InfoNu.nl > Financieel > Hypotheek > MoneYou hypotheek

MoneYou hypotheek

MoneYou hypotheek Een MoneYou hypotheek afsluiten kan tot 50% van de waarde van de woning? Het is in 2018 en 2019 allemaal eenvoudig via het internet te regelen en tegen gunstige hypotheekrente en tarieven. Hierdoor kunnen de kosten laag blijven. Wie online een hypotheek afsluit betaalt geen afsluitkosten en is daardoor relatief goedkoop met hypotheken. U kunt ook sparen tegen de hoogste spaarrente bij MoneYou. MoneYou is een volledige dochter van staatsbank ABN AMRO en dus veilig.

Wie is MoneYou?

MoneYou is een online bank die groot is in hypotheken en onroerend goed. Het is relatief goedkoop en snel bereikbaar via internet of helpdesk. MoneYou is ook een volledig veilige bank. De bank valt namelijk 100% onder de bankgarantie van De Nederlandse Bank, omdat het ABN AMRO als moederbedrijf heeft. Zo bent u verzekerd tot 100.000 euro per persoon. Bent u met twee personen, dan praten we nog eens over het dubbele en zo verder.

Sparen en krediet

U kunt hier terecht voor sparen en krediet. De spaarrekening opent u eenvoudig en gratis via de website van de bank. Een persoonlijke lening is er ook snel en veilig af te sluiten. U vraagt eerst online offerte aan, vervolgens vindt er een BKR toetsing plaats en u direct daarna weet u waar u aan toe bent.

De MoneYou hypotheken, met of zonder Nationale Hypotheekgarantie

Een hypotheek sluit u niet alleen snel online af, u betaalt er ook geen afsluitprovisie. Een offerte is 2 tot 4 maanden geldig. Let u daar wel op. U kunt er ook terecht, als u een hypotheek wilt afsluiten met de Nationale Hypotheekgarantie. Kenmerkend is ook dat de klanten een hoge waardering geven, waar het gaat om het afsluiten van een hypotheek bij MoneYou. Niet zo verbazingwekkend allemaal, want deze bank is vooral groot geworden met onroerend goed. De hoogte van de hypotheekrente is ook afhankelijk van wel of niet een Nationale Hypotheekgarantie NHG.

Soorten hypotheken bij MoneYou, hypotheekvormen

Twee soorten van hypotheken worden in 2018 en 2019 aangeboden. Kijkt u maar:
  • De aflossingsvrije hypotheek (50% aflossingsvrij);
  • De annuïteitenhypotheek.

Daarbij kunt u aangeven of u kiest voor een vaste of een variabele rente. Met een MoneYou internet hypotheek bespaart u tot 2500 euro op de advieskosten die met het afsluiten van een hypotheek gepaard kunnen gaan.

Welke verzekeringen zijn er

Wie een huis koopt, moet zich ook voldoende kunnen verzekeren. Zo is een opstalverzekering verplicht om een hypotheek bij een bank te kunnen krijgen. MoneYou biedt vele verzekeringen aan. Eveneens via de website eenvoudig af te sluiten. U krijgt 14 dagen bedenktijd, dus u hoeft niet overhaast te beslissen. Aantrekkelijk is ook dat als u vanuit een bestaande verzekering wilt overstappen, MoneYou de overstap via de eigen overstapservice eenvoudig mogelijk maakt. Dit verloop via het moederbedrijf ABN AMRO.

Hoe kunt u onderverzekering voorkomen?

Om onderverzekering van uw huis en andere bezittingen te voorkomen, kunt u bij MoneYou ook een garantie afsluiten. Bij de inboedelverzekering bent u zelfs standaard tot een bedrag van 60.000 gedekt tegen onderverzekering. Bij grotere bedragen moet u de inboedelwaardemeter invullen. Met de woonhuisgarantie bent u volledig verzekerd van de vergoeding van eventuele schade. Ook als u eigenlijk te laag verzekerd bent.

Slot

U kunt bij MoneYou dus voor vele bankzaken terecht. Het verdient altijd aanbeveling, om ook bij concurrerende banken een offerte aan te vragen, zodat u het aanbod goed kunt vergelijken. De kosten blijken ook nog eens relatief laag te zijn.

Lees verder

Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "MoneYou hypotheek"

Infoteur: Zeemeeuw
Laatste update: 01-01-2019
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Hypotheek
Special: MoneYou spaarrente
Schrijf mee!