Lot Hypotheken als goedkoop alternatief

Lot Hypotheken als goedkoop alternatief Lot Hypotheken is een nieuwe aanbieder van hypotheken in 2020. Lot Hypotheken is in de markt gezet door NIBC die ook via NIBC Direct hypotheken verkoopt. Lot Hypotheken is een prijsvechter en dus de moeite waard om tegen het licht te houden. De hypotheekrente is laag in 2020 en Lot Hypotheken doet u een scherpe aanbieding. U kunt ook een verduurzamingshypotheek afsluiten. Lot, een goed alternatief?

NIBC lanceert Lot Hypotheken

NIBC in Den Haag

NIBC is een zakenbank in Den Haag die ook allerlei producten voor particulieren aanbiedt. Zo worden via NIBC Direct hypotheken en leningen aangeboden en kunt u er voor allerlei spaarproducten kiezen. Een nieuwe loot aan de boom is Lot Hypotheken, een prijsvechter op de hypotheekmarkt die ook met u meedenkt als u uw woning wilt verduurzamen. Lot biedt hypotheekoplossingen voor de aankoop van een woning, de verduurzaming en verbouwing van woningen. Maar wat gaat u dat kosten?

Hypotheek afsluiten bij Lot Hypotheken

Bij Lot kunt u uit meerdere hypotheekvormen kiezen:
  • Annuïteit.
  • Lineaire hypotheek.
  • Aflossingsvrije hypotheek.

Voorwaarden

Voorwaarde bij deze hypotheken is dat een nieuwe hypotheek alleen mogelijk is met Nationale Hypotheekgarantie NHG. Wilt u een hypotheek verhogen of meenemen (meeverhuizen) naar een andere woning, dan kan dit ook zonder NHG. In 2020 is de Nationale Hypotheek Garantie een garantie op hypotheken tot 310.000 euro of zelfs 328.600 euro als u ook energiebesparende maatregelen wilt treffen en financieren.

Hypotheekrente Lot Hypotheken

Omdat Lot zo veel mogelijk online doet (ondermeer via de Ockto-app), kan de hypotheekrente relatief laag zijn. De Ockto-app verzamelt de financiële gegevens die nodig zijn bij uw aanvraag. De hypotheekrentes variëren afhankelijk van de looptijd. De looptijd van een hypotheek kan maximaal 20 jaar zijn:

Hypotheekrentes Lot Hypotheken 12 februari 2020

1 jaar5 jaar10 jaar15 jaar20 jaar
0,90%0,95%0,99%1,35% 1,41%

Dus een tienjaars hypotheek voor minder dan 1%.

Voordelen Lot Hypotheken

Enkele voordelen op een rij:
  • Relatief lage hypotheekrente.
  • Geen annuleringskosten.
  • Energiebesparende voorzieningen meefinancieren mogelijk.
  • Terugbetalen is voor 15% per jaar vergoedingsvrij (geen boeterente).
  • Hypotheek kan bij verhuizing onder voorwaarden worden meegenomen naar een andere woning.

De verduurzamingshypotheek

U wilt de woning verduurzamen en deze verbouwing en aanpassing financieren met een hypotheek. Voor het aanbrengen van energiebesparende maatregelen in de woning kan extra worden geleend. Vaak zijn er subsidies beschikbaar, maar die dekken maar een deel van de kosten. De duurzaamheidshypotheek is een extra lening naast de hypotheek voor de aankoop van de woning. Het bedrag van de verduurzamingshypotheek wordt apart gezet en gestort in een bouwdepot. U hebt dan twee jaar de tijd om de rekeningen van de verduurzaming uit dit bouwdepot te betalen. Ook hier is weer een app beschikbaar om de rekeningen eenvoudig vanuit het bouwdepot te betalen.

Rente Verduurzamingshypotheek

De rente van de verduurzamingshypotheek is lager dan die voor een gewone hypotheek. Bij Lot Hypotheken betaalt u 0,5% hypotheekrente met een looptijd van 15 jaar (12 februari 2020). Verder is het zo dat als u een energiebesparingsrapport laat opstellen (een scan van de mogelijkheden tot verduurzaming in uw woning) en een hypotheek bij Lot Hypotheken afsluit, Lot dit rapport onder voorwaarden tot een bedrag van 200 euro aan u terugbetaalt. Met het energiebesparingsrapport bent u precies op de hoogte van de klimaatverbeteringen die bij u thuis mogelijk zijn en weet Lot dat de verduurzamingshypotheek goed besteed zal worden.

Conclusie Lot Hypotheken

Lot Hypotheken is een prijsvechter op de hypotheekmarkt die u relatief goedkoop aan een hypotheek kan helpen en u kan helpen uw woning relatief goedkoop te verduurzamen. Iets voor u?
Gerelateerde artikelen

Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Lot Hypotheken als goedkoop alternatief"

Infoteur: Zeemeeuw
Gepubliceerd: 13-02-2020
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Hypotheek
Schrijf mee!