen die van weinig geld moeten rondkomen, moeten geld sparen om op vakantie te kunnen. Vanaf de zomervakantie gerekend hebt u twaalf maanden de tijd om het benodigde bedrag op te bouwen. U moet niet volledig gaan vertrouwen op het vakantiegeld dat u in de maand mei uitgekeerd krijgt. In de loop der tijd krijgt dit geld mogelijk al een andere noodzakelijkere bestemming. Door iedere maand een vast bedrag opzij te zetten, kunt u de vakantie voor volgend jaar zomer veilig stellen.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Geen lening afsluiten voor een vakantie"

Infoteur: Esmee
Gepubliceerd: 17-03-2012
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Lenen
Schrijf mee!